تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال آرژانتین شنبه شب با برتری دیرهنگام مقابل پرو، بخت صعود خود به مرحله نهایی رقابت‌های جام جهانی 2010 را زنده نگه داشت ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی آرژانتین در وقت اضافه

پیروزی آرژانتین در وقت اضافه

تیم ملی فوتبال آرژانتین شنبه شب با برتری دیرهنگام مقابل پرو، بخت صعود خود به مرحله نهایی رقابت‌های جام جهانی 2010 را زنده نگه داشت.

به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال آرژانتین با مربیگری دیه گو مارادونا شب گذشته در حالی که تا واپسین لحظات بازی با پرو با نتیجه تساوی متوقف شده بود، مقابل این تیم در وقت اضافه با نتیجه 2 بر یک پیروز شد تا به صعود به دور نهایی رقابت‌های جام جهانی امیدوار باقی بماند.

برای آرژانتین که در این دیدار با ترکیبی کاملا متفاوت در زمین حضور یافته بود هیگوآین (48) و مارتین پالرمو (90) گلزنی کردند، تک گل پرو هم در دقیقه 90 توسط هرنان رنگیفو به ثمر رسید. آرژانتین روز چهارشنبه در صورت کسب یک تساوی مقابل اروگوئه به دور نهایی رقابت‌های جهانی راه پیدا خواهد کرد.

تیم‌های شیلی و پاراگوئه هم شنبه شب با برتری مقابل حریفان خود جواز حضور در مرحله پایانی رقابت‌های جام جهانی 2010 را به دست آوردند.

- نتایج کامل دیدارهای انتخابی در منطقه آمریکای جنوبی به این شرح است:

* کلمبیا 2 - شیلی 4

* آرژانتین 2 - پرو یک

* اکوادور یک - اروگوئه 2

* ونزوئلا یک - پاراگوئه 2

صعود زود هنگام برزیل

چهار تیم به طور مستقیم از منطقه آمریکای جنوبی راهی رقابت‌های جام جهانی می شوند و تیم پنجم برای راهیابی به این مسابقات باید با تیم چهارم منطقه کونکاکاف دیدار کند. رده بندی تیم‌های منطقه آمریکای جنوبی به این ترتیب است:

1- برزیل 33 امتیاز (یک بازی کمتر) - صعود به جام جهانی

2- پاراگوئه 33 امتیاز - صعود به جام جهانی

3- شیلی 30 امتیاز - صعود به جام جهانی

4- آرژانتین 25 امتیاز

5- اروگوئه 24 امتیاز

6- اکوادور 23 امتیاز

7- ونزوئلا 21 امتیاز

8- کلمبیا 20 امتیاز

9- بولیوی 12 امتیاز

10- پرو 10 امتیاز

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری