تبیان، دستیار زندگی
هفته بیستم رقابتهای فوتبال لیگ برتر در حالی پیگیری شد که تیم های صدرنشین با پیروزی مقابل حریفان خود همچنان در راه قهرمانی گام برداشتند. در ادامه رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاههای کشور روز چهارشنبه و پنجشنبه هفت دیدار در شهر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج هفته بیستم لیگ برتر

هفته بیستم رقابتهای فوتبال لیگ برتر در حالی پیگیری شد که تیم های صدرنشین با پیروزی مقابل حریفان خود همچنان در راه قهرمانی گام برداشتند.

در ادامه رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاههای کشور روز چهارشنبه و پنجشنبه هفت دیدار در شهرهای مختلف برگزار شد.

در مشهد دیدار دو تیم ابومسلم و ملوان بندرانزلی با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان تیم ذوب آهن موفق شد با یک گل پیکان تهران را شکست دهد.

در ورزشگاه شریعتی کرج تیم فوتبال صباباتری با نتیجه 2 بر1 سایپا را شکست داد. در شیراز تیم استقلال اهواز موفق شد با نتیجه 2 بر1 از سد میزبان خود فجر سپاسی بگذرد و در ورزشگاه تختی اهواز تیم فولاد، صدرنشین مسابقات موفق شد با 4 گل برق شیراز را بدرقه کند تا همچنان در صدر جدول لیگ برتر قرار داشته باشد.

قرار بود تیم پگاه گیلان در هفته بیستم میزبان سپاهان اصفهان باشد که این دیدار به علت شرایط نامساعد جوی برگزار نشد.

در پایان هفته بیستم تیم فوتبال فولاد خوزستان با 40 امتیاز همچنان در صدر جدول قرار دارد و تیم های ذوب آهن با 38 و پرسپولیس با 37 امتیاز در تعقیب این تیم هستند.استقلال با 33 امتیاز نزدیکترین تیم به تیم های اول تا سوم لیگ است. در انتهای جدول هم تیم پیکان با 9 امتیاز حضور دارد و تیم پگاه گیلان با 12 امتیاز در رده پانزدهم ایستاده است.

در هفته بیست و یکم این رقابتها روز پنجشنبه هفته جاری هفت دیدار برگزار خواهد شد و دیدار حساس تیم های استقلال و پرسپولیس روز جمعه هفتم اسفندماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

دنیزلی نیمه مربیان را به قلعه نوعی باخت

اولین دیدار از هفته بیستم رقابتهای فوتبال لیگ برتر با پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل پاس به پایان رسید .

در این دیدار که به قضاوت ایرج نظری و در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد تیم فوتبال استقلال موفق شد با نتیجه 2 بر1 تیم پاس را شکست دهد.

در نیمه اول این دیدار پاس تیم برتر میدان بود و توانست یک بار دروازه استقلال را بازکند و دوبار نیز تیردروازه مانع از فروریختن دروازه وحید طالب لو شد.

شاگردان امیر قلعه نوعی در این نیمه شروع خوبی داشتند و حملاتی را روی دروازه پاس پیریزی کردند اما کم تعداد بودن نفرات این تیم در خط حمله اجازه نداد تا این تیم بتواند از موقعیت هایش به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

پس از حملات استقلال تیم پاس نیز با بازیگردانی خداداد عزیزی و جواد نکونام حملاتی را روی دروازه حریف انجام داد که حضور دو مهاجم آماده و دونده بارها خط دفاعی استقلال را با مشکل مواجه کرد. آرش برهانی و ایمان رزاقی راد در این نیمه بارها دروازه وحید طالب لو را با خطر مواجه کردند به گونه ای که ضربه ایمان رزاقی راد در دقیقه 23 با خوش شانسی استقلالی ها به تیر دروازه برخورد کرد. در دقیقه 34 آرش برهانی با فرار از میان مدافعان استقلال و جا گذاشتن وحید طالب لو توانست دروازه حریف را باز کند. در دقیقه 45 ضربه ایستگاهی زیبای خداداد عزیزی یکبار دیگر تیر دروازه استقلال را به لرزه درآورد تا این تیم در کمال خوش شانسی بیشتر از یک گل نخورد.

