تبیان، دستیار زندگی
نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینمای ایران فیلم‌های سینمایی از عباس کیارستمی متنفرم و سفر به تاریکی را خارج از ایران کلید می‌زند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرمان‌آرا دو پروژه سینمایی خارج از ایران می‌سازد

فرمان آرا

نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینمای ایران فیلم‌های سینمایی "از عباس کیارستمی متنفرم" و "سفر به تاریکی" را خارج از ایران کلید می‌زند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن فرمان‌آرا در نشستی در موسسه کارنامه درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: برای تولید "از عباس کیارستمی متنفرم" در حال مذاکره‌ام. بیشتر فیلم در فضای یک استودیو می‌گذرد و دنبال استودیویی در ایتالیا، بلغارستان و... هستیم تا آن را با هزینه کمتر بسازیم. فیلم به دکوری بزرگ نیاز دارد، اما فیلمبرداری آن 12 روز طول می‌کشد.

قرار است فیلمبرداری در برلین انجام شود و داستان درباره زنی است که برای دیدن شوهرش به آلمان می‌رود. اما مرد به فرودگاه نمی‌آید و زن پس از رفتن به خانه متوجه می‌شود همسرش به قتل رسیده است.

وی افزود: وقتی فیلمنامه را به ارشاد ارائه کردم مصادف با حضور مرحوم سیف‌الله داد در معاونت سینمایی بود و خیلی امیدوار بودم آن را بسازم. اما ایشان با مهربانی از من خواست این کار را نکنم. موضوع "بوی کافور، عطر یاس" هم در پایان همین جلسه به ذهنم رسید. حالا فکر می‌کنم بهتر است این فیلم را خارج از ایران بسازم. در شرایط فعلی هیچ فیلمنامه‌ای به ارشاد ارائه نمی‌کنم.

فرمان‌آرا همچنین درباره تولید فیلم سینمایی "سفر به تاریکی" گفت: طرح این فیلم به چهار سال پیش برمی‌گردد که آقای ایرانی باعث شد من این فیلمنامه را بنویسم، اما نتوانست شرایط تولید آن را فراهم کند. برای تولید این فیلم نیز با یک شرکت آلمانی در حال مذاکره هستم تا بتوانم شرایط تولید آن را فراهم کنم.

وی ادامه داد: در این فیلم هدیه تهرانی و رضا کیانیان بازی می‌کنند و بقیه بازیگران خارجی هستند. قرار است فیلمبرداری در برلین انجام شود و داستان درباره زنی است که برای دیدن شوهرش به آلمان می‌رود. اما مرد به فرودگاه نمی‌آید و زن پس از رفتن به خانه متوجه می‌شود همسرش به قتل رسیده است.

فرمان‌آرا گفت: البته طرح دیگری نیز برای ساختن یک فیلم کمدی در نظر دارم و می‌خواهم اکبر عبدی و علیرضا خمسه در آن بازی کنند. من به خاطر قهر کردن نیست که قصد دارم در خارج از ایران فیلم بسازم. من هیچ جا جز کشورم نمی‌توانم زندگی کنم.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی