تبیان، دستیار زندگی
: اگر خانواده با فرزندان خود ارتباط خوب و صمیمی داشته باشد می‌تواند در پیشگیری از اعتیاد و ناهنجاری‌های جامعه برای فرزندان موثر باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکسن اعتیاد در خانواده

خانواده

معاون مبارزه با موادمخدر ناجا:

ارتباط خوب با فرزندان مانع از اعتیاد می‌شود

همیشه ارتباط مناسب خانواده و فرزندان می‌تواند نتیجه مناسبی در پی داشته باشد.

به گزارش شبکه ایران، معاون مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: اگر خانواده با فرزندان خود ارتباط خوب و صمیمی داشته باشد می‌تواند در پیشگیری از اعتیاد و ناهنجاری‌های جامعه برای فرزندان موثر باشد. در خصوص اعتیاد هم یکی از عواملی که موجب می‌شود تا نوجوانان و جوانان این فرصت را بیابند، همین حمایت خانواده و نظارت آنهاست.

یکی از مهم ترین عواملی که موجب می‌شود تا نوجوانان و جوانان از اعتیاد دور شوند ،همین حمایت خانواده و نظارت آنهاست.

حمیدرضا حسین‌آبادی می‌گوید: آموزش و پرورش یکی از سازمان‌های بسیار مهم و موثر در جلوگیری از پیشگیری از اعتیاد است که باید همکاران فرهنگی در آموزش‌وپرورش برنامه‌های ویژه‌ای را برای پیشگیری از اعتیاد ارائه دهند.

اجتماع، بستری برای اعتیاد

وی عقیده دارد: به دانش‌آموزان به‌خصوص دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان تاکید داریم تا در دوست‌یابی دقت لازم را داشته باشند و از کسانی که صلاحیت دوستی را ندارند، دوری کنند. دانش‌آموزان باید شناخت کامل از کسی که برای دوستی انتخاب می‌کنند ، داشته باشند و ارتباط خود را با مدرسه مستحکم کنند. اگر دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی با مشکلی مواجه می‌شوند نباید از مسئولان مدارس پنهان کنند بلکه باید با اولیای مدرسه در تماس باشند و با مشاور مدرسه، مشورت کنند.

معاون مبارزه با مواد مخدر ناجا می‌گوید: یکی از مشکلاتی که دانش‌آموزان در حوزه مواد مخدر با آن مواجه می‌شوند، عدم ارتباط صحیح و داشتن دوستان خوب و مناسب است. بنده به خانواده‌های دانش‌آموزان تاکید دارم که فرزندان خود را به صورت نامحسوس تحت کنترل داشته باشند.

در مدارسی که اولیای مدرسه با دانش‌آموزان با تندی و سخت‌گیری رفتار می‌کنند ناهنجاری‌ها و مشکلات روحی در دانش‌آموزان به وجود می‌آید.

حسین‌آبادی می‌گوید: در مدارسی که اولیای مدرسه با دانش‌آموزان با تندی و سخت‌گیری رفتار می‌کنند ناهنجاری‌ها و مشکلات روحی در دانش‌آموزان به وجود می‌آید. بهترین کار در حوزه مبارزه با مواد مخدر این است که مدارس فضایی را ایجاد کنند تا دانش‌آموزان تمام مشکلاتشان را واضح مطرح کنند. در هر صورت اگر خانواده با فرزندان خود ارتباط خوب و صمیمی داشته باشند می‌توانند در پیشگیری از اعتیاد تلاش کنند.

منبع :ایران

تنظیم برای تبیان :داوودی

مقالات مرتبط :

چند نظریه در خصوص شکل گیری اعتیاد

نوجوانی،زمانی حساس برای پیشگیری از اعتیاد

مهار اعتیادبافکرکردن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.