در حالی که پاس نیمه اول را با گل دقیقه 34 آرش برهانی به پایان رسانده بود در نیمه دوم از موقعیت هایش استفاده نکرد تا مصطفی دنیزلی بازنده نیمه مربیان باشد. در نیمه دوم پاس دو موقعیت عالی توسط آرش برهانی را از دست داد. در این دو صحنه وحید طالب لو موقعیت های تک به تک پاس را گرفت.

در دقیقه 60 این دیدار پاس ارسالی سیاوش اکبرپور ازجناح راست با ضربه بغل پای آرام رضا عنایتی همراه شد تا توپ درو از دستان نیما نکیسا به تور دروازه پاس برسد. در ادامه این دیدار پاس تلاش بسیاری برای به ثمر رساندن گل پیروزی از خود نشان داد اما کم تحرک شدن مهاجمان این تیم اجازه نداد آنها بتوانند به گل برسند.

در دقیقه 82 و در حالی که استقلال به مراتب بهتر از پاس بازی می کرد سانتر گیلائوری از جناح چپ روی سر فرزاد مجیدی نشست که ضربه او را نیما نکیسا به طور ناقص دفع کرد اما این فرزاد مجیدی بود که توپ سرگردان را به گل دوم تیمش تبدیل کرد.

پس از این گل امیر قلعه نوعی دو مدافع را به میدان فرستاد تا از پیروزی تیمش محافظت کند. در دقیقه 89 این دیدار احمد کاظم با خطا برروی رضا عنایتی کارت زرد دوم و در نهایت کارت قرمز را از داور دریافت کرد تا در اوج حملات پاس این تیم 10 نفره به کارش ادامه دهد. دو دقیقه بعد و در حالیکه بازیکنان پاس روی دروازه استقلال خیمه زده بودند محمد نصرتی دیگر بازیکن پاس نیز به خاطر انجام حرکت غیر ورزشی برروی حسین کاظمی با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد.

پاسی ها در آخرین ثانیه های وقت اضافه می توانستند از شکست فرار کنند اما ضربه عیسی ترائوره با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد تا سومین توپی باشد که در این دیدار با تیر دروازه استقلال برخورد می کند. استقلال با این پیروزی 33 امتیازی شد و در همان مکان چهارم باقی ماند.

در این دیدار حسین کاظمی - امیرحسین صادقی - از استقلال و حمیدرضا رجبی و آرش برهانی از تیم پاس کارت زرد دریافت کردند و نصرتی و احمد کاظم با کارت قرمز مواجه شدند. ضمن اینکه در نیمه دوم این بازی میثم منیعی به جای خداداد عزیزی ، علیرضا اکبرپور به جاری مهدی شیری ، مجید لامعی به جای حمیدرضا رجبی ، سبو شهبازیان به جای سیاوش اکبرپور ، محسن بیاتی نیا به جای مجید لامعی و پیروز قربانی به جای فرزاد مجیدی وارد میدان شدند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال :

تاکتیک ما در نیمه دوم جواب داد

با وجود اینکه یک نیمه تحت فشار حریف قرار داشتیم ولی با تاکتیکی که در نیمه دوم بکار بستیم موفق شدیم سه امتیاز حساس را مقابل پاس کسب کنیم .

امیر قلعه نوعی سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از پیروزی 2-1 تیمش مقابل پاس با بیان این مطلب افزود : در نیمه اول پاس به مراتب بهتر از تیم ما فوتبال بازی کرد و تیم ما را کاملا غافگیر کرد . ما روی یک اشتباه گل اول را پذیرفتیم و خوش شانس بودیم که چند موقعیت مناسب تیم پاس به گل تبدیل نشد .

قلعه نوعی اضافه کرد : در بین دو نیمه با گوشزد کردن نکات فنی از نظر روحی نیز را به شرایط مطلوب برگرداندیم و خوشبختانه تاکتیک ما هم در نیمه دوم جواب داد و توانستیم سه امتیاز باارزش را از این دیدار سنگین کسب کنیم .

