تبیان، دستیار زندگی
ن بی اثر باشد محمدپور: با بحرین مقابله به مثل می شود این بار بر خلاف دفعه قبل، حاشیه زیادی در بحرین به وجود نیامد. اقامت کوتاه تیم ملی در بحرین یکی از دلایل جلوگیری از بروز حاشیه بود و خویشتنداری بازیکنان و ملاحظه آنان هم مز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ژاپنی ها می روند جایی که تشویق شان بی اثر باشد

محمدپور: با بحرین مقابله به مثل می شود


این بار بر خلاف دفعه قبل، حاشیه زیادی در بحرین به وجود نیامد. اقامت کوتاه تیم ملی در بحرین یکی از دلایل جلوگیری از بروز حاشیه بود و خویشتنداری بازیکنان و ملاحظه آنان هم مزید بر علت شد.

محمد محمدپور مدیر کل حراست سازمان تربیت بدنی که همراه تیم ملی در بحرین حضور داشت درباره مسائلی که در بحرین رخ داد، صحبت می کند.

ظاهراً به هواداران ایران در بحرین خوش نگذشت؟

بله، فضای در نظر گرفته شده برای آنها کم بود و جای مناسبی هم به آنها اختصاص داده نشد.

به نظر شما باید مقابله به مثل کرد؟

بله، قطعاً در بازی برگشت شرایطی که بحرینی ها برای ما درست کردند باید برایشان تکرار شود. نزدیک به صدهزار ایرانی در بحرین زندگی می کنند که خیلی از آنها دوست داشتند به ورزشگاه بیایند اماخیلی از ایرانی ها پشت در ورزشگاه ماندند.

نمی شد در قسمت های دیگر ورزشگاه پخش شوند؟

اتفاقاً ما هم این را گفتیم ولی قبول نمی کردند و می گفتند مشکل درست می شود و نمی توان نظم را تامین کرد. به آنها گفتیم که در ایران با نیروی پلیس تماشاچیان کنترل می شوند ولی آنها اعتقاد داشتند حتماً باید فنس باشد.

برنامه از قبل چیده بودند که ایرانی زیاد در ورزشگاه نباشد...

بله، معلوم بود. البته اشکالی که در کار ما وجود داشت این بود که از قبل این مساله را صورتجلسه نکرده بودیم. اگر صورتجلسه می کردیم، شاید این مشکل پیش نمی آمد.

حالا برای ژاپن چطور... جای آنها مشخص شده؟

هنوز نه.

زیر جایگاه را به آنها می دهید؟

نه، جایی برای آنها در نظر گرفته می شود که تشویق آنها تاثیری روی بازیکنان ما نگذارد.

حضور بانوان ژاپنی تاثیری روی این قضیه نمی گذارد؟

چطور؟

اینکه باید زیر جایگاه باشند تا امنیت آنها تامین شود؟

نه، ما چینی ها را هم فرستادیم ضلع شمالی. نه، مشکلی نیست. در بازی با کره جنوبی، هواداران حریف جای مناسبی قرار گرفتند که نباید این طور می شد. تشویق آنها روی بازیکنان ما اثر گذاشت.

... بحرین در کل چطور بود؟

خوب، حاشیه یی به وجود نیامد و درست عمل شد.