تبیان، دستیار زندگی
طی مراسمی مراحل فیلمبرداری مستند سفیران گمنام با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان و مدیر روابط عمومی و مسئول موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان هرمزگان در بندر عباس آغاز شد. در ابتدای این مراسم که جمعی از هنرمندان استان و گروه فیلمبرداری اعزامی از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در راستای معرفی روحانیان مستقر و طرح هجرت

مستند «سفیران گمنام» در هرمزگان کلید خورد

فیلمبرداری مستند سفیران گمنام

تولید فیلم مستند "سفیران گمنام" توسط موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان هرمزگان و در راستای معرفی روحانیان مستقر و طرح هجرت در بندرعباس شروع شد.

فیلمبرداری مستند سفیران گمنام

طی مراسمی مراحل فیلمبرداری مستند "سفیران گمنام "با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان و مدیر روابط عمومی و مسئول موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان هرمزگان در بندر عباس آغاز شد.

در ابتدای این مراسم که جمعی از هنرمندان استان و گروه فیلمبرداری اعزامی از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند، حجت الاسلام دکتر سید شکرالله زندوی، استفاده از ابزار نوین اطلاع‌رسانی را در تبلیغ حوزه دین ضرورتی اجتناب‌ناپذیر معرفی کرد و گفت: امروز در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که جهان با این عظمت به دهکده‌ای کوچک تبدیل شده است و اگر متناسب با ابزار و امکانات روز پیش نرویم نه تنها به اهدافمان نمی رسیم بلکه دیگران گوی سبقت را از ما می‌ربایند و هزینه هایی برایمان درست می کنند که جبران آنها سخت و طاقت فرساست.

فیلمبرداری مستند سفیران گمنام

وی با اشاره به اهداف و ماموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: متاسفانه آنگونه که باید مسئولان به این نهاد مقدس توجه چندانی ندارند و این در تخصیص بودجه و اعتبارات به خوبی مشهود است. شاید علت اصلی این باشد که ما آنگونه که باید عملکرد و فعالیت‌هایمان را مطرح نکرده‌ایم.

دکتر زندوی با اشاره به تاکید دکتر خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بر استفاده از ابزار نوین اطلاع رسانی تصریح کرد:بهار فعالیت‌های فرهنگی به شکل نوین در هرمزگان آغاز شده و از امروز سازمان علاوه بر فعالیت های فرهنگی به صورت سنتی به صورت جدی با استفاده از علم نوین اطلاع رسانی مخصوصا در فضای مجازی حضوری فعال دارد.

فیلمبرداری مستند سفیران گمنام

وی با اشاره به مستند در دست ساخت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان هرمزگان گفت: برای اولین بار این فیلم مستند با هدف معرفی روحانیان مستقر و طرح هجرت در استان تهیه و در صورت همکاری صدا و سیما از رسانه ملی و استانی پخش خواهد شد.

وی افزود: ساخت انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای اسلامی، تهیه کلیپ‌های مذهبی و همچنین تولید محتوای فرهنگی و دینی تلویزیون‌های شهری با همکاری شهرداری و سایر نهادهای مسئول از جمله برنامه‌های آتی این اداره کل در حوزه رسانه‌های دیجیتال است.

وی با اشاره به حرکت‌های نوین موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان هرمزگان افزود:امروز نباید به اینترنت به عنوان یک تهدید نگاه کنیم، چرا که اینترنت و فضای مجازی بهترین رسانه برای تبلیغ آموزه‌های اصیل اسلامی است و با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی می‌توان این تهدید را به یک فرصت استثنایی تبدیل کرد.

در ادامه این مراسم گروه فیلمبرداری در حضور مسئولین و مدعوین پیش تولید چند پلان از فیلم مزبور را شروع كردند.

تنظیم: هومن بهلولی