سرمربی استقلال در مورد تیم پاس گفت : پاس از تیم های ریشه دار و با سابقه فوتبال ماست که در این دیدار با شناخت خوبی به میدان آمده بود ولی تیم ما در سایه همدلی ، دوندگی و تاکتیک مناسب موفق شد این تیم را شکست دهد .

وی در مورد بهترین بازیکن این دیدار اظهار داشت : در مجموع از کار تمامی بازیکنانم راضی هستم و آنها بویژه در نیمه دوم توانستند انتظارات من را برآورده کنند .

قلعه نوعی در مورد داوری این دیدار تصریح کرد : هر چند داوری در چند مورد اشتباهاتی داشت ولی در مجموع متعادل قضاوت کرد .

لازم به ذکر است که قلعه نوعی روزپنج شنبه با حضور در فدراسیون فوتبال در مورد مربیگری تیم ملی ب با محمد دادکان جلسه داشت ولی در نهایت به توافق نهایی نرسیدند و ذولفقارنسب به عنوان سرمربی تیم ب انتخاب شد .

پرسپولیس با دو گل شموشک را بدرقه کرد

در تهران و در ورزشگاه آزادی ، تیم فوتبال پرسپولیس قبل از دیدارسنتی خود مقابل استقلال در روز جمعه موفق شد تیم شموشک نوشهر را با نتیجه 2 بر1 شکست دهد. مهرداد اولادی و پژمان جمشیدی گلهای این تیم را به ثمر رساندند.

سرمربی پرسپولیس :

امیدوارم مقابل استقلال هم این همه موقعیت گل داشته باشیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت : اگر ما در دیدار برابر استقلال هم موقعیت های زیادی برای گلزنی داشته باشیم قطعا آنها را به گل تبدیل خواهیم کرد.

راینر سوبل ضمن بیان این مطلب افزود : متاسفانه در طول تعطیلات چهار هفته گذشته مشکلات آب و هوایی اجازه نداد ما تمرینات خوبی را انجام دهیم و طبیعی بود که در دقایق ابتدایی بازی قدری به مشکل بخوریم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد : مشکل دیگری که ما برای این بازی داشتیم این بود که باید دفاعمان را تغییر می دادیم. در نیمه دوم هم گل محمدی مصدوم شد و مجبور شدیم بازیکن دیگری را وارد زمین کنیم.

وی ادامه داد : در مجموع ما در نیمه دوم به مراتب بهتر بازی کردیم و شانس های زیادی هم برای گلزنی داشتیم اما متاسفانه خودخواهی بازیکنان باعث شد به گلهای بیشتری نرسیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه با بیان اینکه درچنین شرایطی طبیعی است تیم تحت فشار قرار گیرد و گل بخورد تصریح کرد : وقتی ما در این شرایط گل بخوریم مسلم است که بازیکنان ما کمی دچار ترس و دلهره می شوند و به همین خاطر در دقایق آخر فشار زیادی را تحمل کردیم.

وی در جواب این سوال که به نظر می رسد بازیکنان پرسپولیس دراین دیدار بازی را جدی نگرفته بودند گفت : شاید این نظر شما باشد ولی فکر می کنم بعد از این تعطیلات ما ریتم اصلی حرکت مان را از دست داده بودیم چراکه قبل از تعطیلات روند خوبی داشتیم. ضمن اینکه ما در این دیدار چند بازیکن اصلی مان را نیز در اختیار نداشتیم و این می تواند یکی از دلایل اصلی بد بازی کردن پرسپولیس باشد.

راینر سوبل در مورد شایعاتی که در مورد اختلاف مالی او با باشگاه پرسپولیس مطرح شد گفت : بله مشکلاتی وجود داشت که صحبت کردیم و یک راه حلی پیدا کردیم که این مشکل حل شود و آن یک روزی هم که در تمرینات حضور نداشتم تنها دلیلش بارش سنگین برف بود و دلیل خاص دیگری نداشت.

سرمربی پرسپولیس در جواب این سوال که چرا مهاجمان شما در این دیدار فرصت های گلزنی زیادی را از دست دادند گفت : دلیلش را نمی دانم اما اگر سن من و آقای پروین اجازه می داد می توانستیم بهتراز آنها کار کنیم و این موقعیت ها را به گل تبدیل کنیم. با این حال من خوشحال می شوم که اگر در دیدار برابر استقلال هم ما چنین شانس هایی را بدست بیاوریم .

راینر سوبل در پایان ابراز امیدواری کرد تیمش بتواند در دیدار حساس روز جمعه مقابل استقلال به نتیجه ای مطلوب دست یابد.

سرمربی شموشک نوشهر:مشکلی با پروین ندارم

خیلی از بازیکنان ما از پرسپولیسی ها بهتر بودند

سرمربی تیم فوتبال شموشک نوشهر با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در دیدار برابر پرسپولیس تهران گفت : ما در این دیدار فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتیم و مستحق باخت نبودیم.

فرشاد پیوس ضمن بیان این مطلب افزود : در نیمه اول ما قصد داشتیم تا حدودی کار تدافعی داشته باشیم که بازیکنانمان توانستند خواسته های ما را به خوبی در زمین پیاده کنند. ما پرس را در زمین خودمان خوبی انجام می دادیم و هر وقت می خواستیم به راحتی توپ را از حریف می گرفتیم.

پیوس ادامه داد : درنیمه دوم قصد داشتیم با اضافه کردن یک مهاجم دیگرروند هجومی تری به تیم بدهیم که متاسفانه تعویض ناخواسته و اجباری مسعودقاسمی باعث شد که ما یک تعویض مان را از دست بدهیم و در دو تعویض باقی مانده نیز دو مهاجم را به ترکیب اضافه کردیم تا با مهاجمان بیشتری به دروازه پرسپولیس حمله کنیم که به هر حال موفق به زدن بیشتر از یک گل نشدیم.

سرمربی جوان شموشک در ادامه تصریح کرد: با این حال تصور می کنم این شکست هیچکدام از ارزش های بازیکنان ما را کم نمی کند و آنها در این دیدار مستحق باخت نبودند.

پیوس ادامه داد: به نظر من حق ما باخت نبود و در این دیدار هیچ وقت به فکر فوتبال تدافعی نبودیم و همواره رو به جلو حرکت می کردیم که در این راه موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتیم که تبدیل به گل نشد. با این حال از تک تک بازیکنانم تشکر می کنم.

وی در جواب این سوال که در نیمه دوم چرا از موقعیت های پیش آمده استفاده نکردید و آیا تحت نام پرسپولیس قرار گرفته بودید گفت : اصلا اینطور نیست ، ما در نیمه دوم با سیستم هجومی تر به میدان رفتیم و همانطور که گفتم بسیار بهتر از نیمه اول کار کردیم اما متاسفانه موقعیت هایمان تبدیل به گل نشد.

پیوس ادامه داد: برای این دیدار من صحبت های زیادی با بازیکنانم داشتم و آنها را توجیح کردم. به نظرمن خیلی از بازیکنان ما از بازیکنان پرسپولیس بهتر بودند و توانستند در این دیدار شایستگی هایشان را به نمایش بگذارند.

سرمربی شموشک با رد هر گونه اختلاف با علی پروین گفت : ایشان مربی و استاد من بودند و وظیفه داشتم قبل از شروع بازی با دسته گلی به سمت نیمکت پرسپولیس بروم و اجازه نشستن روی نیمکت گرفتم. صحبت هایی هم که در مورد اختلاف ما مطرح می شود به هیچ وجه صحت ندارد.

سرمربی جوان تیم فوتبال شموشک نوشهر در پایان ابراز امیدواری کرد که این تیم بتواند در دیدارهای آینده با کسب نتایج مطلوب موقعیت خود در جدول رده بندی را بهبود ببخشد.