تبیان، دستیار زندگی
علمای اسلام و نقش سازنده آنها باید در برنامه‌های صدا و سیما معرفی شوند زیرا دشمن می‌خواهد کارکرد علمای اسلامی را به حاشیه براند در حالی که جهان غرب، مدیون معرفت بسیاری از علمای اسلام است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی:غرب مدیون معرفت علمای اسلام است
پیام آیت الله نوری همدانی

علمای اسلام و نقش سازنده آنها باید در برنامه‌های صدا و سیما معرفی شوند زیرا دشمن می‌خواهد کارکرد علمای اسلامی را به حاشیه براند در حالی که جهان غرب، مدیون معرفت بسیاری از علمای اسلام است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، ایشان در دیدار مدیران رادیو معارف افزودند: باید به برخی افراد که موضوع وحدت را در زمینه جریان‌های اخیر پیش می‌کشند گفت: که چگونه می‌توان با دشمنان اسلام که در صدد مخدوش نمودن چهره دین هستند وحدت داشت؟

معظم‌له گفتند: تمام هدف دشمن، مخدوش کردن چهره رهبری است و اگر ولایت فقیه در کشور ما نبود، انقلاب مخدوش می‌‌شد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حساسیت‌های نهاد صدا و سیما و نقش این رسانه در تبیین فرهنگ ناب ایرانی اظهار داشتند: ما می‌‌خواهیم اسلام ناب را با پشتوانه اهل‌بیت (ع) و رویکرد به سیره نبوی به جهان معرفی نماییم و تهمت‌هایی که در جهان به اسلام وارد می‌کنند رفع شود.

معظم‌له با تاکید بر اینکه رادیو معارف به عنوان زبان گویای حوزه علمیه باید در انتخاب اشعار، مطالب و تولیدات خود دقت کامل بنماید افزودند: در گزینش موضوعات دقیق باشید، زیرا بسیاری از شعرا و هنرمندان علی‌رغم پرداختن به مطالب اسلامی و دینی در برخی نقاط و مواضع طریق خطا را پیموده‌اند.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی در خصوص دلایل عقب‌ماندگی مسلمانان در برخی جهات گفتند: بسیاری از سلاطین بی‌کفایت در طول تاریخ به نام اسلام بر مردم سلطه داشتند و اگر سخن رسول‌الله (ص) در اینکه اسلام دین سلطنت نیست اجرا می‌‌شد، خلفای نالایق صفوی، عباسی و غیره حاکمیت نداشتند، امروز دنیای اسلام، پیشرفت‌های چشمگیر و فوق‌العاده‌ای در جهان داشت.

معظم‌له در پایان تصریح کردند: ما شبکه معارف را زبان حوزه، علمای اسلام و انقلاب اسلامی می‌دانیم و خوشحالیم از اینکه شما با شجاعت، استدلال و منطق برای مکتب تشیع به دنیا تلاش می‌کنید.