تبیان، دستیار زندگی
می عزت الله انتظامی پیشنهاد كرد تمام سینماها در روز عاشورا فیلم «روز واقعه» را به نمایش بگذارند. همشهری- این بازیگر پیشكسوت سینما و تئاتر در گفت وگویی اظهار داشت: من این پیشنهاد را قبلاً هم به بنیاد سینمایی فارابی داده بودم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش رایگان «روز واقعه» در سینما به پیشنهاد انتظامی


عزت الله انتظامی پیشنهاد كرد تمام سینماها در روز عاشورا فیلم «روز واقعه» را به نمایش بگذارند.

همشهری- این بازیگر پیشكسوت سینما و تئاتر در گفت وگویی اظهار داشت: من این پیشنهاد را قبلاً هم به بنیاد سینمایی فارابی داده بودم تا این فیلم را بصورت رایگان نمایش دهند تا به نوعی از این هزینه و توانی كه برای ساخت این اثر شده، استفاده شود.

وی افزود: با وجود اینكه «روز واقعه» اغلب در مراسم خاص توسط تلویزیون پخش شده و می شود اما همین كه در سینما به نمایش درآید تماشاگر روی آن تمركز پیدا می كند و دیدن این واقعه می تواند خیلی تأثیرگذار باشد.

انتظامی در پاسخ به این كه چرا كمتر فیلم و یا مجموعه تلویزیونی در خصوص این واقعه ساخته می شود با اشاره به مشكلات و دشواریهای نوشتاری و ساختاری این گونه آثار و در تأكید مجدد بر فیلم روز واقعه گفت: تاثیرگذاری این فیلم به حدی بوده كه تا كنون كمتر فیلم یا سریال تلویزیونی به این زیبایی توانسته اثر گذار باشد.

عزت الله انتظامی اظهار داشت: این فیلم با وجود ضعف هایی كه به لحاظ پرسوناژی دارد اما تنها فیلمی است كه روز عاشورا را با قصه ای بسیار قشنگ ترسیم می كند. حتی وقتی موسیقی این كار بصورت زنده در سالن میلاد اجرا شد، به نوعی می شد «عاشورا» را دید.

فیلم روز واقعه بر اساس فیلمنامه ای از بهرام بیضایی در سال ?? توسط شهرام اسدی ساخته شد و در آن بازیگرانی چون عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، علیرضا شجاع نوری، محمدعلی كشاورز، لادن مستوفی، ژاله علو و مرحوم مهدی فتحی به ایفای نقش پرداختند.

عزت الله انتظامی یادآور شد: روزهای عاشورا و تاسوعا از كودكی تا به حال در یاد همه ما مانده و خواهد ماند و به محض اینكه نام امام حسین (ع) می آید یك دگرگونی كلی در روحیه و زندگی آدم ایجاد می شود.

خود من روز عاشورا نمی توانم در خانه بنشینم و حوصله هیچ كاری را هم ندارم جز اینكه بیرون بیایم و مراسم عزاداری امام حسین (ع) را ببینم.