تبیان، دستیار زندگی
یك نویسنده و مترجم را تصور كنید. او آقایی 35 ساله و مترجم آثار فرانسوی است. اما این مترجم قصه یك مشكل بزرگ دارد؛ او دچار بیماری وسواس است. و در روابط اجتماعی‌اش به مشكلات زیادی برمی خورد؛ اما ورود پری، برادرزاده‌اش كه برای تحصیل به خانه او می‌آید، زندگی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حكایت زندگی یك آدم وسواسی

بلور باران

یك نویسنده و مترجم را تصور كنید. او آقایی 35 ساله و مترجم آثار فرانسوی است. اما این مترجم قصه یك مشكل بزرگ دارد؛ او دچار بیماری وسواس است.

و در روابط اجتماعی‌اش به مشكلات زیادی برمی خورد؛ اما ورود پری، برادرزاده‌اش كه برای تحصیل به خانه او می‌آید، زندگی این نویسنده را تغییر می‌دهد.

آنچه خواندید خلاصه‌ای از داستان ‌فیلم تلویزیونی«بلور باران» ساخته شاهد احمدلو است. فیلم‌نامه این كار را ایمان افشاریان نوشته و حسین طاهری تهیه‌كنندگی آن را برعهده دارد.

بلور باران

علیرضا خمسه در نقش مجید قریب (نویسنده) بازی می‌كند. شاهد احمدلو در مقام كارگردان دلیل این انتخاب را شباهت خمسه به وودی آلن (بازیگر كمدی آمریكایی) و البته تسلطش به زبان فرانسه می‌داند: «خواستیم گریم او شبیه وودی آلن باشد كه به نظر و ایده‌های من بیشتر شباهت دارد.»

شهرزاد كمال‌زاده در نقش پری، اشكان اشتیاق در نقش هم‌كلاسی پری، منوچهر والی‌زاده در نقش ناشر رمان‌های مجید قریب و محمدرضا اسعدی در نقش سرایدار در این ‌فیلم بازی می‌كنند.

این ‌فیلم 90 دقیقه‌ای  در روز 12 مردادماه در خانه‌ای واقع در دربند تهران كلید خورد و در 20 جلسه تصویربرداری آن به پایان رسید.

بلور باران

اطرافیان یك فرد وسواسی هم از دست او در عذاب‌اند. پری (شهزاد كمال‌زاده) و سرایدار (محمدرضا اسعدی) هم از دست قریب (علیرضا خمسه) و كارهایش كلافه شده‌اند.

ایشان خانم پورماكیان(زیبا بروفه) هستند. معلم انگلیسی پری. خانم پورماكیان با ورودش به خانه مجید قریب رنگ و جلوه زندگی را برای این مترجم متفاوت می‌كند.

بلور باران

این فرد كسی نیست جز مجید قریب. الان هم مشغول دست كردن دستكش است؛ البته نمی‌خواهد خانه را  نظافت كند، بلكه می‌خواهد كتاب بخواند! به هر حال او وسواسی است.

اشكان اشتیاق در نقش رضا سیدی.  رضا هم‌كلاسی پری است و به علت این‌كه پری تازه از شهرستان آمده ، به او خیلی كمك می كند.

منبع : همشهری

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی