تبیان، دستیار زندگی
بر اثر آتش‌سوزی مهیبی در مسجد ارک تهران، صدها تن از عزاداران حسینی در آتش سوختند. تبیان - بنا بر این گزارش در حین برگزاری نماز مغرب امروز، بر اثر سنگینی برفهای جمع شده روی سقف برزنتی حیاط مسجد ارک، سقف برزنتی روی بخاری بزرگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آتش سوزی در مسجد ارک


بر اثر آتش‌سوزی مهیبی در مسجد ارک تهران، صدها تن از عزاداران حسینی در آتش سوختند.

تبیان - بنا بر این گزارش در حین برگزاری نماز مغرب امروز، بر اثر سنگینی برفهای جمع شده روی سقف برزنتی حیاط مسجد ارک، سقف برزنتی روی بخاری بزرگ گازی افتاد و آتش گرفت و بویژه در قسمت زنانه مسجد ارک سقف پارچه‌ای حیاط مسجد مشتعل شده و بر سر نمازگزاران و عزاداران حسینی فرو ریخت.

اخبار اولیه از کشته و مجروح شدن صدها عزادار حسینی که به دلیل بسته شدن در مسجد و ازدحام جمعیت در محل حضور داشتند حکایت دارد.

گزارشات حاکی از کشته شدن دسته کم 59 نفر ومجروح شدن 210 نفر می باشد

گزارش خبرنگار ما حاكى است بیشتر مجروحان و جان باختگان این حادثه زنان و كودكان هستند. از سوى دیگر سردار طلایى در گفت وگویى با شبكه پنج سیما اعلام كرد آتش سوزى در اثر افتادن بخارى در قسمت زنانه و مشتعل شدن آن روى داده است. مشاهدات عینى دیگر نیز حاكى است در ابتداى آتش سوزى نیسان هاى شهردارى اقدام به انتقال مجروحان به بیمارستان سینا كرده اند. مسجد ارك از مهم ترین و تاریخى ترین مساجد تهران است كه در دوران قاجار تاسیس شده است.