تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی ایران در شرایطی با برتری مقابل لیبی عنوان قهرمانی نخستین دوره مسابقات فوتسال جام کنفدراسیون‌ها را بدست آورد ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران قهرمان جام کنفدراسیون ها

تیم ملی فوتسال قهرمان جام کنفدراسیون ها

تیم ملی ایران در شرایطی با برتری مقابل لیبی عنوان قهرمانی نخستین دوره مسابقات فوتسال جام کنفدراسیون‌ها را بدست آورد که سرمربی و کاپیتان خود را به علت محرومیت در اختیار نداشت.

تیم ملی فوتسال ایران که به عنوان قهرمان آسیا در نخستین دوره مسابقات جام کنفدراسیون‌ها شرکت کرده بود، دوشنبه شب آخرین دیدار خود در چارچوب این مسابقات را مقابل لیبی برگزار کرد و موفق شد این تیم را نیز همچون نمایندگان دیگر قاره‌ها شکست دهد.

شاگردان حسین شمس که دیدارهای گذشته خود در مسابقات فوتسال جام کنفدراسیون‌ها را با برتری مقابل گواتمالا، اروگوئه و جزایرسلیمان پشت سرگذاشته بودند، در این دیدار نیز با نتیجه یک برصفر به پیروزی رسیدند تا با 12 امتیاز مقتدرانه بر جام قهرمانی مسابقات فوتسال جام کنفدراسیونها بوسه بزنند.

شمس سرمربی تیم ملی فوتسال

این پیروزی در حالی رقم خورد که تیم ملی فوتسال کشورمان از وجود وحید شمسایی، بهترین بازیکن فوتسال آسیا در ترکیب خود بهره نمی برد. این بازیکن در دیدار مقابل جزایرسلیمان 2 اخطاره شد و از همراهی تیم ملی در دیدار آخر بازماند. حسین شمس نیز به علت اخراج در دیدار گذشته بر روی نیمکت حضور نداشت.

تیم ملی فوتسال ایران پیش از این با نتیجه چهار بر دو گواتمالا قهرمان کونکاکاف را شکست داده بود و با همین نتیجه اروگوئه را پشت سر گذاشت و شش بر صفر جزایر سلیمان، قهرمان اقیانوسیه را شکست داد تا با 9 امتیاز در صدر گروه قرار گیرد.

در این بازیها چهار قهرمان قاره مختلف حاضر بودند و تنها اسپانیا تیم اول اروپا از حضور در این رقابت ها خودداری کرده بود.

بدین ترتیب تیم ملی فوتسال ایران به جایزه پنجاه هزار دلاری این رقابتها رسید.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری