تبیان، دستیار زندگی
سلام . نمی دونم چرا هر روز بعد از اینکه از محل کارم میام بیرون یک جور دلشوره بدی می گیرم. اصلا هر چی به خونه نزدیکتر میشم این حس بد به دلم چنگ می زنه .وقتی دستم رو روی زنگ می گذارم مثل اینه که روی آتیش پا می زارم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاوضه خانه جهنمی با خانه بهشتی

بهشت-جهنم

سلام . نمی دونم چرا  هر روز بعد از اینکه از محل کارم میام بیرون یک جور دلشوره بدی می گیرم. اصلا هر چی به خونه نزدیکتر میشم این حس بد به دلم چنگ می زنه .وقتی دستم رو روی زنگ می گذارم مثل اینه که روی آتیش پا می زارم.اصلا می خوام که پا توی خونه نذارم.آخه می دونی چرا؟برای اینکه از وقتی که وارد خونه میشم به جای اینکه قشنگی های زن و زندگی به چشمم بیاد کم و کاستی ها وکینه کدورت های گذشته جلوی چشمم رژه میره.آخر سر هم زبان تلخ و گزنده میانداری می کنه و بیا و ببین....

اما مدتی است که کلا حالم عوض شده .نه تنها  از رفتن به سوی خانه مضطرب و ناراحت نمی شوم بلکه دلم برای خانه رفتن تنگ می شود .منتظر هستم که هر چه زودتر به سمت خانه پر بکشم.همه این زندگی روشن جدید را از برکت ماه مبارک رمضان دارم.ازروزی که قرائت قرآن وارد خانه ما شد این کیه ها و دعواها  شسته شد وبه جایش صلح و صفا ،مهر و وفا  گرفته است.باور نمی کنی این حدیث امام صادق (علیه السلام) راباچشم دل بخوان:

«خانه‎ای كه در آن قرآن تلاوت شود و یا خدای عزوجل شود بركتش فراوان، و ملائكه در آن حضور می‎یابند و شیاطین از آن دور می‎شوند، و برای اهل آسمان روشن دیده می‎شود چنان كه كواكب برای زمینیان نورانی دیده می‎شود و خانه‎ای كه در آن قرآن تلاوت نشود و خدای بزرگ یاد نشود بركتش كم و ملائكه از آن فاصله می‎گیرند و شیاطین در آن حضور می‎یابند.

حال اگر خانه ات بوی فرشتگان نمی دهد واز ورود به خانه ات دل آزاری  می توانی با خواندن یک حمد و یا سوره توحید  قبل از ورود به خانه هر چه شیطان و یاران اوست از خانه ات بیرون کنی که :

دیو چو بیرون رود فرشته در آید.

تهیه و تنظیم برای تبیان: ابوذر سلطانی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.