تبیان، دستیار زندگی
رباتی از سری رباتهای پلیس ساخت شده است که مجهز به اسلحه باشوک الکتریکی ، حسگرهای پیچیده و دوربین فرماندهی از راه دور است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ربات پلیس

رباتی از سری رباتهای پلیس ساخت شده است که مجهز به اسلحه باشوک الکتریکی ، حسگرهای پیچیده و دوربین فرماندهی از راه دور است.

police & robot

ربات نسل آینده پلیس های آهنی قرار است دنیا را از دست خراب کاران ها نجات دهند. حداقل آن طور که مختصصان نظامی شرکت تسلیحاتی " iRobotCorp" تصور می کنند. این شرکت نسخه جدیدی از ربات های سری " Packbot" را ساخته که مجهز به اسلحه شوک الکتریکی است.

این اسلحه مرگ آور نیست و تنها توانایی متوقف کردن افراد دشمن یا مظنون را دارد

این محققان اطمینان دارند که ساخت این ربات اولین گام بسوی ساخت یک ربات سرباز واقعی یا پلیس آهنی است که پیش از این تنها در فیلمهای سینمایی حضور داشتند.

به اعتقاد این محققان در 10 سال آینده پلیس های آهنی مجهز به سلاح های کشنده ای ساخته می شوند که حتی قادر به نابودی دشمن هم هستند و این کلیدی برای پیروزی درمقابل ظلم و قتل و غارت است

. براساس گزارش لس آنجلس تایمز، تاکنون ربات Packbot که بنظر می رسد یک وسیله چرخنده کوچک باشد، تنها برای خنثی کردن بمبهای مخفی شده مورد استفاده قرار می گرفت. اما اکنون این ربات توانایی کنترل امنیت محیط های مشکوک به خطر را از راه دور دارد.

به گفته مقامات " iRobotCorp" این ربات می تواند با کسانی که قصد انجام عملیات های انتحاری را دارند، مبارزه کند. این ربات که مثل تانک روی زنجیر حرکت می کند،

مجهز به یک دوربین فرماندهی از راه دور، حسگرها و یک قبضه اسلحه Taser X26 است. این نوع اسلحه ها به عنوان سلاحهای شوک الکتریکی شناخته می شوند. سخنگوی iRobotCorp تاکید کرد که این شرکت فعلا برنامه ای برای ساخت ربات های سرباز مجهز به سلاح مرگ بار ندارد

گردآوری و تنظیم برای تبیان:سیدخاموشی