تبیان، دستیار زندگی
بر اساس نظر 60درصد مخاطبان سریال «سفر سبز»، این مجموعه‌ی تلویزیونی نقطه‌ی ضعفی نداشته است و 8 درصد نیز گفته‌اند كه سریال خوب تمام نشده است. ایسنا- پخش سریال «سفر سبز» امسال در ایام ماه محرم برای دومین بار از شبكه‌ی سوم سیما ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زنان بیشترین مخاطبان سریال «سفر سبز»

بر اساس نظر 60درصد مخاطبان سریال «سفر سبز»، این مجموعه‌ی تلویزیونی نقطه‌ی ضعفی نداشته است و 8 درصد نیز گفته‌اند كه سریال خوب تمام نشده است.

ایسنا- پخش سریال «سفر سبز» امسال در ایام ماه محرم برای دومین بار از شبكه‌ی سوم سیما آغاز شده است، مركز مطالعات و تحقیقات صدا و سیما بعد از پخش نخستین بار این سریال، نظرسنجی را از مخاطبان آن كسب كرده است.

این مجموعه‌ی تلویزیونی به كارگردانی محمد حسین لطیفی است كه این كارگردان امسال نیز در ایام دهه‌فجر سریال مناسبتی «فرار بزرگ» را برای مخاطبان شبكه‌سراسری آماده كرد.

همچنین در این سریال بازیگران مطرحی همچون امین تارخ، پارسا پیروزفر، محمدرضا شریفی‌نیا و لادن مستوفی ایفای نقش می‌كنند كه بر اساس نظرسنجی به‌ دست آمده: 56درصد از بینندگان خیلی زیاد و 38درصد زیاد، شخصیت حاج‌رضا با بازی «امین تارخ» را پسندیده‌اند كه در این میان زنان با 94درصد، بیشترین رضایت را داشته‌اند و مردان نیز با 89درصد این شخصیت را مقبول دانسته‌اند.

گفتنی است كه بر اساس نظرات به دست آمده از سریال«سفر سبز»؛ 68درصد پاسخگویان به نحوی بیننده‌ی این سریال بوده‌اند كه 76درصد آنان را زنان تشكیل می‌دادند؛ همچنین 88درصد از افراد پاسخگو در گروه‌های سنی 15تا 19سال و 89درصد از دانش‌آموزان بودند كه بیشترین بینندگان این سریال را تشكیل می‌دادند.

از نكات قابل توجه در آمار حاصله از این سریال، توجه بینندگان به روابط افراد مسیحی و مسلمان است . در این زمینه 43درصد بینندگان خیلی زیاد و 49درصد به میزان زیاد این روابط را در سریال سفر سبز پسندیده‌اند.

همچنین شیوه‌ی برگزاری هیات‌های مذهبی در این سریال برای 36درصد بینندگان خیلی زیاد و برای 50 درصد دیگر به میزان زیاد مورد پسند واقع شده است.

از سوی دیگر 68درصد از افراد مورد مطالعه، خیلی زیاد و 23درصد در حد زیاد، معجزه این سریال ـ در بهبودی چشمان آنا با بازی لادن مستوفی ـ را مؤثر دانسته‌اند و 50درصد بینندگان خیلی زیاد و 42درصد توجه به دعا ـ از سوی حاج‌رضا را در بهبودی چشمان آنا ـ را اثرگذار ذكر كرده‌اند.