تبیان، دستیار زندگی
این مستند با موضوعات مختلفی مثل «دوستی‌های اینترنتی» و «جراحی‌های زیبایی» خبر داد و گفت: صراحت اجرایی از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه است و ما سعی می‌كنیم بدون هیچ‌گونه قضاوتی، تصاویر گویای حقایق باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«مكث» با دوستی‌های اینترنتی ادامه می‌یابد

اعتیاد

تهیه‌كننده: با مستند «شوك» هم‌پوشانی نداریم

مستند ما وقاحت‌ها و زشتی‌های اجتماعی را دنبال می‌كند

تهیه‌كننده مستند تلویزیونی «مكث» از ادامه پخش این مستند با موضوعات مختلفی مثل «دوستی‌های اینترنتی» و «جراحی‌های زیبایی» خبر داد و گفت: صراحت اجرایی از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه است و ما سعی می‌كنیم بدون هیچ‌گونه قضاوتی، تصاویر گویای حقایق باشد.

اسلام فتحی در گفت‌وگو با ایسنا ، با بیان این‌كه مستند «مكث» به هیچ‌وجه شبیه مستند «شوك» نیست گفت: ما در مجموعه‌یی 26 قسمتی وقاحت‌ها و زشتی‌های اجتماعی را دنبال می‌كنیم، سعی می‌كنیم كه تصاویر گویای حقایق باشد و اصلا نصیحت یا قضاوت نمی‌كنیم.

وی ادامه داد: قضاوت در دورن برنامه است و مخاطب خودش می‌تواند این‌طور استنباط كند كه داریم به او هشدار می‌دهیم.

صراحت اجرایی از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه است و ما سعی می‌كنیم بدون هیچ‌گونه قضاوتی، تصاویر گویای حقایق باشد.

فتحی اظهار كرد: شاید برخی از موضوعات برنامه ما با برنامه «شوك» یكی باشد، ولی نوع پرداخت ما فرق می‌كند به این معنا كه شوك از جهاتی جانبدارانه است و مثل بسیاری از مستندهای اجتماعی دیگر با مسوولان، كارشناسان، روانشناسان و غیره كه شاید اصلا درك درستی از موضوع نداشته باشند گفت‌وگو می‌كند ولی به نظر من امروز دیگر این‌ گونه برنامه‌ها جایگاهی ندارند.

وی ادامه داد: به نظر من نباید به جوان ایرانی كه بعضا از تلویزیون فراری است مستقیما بگوییم كه چه خوب است و چه بد و چه باید بكند یا چه نباید بكند، وقتی كه خود افراد متهمی كه درگیری آن معضل اجتماعی هستند صحبت می‌كنند، برای جوانی كه بخواهد عبرت كافی است.

این تهیه‌كننده و كارگردان درباره آثار منفی پخش تصاویر دلخراش و یا بعضا خشن برروی كودكان و نوجوانان كه با توجه به ساعت پخش برنامه می‌توانند جزو مخاطبان آن باشند، گفت: اولا تلاش می‌كنیم كه دیگر سراغ سوژه‌هایی كه تصاویر خیلی دلخراش دارند نرویم ولی درباره پخش چنین برنامه‌هایی حتما باید به صورت زیرنویس اعلام شود كه چه گروه سنی می‌توانند مخاطب برنامه باشند یا این‌كه در زمانی روی آنتن برود كه فقط بزرگترها بتوانند برنامه را ببینند چراكه دیدن این تصاویر هر چند آموزنده است ولی می‌تواند روی بچه‌ها تأثیر منفی بگذارد.

فتحی در پایان اعلام كرد: مجموعه مستند «مكث» در هفته‌های آینده با موضوع «دوستی‌های اینترنتی» و «جراحی‌های زیبایی» ادامه پیدا می‌كند.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی