تبیان، دستیار زندگی
سریال «ستاره‌های سربی» كه برای پخش از شبكه‌ی دوسیما ساخته می‌شود به اثرات مخرب مواد مخدر می‌پردازد. به گفته‌ی كارگردان این مجموعه‌ی داستانی، در «ستاره‌های سربی» به 30 بازیگر حرفه‌یی نیاز است كه تاكنون حضور عبدالرضا اكبری، آتنه فقیه‌نصیری و نسرین مقانلو
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«ستاره‌های سربی» سریال می‌شود

اسماعیل فلاح‌پور

فلاح‌پور: این سریال30 بازیگر حرفه‌یی می‌خواهد

ساخت تله‌فیلم‌ها اقتصاد سینمای ایران و سریال‌سازی را برهم زده است

سریال «ستاره‌های سربی» كه برای پخش از شبكه‌ی دوسیما ساخته می‌شود به اثرات مخرب مواد مخدر می‌پردازد.

به گفته‌ی كارگردان این مجموعه‌ی داستانی، در «ستاره‌های سربی» به 30 بازیگر حرفه‌یی نیاز است كه تاكنون حضور عبدالرضا اكبری، آتنه فقیه‌نصیری و نسرین مقانلو در آن قطعی شده است.

اسماعیل فلاح‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: پیش‌تولید این سریال از 20 روز گذشته آغاز شده است و تا حدود 25 روز دیگر ادامه می‌یابد. تولید «ستاره‌های سربی» نیز پنج‌ماه به‌طول می‌انجامد.

او درباره‌ی محل‌های تصویربرداری این سریال گفت: «ستاره‌های سربی» لوكیشن‌های زیادی دارد كه در تهران قرار دارد علاوه برآن مجموعه‌ی پرشخصیتی است.

این مجموعه‌ی داستانی، در «ستاره‌های سربی» به 30 بازیگر حرفه‌یی نیاز است كه تاكنون حضور عبدالرضا اكبری، آتنه فقیه‌نصیری و نسرین مقانلو در آن قطعی شده است.

این كارگردان در زمینه‌ی وضعیت یافتن لوكیشن‌ و اعتقاد برخی از فیلمسازان به سخت‌شدن این كار به علت عملكرد سازندگان تله‌فیلم‌ها اظهار كرد: فیلم‌های تلویزیونی 90 دقیقه‌ای اقتصاد سینمای ایران را برهم زده است، چرا كه از سویی بر سطح دستمزد بازیگران تاثیر گذاشته است به‌گونه‌ای كه بازیگران متوسط ارقام غیرقابل تصوری را برای بازی طلب می‌كنند؛ همین مورد سریال‌ها را نیز از نظر اقتصادی دچار مشكل كرده است؛ از سوی دیگر باید بین دستمزد عوامل پشت و جلوی دوربین تعادل و تناسب وجود داشته باشد.

فلاح‌پور خاطرنشان كرد: به علت ساخته‌شدن سریال‌های «الف ویژه» و تله‌فیلم‌های نود دقیقه‌ای و بالا‌بودن حجم استفاده‌ از بازیگران تلویزیون، باعث افزایش دستمزد بازیگران به‌صورت كاذب شده است.

او ادامه داد: این روند مطابق تفكری نیست كه در انقلاب اسلامی دنبال آن بوده‌ایم؛ اما متاسفانه برای رفع این مشكل فكری نشده است و برخی فیلمسازان برای به ثمر‌رساندن كار خود به این وضعیت دامن زده‌اند.

این كارگردان در زمینه‌ی یافتن لوكیشن در شرایط كنونی گفت: به علت ساخته‌شدن تله‌فیلم‌های متعدد بیشتر لوكیشن‌های مربوط به محیط منزل و كار از نظر تصویری تكراری و نخ‌نما شده است. از سوی دیگر به علت ایجاد‌شدن رقابتی بین سازندگان این آثار، صاحبان محل‌های تصویر‌برداری قیمت اجاره را افزایش داده‌اند و متاسفانه نهادی نیز این وضعیت را به صورت كلان مدیریت نمی‌كند.

فیلم‌های تلویزیونی 90 دقیقه‌ای اقتصاد سینمای ایران را برهم زده است، چرا كه از سویی بر سطح دستمزد بازیگران تاثیر گذاشته است به‌گونه‌ای كه بازیگران متوسط ارقام غیرقابل تصوری را برای بازی طلب می‌كنند؛ همین مورد سریال‌ها را نیز از نظر اقتصادی دچار مشكل كرده است؛ از سوی دیگر باید بین دستمزد عوامل پشت و جلوی دوربین تعادل و تناسب وجود داشته باشد.

فلاح‌پور در ادامه با بیان این‌كه تمام لوكیشن‌های «ستاره‌های سربی» شهری است، اظهار كرد: ما نیز با مسائل مربوط به یافتن لوكیشن مناسب مواجه هستیم و با توجه به تعدد آنها، در حال جست‌وجو در تهران برای یافتن محل‌های تصویر‌برداری چه به عنوان مكان زندگی چه كار هستیم.

كارگردان «ستاره‌های سربی» درباره‌ی موضوع آن گفت: این سریال‌ نگاهی بسیار متفاوت و مردن به معضل مواد مخدر در جامعه‌ی شهری می‌كند و در قالب داستان‌های كوتاهی كه درون یك قصه بزرگ روایت می‌شود به اثرات مخرب مواد مخدر به ویژه انواع جدید آن بر سطوح مختلف اجتماع می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، «ستاره‌های سربی» با همكاری ستاد مبارزه با مواد مخدر به تهیه‌كنندگی اعظم تندرو در 13 قسمت ساخته می‌شود و برخی از عوامل ساخت آن عبارتند از: مدیر تولید: وحید سیفی، برنامه‌ریز: حسن لبافی، طراح صحنه: محسن نوروزی، طراح چهره‌پردازی: محسن بابایی، نویسنده: هومان فاضل و دستیار كارگردان: مسعود حقی.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی