تبیان، دستیار زندگی
همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، عزاداران از برگزاری مجالس تعزیه در مجموعه تئاتر شهر استقبال كردند به طوری که ازدحام تماشاگران مجالس تعزیه به اندازه ای بود كه بسیاری از سوگواران موفق به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقبال گسترده از اجرای تعزیه در تئاتر شهر

همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، عزاداران از برگزاری مجالس تعزیه در مجموعه تئاتر شهر استقبال كردند به طوری که ازدحام تماشاگران مجالس تعزیه به اندازه ای بود كه بسیاری از سوگواران موفق به تماشای این مجالس نشدند.

خبرگزاری فارس- بر اساس این گزارش تاكنون بیش از 15هزار نفر از برنامه های نمایشی آئینی و تعزیه نخستین همایش سراسری آئین های عاشورایی استقبال كرده اند.

روزانه بالغ بر 700نفر تنها در خیمه گاه عاشورا از مجالس تعزیه و برخی از اجراهای گروهی نمایشی سنتی استفاده می كردند.

به رغم وضعیت هوای سرد و یخبندان طیف های مختلف مردم از برنامه های همایش استقبال نشان دادند و روند استقبال به گونه ای است كه در روزهای آخر و در روزهای تاسوعا و عاشورا ظرفیت تالارها، گنجایش حجم تماشاگران را نداشت.

در طول روزهای برگزاری همایش سراسری آئین های عاشورایی برنامه های مختلفی چون: پرده خوانی، نخل گردانی، چاوش خوانی، سنج و دمام نوازی، چك چكو، مناقب خوانی، قنبر خوانی، مناجات خوانی، مقتل خوانی، سرنانوازی، كتل گردانی، مجلس تعزیه به اجرا درآمد.

این در حالی است كه علاوه بر شش اجرای تئاتر صحنه ای در تالار های مختلف مجموعه تئاتر شهر، بخش های پژوهشی و نمایشنامه خوانی نیز، برپاست كه با استقبال گسترده مردم روبرو شده است.