تبیان، دستیار زندگی
روحیه ایثار، جهاد و شهادت رمز پیروزی،‌ پایداری و ماندگاری انقلاب بوده و حفظ روحیه ایثار برای جماعت هنرمند واجب است. ایسنا- جمال شورجه - فیلمساز با تشبیه سه عبارت ایثار، جهاد و شهادت به سه ضلع یك مثلث افزود: فكر می‌كنم اگر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صحبت های جمال شورجه خطاب به هنرمندان


روحیه ایثار، جهاد و شهادت رمز پیروزی،‌ پایداری و ماندگاری انقلاب بوده و حفظ روحیه ایثار برای جماعت هنرمند واجب است.

ایسنا- جمال شورجه - فیلمساز با تشبیه سه عبارت ایثار، جهاد و شهادت به سه ضلع یك مثلث افزود: فكر می‌كنم اگر یكی از اضلاع این مثلث ناقص باشد، حركت‌های انقلابی، ‌به ویژه انقلاب اسلامی ما كه مبتنی بر اصول عالیه اسلام و شیعه است قطعاً ناكام می‌ماند.

شورجه با بیان اینكه برگزاری اولین كنگره ملی تجلیل از ایثارگران حركتی مفید و ارزشمند است افزود: هر چند كه این كنگره كافی نیست و دیر برگزار می‌شود ولی خود برگزاری همین نیز فی نفسه خوب و مفید است و در واقع اینگونه حركت‌ها را باید در طول سال انجام داد.

این هنرمند فیلمساز ضمن تقدیر از بنیاد شهید و امور ایثارگران در برگزاری این كنگره از رسانه‌های گروهی خواست با پرداختن به موضوعات ایثار، جهاد و شهادت و انعكاس یاد و خاطره ایثارگری‌های دوران هشت سال دفاع مقدس فرهنگ ایثار و ایثارگری را نهادینه سازند.

وی همچنین گفت: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی باید فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرارداده واین فرهنگ باید در تمامی فعالیت‌های آن جاری باشد.

شورجه با بیان اینكه صدا و سیما باید در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری كند افزود: این رسانه باید كسانی را كه در راستای فرهنگ ایثار فعالیت می‌كنند، مورد تشویق، ترغیب و حمایت قرار دهد.

وی همچنین از صدا و سیما خواست تا هنرمندان وافرادی را هم كه كمتر در این وادی قلم و قدم می‌زنند به ساخت برنامه‌هایی از این دست تشویق كند.