جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان بال می گشایند هفدهمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در 12 بخش مختلف ،  سه شنبه 16 مهر با حضور مسوولان فرهنگی و میهمانان ایرانی و خارجی در اصفهان آغاز به کار کرد. مراسم افتتاح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پروانه ها به روی جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان بال می گشایند

هفدهمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در 12 بخش مختلف ،  سه شنبه 16 مهر با حضور مسوولان فرهنگی و میهمانان ایرانی و خارجی در اصفهان آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاحیه جشنواره ساعت 16.30 به صورت همزمان در بوستان ایثارگران ، خانه کودک و نوجوان ، بوستان ملت ،  بوستان دشتسان ، میدان امام ، بوستان ملک شهر و بوستان لاله برگزار گردید .

گفتنی است ، در بخش مسابقه بین الملل جشنواره ، 35 فیلم ایرانی و خارجی و در بخش مسابقه سینمای ایران ، 18 فیلم بلند و کوتاه ایرانی به نمایش در می آید داوری فیلمهای بخش مسابقه سینمای ایران را مهدی باقربیگی ، شاهد احمدلو، باران کوثری ، رضا داوود نژاد و آیدا محمد خانی و فیلمهای بخش بین الملل را دنیس باردیو ، مرضیه برومند ، سفا پوتساتی برانکوس ، آلن رابینسون و آتنا ریکاکی به عهده دارند.

هفدهمین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان ، با نمایش آثار بخش مسابقه در سینماهای قدس ، ایران ، ساحل و سپاهیان تا<>

22 مهر ماه ادامه خواهد داشت .

آغاز به کار موزه سینمای ایران

موزه سینمای ایران رسما کار خود را آغاز کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، موزه سینمای ایران روزهای

شنبه

، یکشنبه ، سه شنبه، چهار شنبه و پنجشنبه

از ساعت

1

0 تا

<>

an> و<>

>جمعه ها از ساعت 14 تا 17 برای بازدیدعلاقه مندان دایر است .

بنابراین گزارش در این موزه گنجینه ای از عکسها ، پوسترها ، تجهیزات اولیه فیلمبرداری ، استودیویی و نمایش، اسناد و مدارک ، لباس ها ، جایزه های ملی و بین المللی سینمای ایران ، غرفه های اختصاص نامداران سینمای ایران و فیلم های کوتاه تاریخی به نمایش گذاشته شده است .

علاقمندان می توانند برای بازدید از این موزه به<>

>تهران ، خیابان ولی عصر ، نرسیده به میدان تجریش ، بنای تاریخی باغ فردوس ،  موزه سینمای ایران مراجعه کنند.

نمایشگاه عکس و فیلم حضرت امام

(ره) در شهرستان ری

نمایشگاه عکس و فیلم زندگی و آثار حضرت امام خمینی(ره) در شهرستان ری برگزار می شود .

به گزارش واحد مرکزی خبر این نمایشگاه از

هجدهم تا بیست و دوم

مهر

در

کتابخانه ستاد شهر سالم

دولت آباد برگزار می شود .

در این نمایشگاه 51 قطعه عکس و 21 فیلم کوتاه درباره زندگی و آثار حضرت امام(ره) به نمایش گذاشته خواهد شد.

این نمایشگاه با همکاری اداره ارشاد اسلامی شهرستان ری ، مدیریت منطقه 20 سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران و معاونت اجتماعی شهرداری برپا خواهد شد.

گفتنی است هر روز نشست تخصصی با حضور یک منتقد یا فیلمساز در سالن آمفی تئاتر این کتابخانه برگزار می شود.

فیلم های کوتاه فیلمسازان کره ای در جشنواره سینمای جوان مرور می شود

یازده فیلم کوتاه از فیلمسازان کره ای در بخشی مجزا در نوزدهمین جشنواره ملی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه سینمای جوان مرور می شود.

به گزارش ستاد خبری جشنواره سینمای جوان پنج فیلم داستانی و شش فیلم پویانمایی در بخش مروری بر فیلم های کوتاه کره درجشنواره سینمای جوان به نمایش در می آید.

فیلم های داستانی این بخش شامل : " بار دو" ساخته یون یونگ هو ، " یک مرد عادی " ساخته کیم جون هیون ، " کوک کردن در سکوت " ساخت هونگ دوهین ، "چشمک " ساخته کیم یون یونگ ، " یازده سالگی " ساخته ژانگ او است .

بنابر این گزارش ، " مطابقت دادن حفره " ساخته یونگینا شین ، " تلویزیون میم مس آ " ساخته چون سونگ ایل ، " مادر بزرگ " ساخته ژو سونگ یه ان، " پختن یک تخم مرغ" ساخته کیم سو زین ، " اتو خودکار " ساخته اچ ام یون  و" آرزو می کنم " ساخته دایانگ کیم از جمله فیلم های پویانمایی در بخش مرور بر فیلم های کوتاه کره به شمار می روند.

نوزدهمین جشنواره ملی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه سینمایی جوان از<>

تا 4 آبان در مجموعه<>

>فرهنگی - هنری تهران برگزار می شود.

برپایی نمایشگاهی از آثار "رامبراند" در ایتالیا

نمایشگاهی از آثار "رامبراند" نقاش معروف هلندی ، در کاخ سابق ریاست جمهوری ایتالیا برپا شده است .

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، در این نمایشگاه مجموعه ای از آثار منحصر به فرد این نقاش قرن 17 در معرض دید علاقمندان قرار داده شده است .

" کارلوازگیلو چیامپی" رئیس جمهور ایتالیا ، با حضور در محل برپایی این نمایشگاه آن را افتتاح کرد . در این نمایشگاه آثار "رامبراند" که از گنجینه ها و نگارخانه های جهان گرد آوری شده به نمایش گذاشته است . هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی نبوغ هنری و شیوه های نقاشی مورد استفاده وی است . گفتنی است "رامبراند" پیش از مرگش سه فرزند خود و همسرش را از دست داد و در فقر جان باخت.

این نمایشگاه تا ششم ژانویه در رم پایتخت ایتالیا بر پا خواهد بود.

در این نمایشگاه آثاری در ارتباط با عوارض اعتیاد در خانواده و فضاهای سبز، پاکیزگی محیط و حقوق کودکان به نمایش گذاشته شده است .

در این نمایشگاه که به مدت یک هفته دایر خواهد بود برخی از لوازم آموزشی و اسباب بازی کودکان به نمایش گذاشته شده است.

شش رمان دیگر وارد بازار کتاب شد

مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری ، از انتشارات " سوره مهر " ، شش کتاب رمان و داستان وارد بازار کتاب می کند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به نقل از واحد مرکزی خبر : " آخرین برنو" نوشته هوشنگ ایرجی ، " طعم زندگی " رمانی درباره جنگ نوشته داوود بختیاری ، " شب و قلندر" رمانی تاریخی اثر منیژه آرمین ، " آوای صحرا " رمان تاریخی به قلم عبدالرحمن اونق ، " بوسه بردار " داستان زندگی شهید آیت الله غفاری نوشته محمد جواد مرادی نیا و" شکوه پایداری" داستان زندگی شهید حاج مهدی عراقی به قلم معصومه انصاریان از طرف انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

فرهنگ ناموران معاصر منتشر می شود

به زودی یک مجموعه دایره المعارفی تحت عنوان «فرهنگ ناموران معاصر ایران » توسط دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری منتشر خواهد شد.

این مجموعه شامل زندگینامه و شرح احوال رجال و شخصیت های ادبی ، هنری ، فرهنگی ، علمی  و سیاسی ایران از سال 1300 تا 1400 هجری قمری می باشد.

کار فیش برداری و گردآوری اطلاعات مربوط به شخصیت ها و پرونده سازی های این کار – در حدود 60 پرونده – انجام شده است .

شایان ذکر است دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری قصد دارد از منابع موجود، حدود 30 جلد کتاب به ترتیب حروف الفبا توسط « انتشارات سوره» منتشر کند . از این مجموعه تاکنون حرف « آ » با 230 مدخل در حال چاپ است . همچنین حرف « الف» در 2 جلد در حال تکمیل شدن است و مابقی حروف هم به ترتیب پیگیری و منتشر خواهند شد.

گفتنی است ، این کار در ایران برای اولین بار است که صورت می گیرد زیرا تاکنون به صورت پراکنده به شخصیت های مطرح ایرانی پرداخت شده است . اما این فرهنگ ، اسامی متعددی را در زمینه های گوناگون ، ادبی ، هنری، علمی ، فرهنگی ،  تاریخی و … در بر می گیرد.

نوای موسیقی ملی تالار وحدت را سرشار می کند

ارکستر موسیقی ملی ایران با رهبری فرهاد فخرالدینی ، در تالار وحدت به اجرای برنامه می پردازد .

این برنامه با خوانندگی علیرضا قربانی ، جمال الدین منبری و فاضل جمشیدی اجرا می شود.

در این برنامه قطعاتی از عزیز حاجی بیکف ، علی جعفریان ، مازیار حیدری ، حبیب الله بدیعی ، جواد لشکر، فرهاد فخرالدینی و . . . نواخته می شود.

حلقه مرگ "وربینسکی"

"گور وربینسکی " سازنده فیلم های "ماشین زمان" و "شکار موش" در تازه ترین فیلم خود با عنوان "حلقه" به ترسیم فضایی ترسناک و اضطراب آور می پردازد.

در این فیلم ، "نوآمی واتس" که اخیرا با ایفای نقش در "جاده مالهالند" ساخته "دیوید لینچ" خوش درخشیده است ، در نقش یک روزنامه نگار ظاهر می شود. او یک نوار ویدئویی عجیب و مضطرب کننده را کشف می کند که هر کس محتوای نوار را ببیند ، هفت روز بعد خواهد مرد و پیش از مرگش یک حلقه را مشاهده خواهد کرد . فیلم تازه "گرو وبربینسکی" از هفته آینده بر پرده سینماهای جهان به نمایش در می آید و بازیگرانی چون "مارتین هندرسون" ، "کریس کوپر"، "برایان کاکاس" و "شانون کوچران " در بازی دارند.

به مناسبت روز جهانی کودک نمایشگاه نقاشی کودکان بر پا می شود

به مناسبت روز جهانی کودک نمایشگاه نقاشی کودکان توسط حوزه هنری یزد، از<>

16 مهرماه در نگارخانه این مرکز برپا می شود.

در این نمایشگاه 110 تابلو نقاشی از کودکان 6 تا 9 ساله ، که در کلاس های نقاشی حوزه هنری شرکت کرده اند ، در معرض دید قرار می گیرد.

علاقمندان می توانند از این نمایشگاه تا<>

ماه در نگارخانه حوزه هنری

یزد

، واقع در<>

خیابان آیت الله کاشانی ، جنب پاساژ آزادی دیدن کنند.

کودکان ارومیه با همتایان فلسطینی خود اعلام همبستگی کردند

در آستانه گرامیداشت روز جهانی کودک ، تعدادی از کودکان ارومیه روز دوشنبه 15 مهربا شعار صلح و دوستی و عدالت در شهر ارومیه راهپیمای کردند.

به گزارش ایرنا، در این راهپیمایی که از سوی کودکان مهدکودکهای بهزیستی آذربایجان غربی ترتیب یافت ، کودکان با حمل پلاکاردهایی خواستار رعایت حقوق کودکان جهان به خصوص کودکان فلسطینی شدند.

راهپیمایان همچنین با شعارهای پدر ، مادر حقوق ما را جدی بگیرید، با ما به عدالت رفتار کنید، به ما احترام بگذارید، مرگبر اعتیاد مراتب همبستگی خود را با همتایان فلسطینی اعلام کردند.

به همین مناسب نمایشگاهی از  آثار هنرهای دستی و نقاشی کودکان مهدکودکهای شهرستان ارومیه در مجتمع مهر بهزیستی این شهر گشایش یافت.