تبیان، دستیار زندگی
سومین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیك 2009 با حضور 20 كشور به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از 25 مهر تا 14 آبان برگزار خواهد شد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری سومین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیك با حضور 20 كشور

سومین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیك 2009 با حضور 20 كشور به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از 25 مهر تا 14 آبان برگزار خواهد شد.

سومین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیك 2009

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، جمالی سرپرست باشگاه دانش‌پژوهان جوان و رئیس ستاد برگزاری سومین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیك، در جمع خبرنگاران گفت: در این رویداد علمی، تیم‌های دانش‌آموزی 20 كشور جهان، با تیم‌های 5 نفره خود بین سن‌های 16 تا 18 سال حضور خواهند داشت.

وی گفت: این مسابقات در دو بخش نظری و عملی است كه 18 سوال مربوط به بخش نظری و آزمون رصد با تلسكوپ بخش عملی آن را تشكیل می‌دهند. به گفته "جمالی"، لهستان، یونان، برزیل، کره جنوبی، و چین، از  کشورهای شرکت کننده در این المپیاد هستند.

رئیس ستاد برگزاری سومین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک 2009 گفت: سرپرستان تیم های اعزامی به تهران در هتل اوین مستقر می شوند.

"جمالی" افزود: این المپیاد در دو بخش آزمون عملی و تئوری برگزار می شود. سرپرست باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: در برگزاری هر چه بهتر این المپیاد سازمان فضایی ایران، شرکت پارس خودرو، مجتمع شهید باهنر و باشگاه دانش پژوهان جوان نیز مشارکت داشته اند.

سرپرست باشگاه دانش‌پژوهان جوان محل برگزاری این رویداد علمی را اردوگاه شهید باهنر وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد.

لازم به ذكر است، از جمله اهداف این المپیاد ترویج علم نجوم و اختر فیزیك و شناسایی استعدادهای درخشان و ایجاد فضایی دوستانه و صمیمی بین دانش‌آموزان كشورهای مختلف و همچنین آشنایی آنان با توانمندی‌ها و استعدادهای دیگر است.

به گفته وی، کسب رتبه نخست تیم ملی نجوم ایران در مسابقات جهانی اوکراین در سال 2007 و رتبه های برتر در مسابقات تایلند و اندونزی، بیانگر وجود استعدادهای برتر دانش آموزان ایرانی در حوزه های علمی است.