تبیان، دستیار زندگی
این جبهه جدید با حمله الحوثی ها به مقر تابستانی كاخ ریاست جمهوری در صعده آغاز شد و تا روز دوشنبه درگیری های شدیدی بین طرفین گزارش شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین اخبار شیعیان یمن

جنگ یمن

جنگجویان الحوثی روز یكشنبه جبهه جدیدی در نبرد با ارتش یمن در اطراف صعده گشودند.

به گزارش «یمن نت،» جنگ در شمال یمن در سومین ماه خود، پس از اینكه شیعیان صعده اقدام به گشودن جبهه جدیدی علیه ارتش یمن كردند، وارد مرحله جدیدی شد.

براساس این گزارش، نیروهای نظامی یمن با پیشروی جزئی از اطراف صعده برای كامل شدن حلقه محاصره شهر قدیمی صعده، با جبهه جدیدی كه از سوی مبارزان شیعه در اطراف این شهر گشوده شده بود، مواجه شدند.

این جبهه جدید با حمله الحوثی ها به مقر تابستانی كاخ ریاست جمهوری در صعده آغاز شد و تا روز دوشنبه درگیری های شدیدی بین طرفین گزارش شده است.

عبدالملك الحوثی رهبر جنبش الحوثی روز دوشنبه از باز شدن جبهه جدیدی در منطقه «القطعه» برای جلوگیری از ارسال مهمات و تجهیزات به ارتش خبر داد و گفت: محور البقع صعده كه برای امدادرسانی به آوارگان مورد استفاده قرار می گرفت توسط ارتش برای اهداف نظامی به كار گرفته شده است.

این جبهه جدید با حمله الحوثی ها به مقر تابستانی كاخ ریاست جمهوری در صعده آغاز شد و تا روز دوشنبه درگیری های شدیدی بین طرفین گزارش شده است

در همین حال، براساس اطلاعات به دست آمده، در این درگیری ها سه سرباز دولتی كشته و 13 تن دیگر مجروح شدند، اما ارتش یمن مدعی شد كه در این نبرد ده ها تن از الحوثی ها را كشته و مجروح كرده است.

این در حالی است كه ارتش یمن از صبح روز دوشنبه گلوله باران شدید مناطق مسكونی و مواضع جنگجویان الحوثی را در اطراف شهر قدیمی صعده بار دیگر آغاز كرد.

جنگ یمن

منابع آگاه نیز گفتند درگیری های شدید ارتش با الحوثی ها، به كشته و مجروح شدن شمار زیادی از دو طرف و مردم غیرنظامی در چند روز اخیر منجر شده است و هنوز آمار واقعی تلفات اعلام نشده است.

همچنین نیروهای الحوثی روز دوشنبه محل سكونت «محمد عبیضه العماد» استاندار صعده را هدف چهار گلوله توپ قرار دادند كه به زخمی شدن یك كودك انجامید.در محور «رازح» نیز شیعیان الحوثی موفق به اسارت دو سرباز در شهر «النظیر» شدند.

از سوی دیگر، یك مسئول برجسته سازمان ملل روز یكشنبه از طرف های درگیر درخواست كرد با برقراری آتش بس، امكان ارسال كمك های انسانی را به آوارگان یمنی فراهم كنند.سازمان های امدادرسان در یمن از احتمال وقوع یك فاجعه انسانی در شمال این كشور كه درگیری های آن موجب آوارگی 150 هزار نفر شده است، خبر دادند.منابع خبری روز یكشنبه اعلام كردند دولت عربستان از ارسال 200 خودرو حامل مایحتاج ضروری 3000 آواره یمنی جلوگیری كرد.

تنظیم برای تبیان: سعید آقازاده