تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی با انتشار بیانیه‌ای با تسلیت شهادت جانگدار رییس مذهب تشیع بر اقامه مجالس عزاداری بر آن حضرت تاکید کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاکید آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی بر حضور در مجالس سوگواری امام صادق (ع)

آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی: رسانه‌های جهان جوانان را به فساد و تباهی دعوت می‌کنند

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی با انتشار بیانیه‌ای با تسلیت شهادت جانگدار رییس مذهب تشیع بر اقامه مجالس عزاداری بر آن حضرت تاکید کردند.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

شهادت مظلومانه استوانه علم و فقاهت حامی بزرگ اسلام و مذهب اهل‌بیت (ع) را به جهان اسلام و مخصوصاً شیعیان اهل‌بیت (ع) تسلیت عرض می‌کنم.

در عظمت مقام آن حضرت همین بس که هیچ کتابی در اصول و فروع اسلام، نیست مگر اینکه روایات پرمعنایی از آن حضرت در آن دیده می‌شود نه تنها چهار هزار شاگرد مبرز که بسیاری از آنها جزء بزرگان تشیع و فقهای نامدار بودند و حتی بعضی از رجال معروف و اهل‌سنت نیز از مکتب آن بزرگوار استفاده کردند بلکه به گواهی تاریخ غیرمسلمین و ملاحده نیز به محضر ایشان شرفیاب می‌شدند و از چشمه زلال علومش پیمانه‌‌های توحید و خداشناسی می‌نوشیدند.

هرگاه شرایط آن زمان تاریک و پرخفقان بنی‌امیه و بنی‌عباس را در نظر بگیریم و به حجم آثار علمی آن امام همام بنگریم به عظمت کار آن حضرت در آن شرایط سخت آشناتر خواهیم شد به یقین اگر تعلیمات ناب امام صادق (ع) و حمایت آن حضرت از اصول و فروع اسلام نبود امروز شاهد انحرافات زیادی بودیم.

سزاوار است رسانه‌ها و وعاظ محترم و مداحان به مناسبت مجالس سوگواری آن حضرت به شرح خدمات آن بزرگوار بپردازند و مخصوصاً نسل جوان را از سرچشمه زلال علوم آن بزرگوار سیراب سازند.