تبیان، دستیار زندگی
هیات اسلامی هنرمندان، براساس توافق با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، فیلمنامه‌های ارزشی را که در قالب كتاب منتشر نشده‌اند، شناسایی و برای چاپ، به نشر تكا، معرفی می‌كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار فيلم‌نامه‌هاي ارزشي، توسط نشر تكا
هنر

هيات اسلامي هنرمندان، براساس توافق با معاونت فرهنگي وزارت ارشاد، فيلمنامه‌هاي ارزشي را که در قالب كتاب منتشر نشده‌اند، شناسایی و برای چاپ، به نشر تكا، معرفی مي‌كند.

روح‌الله شمقدري، قائم مقام هيات اسلامي هنرمندان در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار داشت: تاكنون يازده فيلمنامه‌ مانند؛ "به سوي مادر" نوشته صديقه دهقان، "نيمه راه بهشت" اثر اكبر حر، "مرگ در برلين" و "لوح فشرده" به قلم حبيب‌الله بهمني، "فصل سرد" نوشته يوسف جمادي، "نبرد خاموش" اثر زنجابي و "آنا" تاليف همايون رضا عطاردي، براي تاييد نهايي به معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده که برخي از آن‌ها در دست انتشار و بعضي هم در حال بررسي‌اند.

قائم مقام هيات اسلامي هنرمندان، تصريح كرد:

همچنين فيلم‌نامه‌هاي "چشمان آبي زهرا" نوشته علي درخشي، "چشمه تشنه" اثر مهدي عظيمي و "وداع در موج" (فيلمنامه فیلم "حماسه مجنون") تاليف حميد خيرالدين و بازنوشته جمال شورجه در دست بررسي‌اند.

شمقدري تاكيد كرد: هيات اسلامي هنرمندان، در حد توان، از نظر تاييد آثار، پيشنهاد براي ارتقاي سطح كيفي فيلمنامه‌ها و انتشار آن‌ها در قالب كتاب، به فيلمنامه‌نويسان كمك خواهد كرد.

وی افزود: این هيات، طي توافق با معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، فيلمنامه‌هاي ارزشي كه تاكنون مورد غفلت قرار گفته‌اند و پس از توليد،‌ در قالب كتاب منتشر نشده‌اند را در كارگاه فيلم‌نامه مورد بررسي قرار مي‌دهد و پس از اظهار نظر درباره هر يك از اين آثار، نشر تكا، مراحل چاپ آن‌ها را انجام خواهد داد.

هيات اسلامي هنرمندان،‌ در سال ١٣٧٣ تاسيس شده و همكاری، مشاركت و تولید آثار هنری (سینمایی ـ تلویزیونی ـ نمایشی ـ تجسمی ـ موسیقی ـ ادبی ـ چاپ كتاب و نشریات) از طریق مؤسسه فرهنگی هنری "مرآت هنر" وابسته به هیأت اسلامي هنرمندان، تلاش برای تكریم و تجلیل از منزلت و تشخص هنرمندان مسلمان و متعهد از طریق حمایت های مادی و معنوی، ‌از جمله اهداف اين هيات فرهنگي‌اند.