تبیان، دستیار زندگی
بی تیم ملی ب می شوند؟ فدراسیون فوتبال برای سپردن سکان هدایت تیم ملی "ب" با بیژن ذوالفقارنسب و امیر قلعه نوعی مذاکراتی داشته است و به احتمال فراوان سرمربی این تیم را تا پایان هفته جاری اعلام می کند. تیم ملی ب ایران فروردین ما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قلعه نوعی یا ذوالفقار نسب؟

کدامیک مربی تیم ملی ب می شوند؟

فدراسیون فوتبال برای سپردن سکان هدایت تیم ملی "ب" با بیژن ذوالفقارنسب و امیر قلعه نوعی مذاکراتی داشته است و به احتمال فراوان سرمربی این تیم را تا پایان هفته جاری اعلام می کند. تیم ملی ب ایران فروردین ماه سال آینده به عربستان اعزام می شود تا در چارچوب رقابت های کشورهای مسلمان با تیم های سودان، عمان و تاجیکستان بازی کند.

با توجه به اینکه تیم ملی ایران روزهای پنجم و دهم فروردین ماه باید با تیم های ژاپن و کره شمالی در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی روبرو شود اعزام این تیم تحت رهبری برانکو ایوانکوویچ ممکن نبود. به همین خاطر فدراسیون فوتبال ترجیح داد تیم دیگری تحت عنوان تیم ب ایران تشکیل دهد و از بازیکنانی استفاده کند که به تیم ملی راه نیافته اند، ضمن اینکه یک سر مربی مستقل برای این تیم تعیین کند.

به نظر می رسد سرانجام فدراسیون فوتبال با بیژن ذوالفقارنسب به توافق نهایی برسد، چرا که او هم اکنون در هیچ تیم دیگری فعالیت نمی کند و نسبت به امیر قلعه نویی همخوانی بیشتری با سیاست های فدراسیون فوتبال دارد.

ذوالفقار نسبت به طور تلویحی خبر توافق خود را با فدراسیون فوتبال تایید می کند. او می گوید: "مذاکره شده و به توافق هایی هم رسیده ایم. فدراسیون فوتبال در این زمنیه به زودی اطلاعیه یی صادر می کند. بهتر است من صحبت بیشتری نکنم." به احتمال زیاد علی پروین سرپرستی تیمی را که به عربستان اعزام خواهد شد برعهده خواهد گرفت. پیش از این گفته می شد به دلیل عدم تمایل ذوالفقارنسب به همکاری با پروین، وی از پذیرفتن این سمت امتناع می کند اما دیروز لحن گفت و گوی ذوالفقار نسب نشان می داد که او با این قضیه هم کنار آمده است. او می گوید: "آقای پروین مدیر فنی نیست بلکه سرپرست این تیم خواهد بود." از سوی دیگر فدراسیون فوتبال مذاکراتی هم با امیر قلعه نوعی، سرمربی استقلال نیز داشته است تا در صورت امتناع قطعی ذوالفقار نسب از او در این سمت بهره گیرد. قلعه نوعی این خبر را تایید می کند و می گوید: "صحبتی شده ولی هنوز پاسخی به این پیشنهاد نداده ام." قلعه نوعی در پاسخ به این سوال که "در صورت قبول مربیگری در تیم ملی مشکلی برای هدایت استقلال به وجود نخواهد آمد؟" گفت: "نه، آن موقع استقلال بازی ندارد. من با آقای قریب صحبت کرده ام."

این در حالی است که تیم ملی ب باید اواسط فروردین ماه به عربستان اعزام شود و از طرف سازمان لیگ اعلام نشده که لیگ برتر در نیمه دوم فروردین تعطیل است!

مسابقات کشورهای اسالمی در یک محدوده زمانی 10 روزه انجام می شود و فدراسیون فوتبال قصد دارد با انتصاب یک سرمربی موقت این بازیها را پشت سربگذارد.

در یکی از جلسات گذشته هیات رییسه تصویب شده است که رده های مختلف تیم ملی تشکیل شود و بازیکنان هر تیم نیز مستقل باشند و با یک مربی مستقل به فعالیت خود ادامه دهند.