تبیان، دستیار زندگی
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی روز 15 اکتبر اسامی 65 فیلم حاضر در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان اسکار هشتاد و دوم را معرفی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

65 فیلم غیر انگلیسی در اسکار 2010

اسکار

65 فیلم برای اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان 2010 رقابت می‌کنند

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی روز 15 اکتبر اسامی 65 فیلم حاضر در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان اسکار هشتاد و دوم را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد امسال از معدود دوره‌هایی است که کشورهای انگلیسی‌زبان استرالیا، کانادا، بریتانیا و آفریقای جنوبی به اسکار نماینده معرفی کرده‌اند. بر اساس قوانین آکادمی، عوامل اصلی فیلم‌های معرفی شده باید از کشور سازنده فیلم باشند اما نیازی نیست فیلم به زبان اصلی یا یکی از زبان‌های آن کشور باشد.

برخلاف دوره‌های گذشته، برای دوره هشتاد و دوم خبری از حاشیه و جنجال در معرفی فیلم‌های غیر انگلیسی‌زبان به اسکار نبود و فقط کشور هلند ناچار شد فیلم سینمایی "زمستان در جنگ" را جایگزین "ارتش خاموش" کند که در اصل نسخه‌ای کوتاه شده از فیلمی به همین نام محصول سال 2008 سینمای هلند بود و آکادمی اسکار آن را به دلیل اصل نبودن فیلم نپذیرفت.

امسال از معدود دوره‌هایی است که کشورهای انگلیسی‌زبان استرالیا، کانادا، بریتانیا و آفریقای جنوبی به اسکار نماینده معرفی کرده‌اند. بر اساس قوانین آکادمی، عوامل اصلی فیلم‌های معرفی شده باید از کشور سازنده فیلم باشند اما نیازی نیست فیلم به زبان اصلی یا یکی از زبان‌های آن کشور باشد.

کمیته انتخاب نامزدهای بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان جلسه‌های نمایش فیلم را از شب گذشته در مقر آکادمی اسکار در بورلی هیلز برگزار کرده و فهرست اولیه شامل 9 فیلم برگزیده را در ماه ژانویه اعلام خواهد کرد. اسامی نامزدهای نهایی این رشته به همراه دیگر نامزدها دوم فوریه اعلام و مراسم اعطای جوایز اسکار 2010 روز هفتم مارس در کداک تیه‌تر برگزار می‌شود.

کشورهای حاضر در این دوره رقابت اسکار عبارتند از آلبانی، آرژانتین، ارمنستان، استرالیا، اتریش، بنگلادش، بلژیک، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، برزیل، بلغارستان، کانادا، شیلی، چین، کلمبیا، کرواسی، کوبا، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، گرجستان، آلمان، یونان، هنگ کنگ، مجارستان، ایسلند، هند، اندونزی.

ایران، ایتالیا، سرزمین‌های اشغالی فلسطین، ژاپن، قزاقستان، لیتوانی، لوکزامبورگ، مقدونیه، مکزیک، مغرب، هلند، نروژ، پرو، فیلیپین، لهستان، پرتغال، پورتوریکو، رومانی، روسیه، صربستان، اسلواکی، اسلونی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، سریلانکا، سوئد، سوئیس، تایوان، تایلند، ترکیه، بریتانیا، اروگوئه، ونزوئلا و ویتنام.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی