تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان تربیت بدنی در نخستین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه های گروهی ضمن تاکید بر ارزشمند بودن کار خبر گفت : ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقاط ضعف و قوت را به مردم بگویید

سعیدلو معاون رئیس جمهور

رئیس سازمان تربیت بدنی در نخستین نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های گروهی ضمن تاکید بر ارزشمند بودن کار خبر گفت: دید من نسبت به این حرفه مقدس است.

علی سعیدلو  پس از شنیدن نظرها و پیشنهادات و انتقادهای نماینده‌های رسانه‌های گروهی اظهاراتی را در جمع خبرنگاران مطرح كرد.

مشورت با رسانه‌ها مشورت با كل مردم ایران است

می‌خواهیم ارتباط ما با رسانه ها دائمی باشد، ارتباطی دقیق، موشكافانه و با صداقت. امروز چیزی جز صداقت مطرح نبود. مشورت با شما رسانه‌ها مشورت با كل مردم ایران است و جمع كردن نظرات شما كار خوبی است. این جلسات را در آینده به طور تخصصی‌تر برگزار خواهیم كرد و همانطور كه خود شما گفتید حرف زدن یك چیز است و عمل كردن به آن چیز دیگر.

خبرنگاری كاری با عظمت و الهی است

می‌خواهم به جایگاه شما خبرنگاران اشاره كنم كار خبر و خبرنگاری كاری با عظمت، الهی و انسانی است. خبرنگاری هزاران پیچیدگی دارد و بدون رسالت و جهت نیست. استكبار بزرگترین ابزار سركوب مخالفانش با كار خبری است و آنچه می‌خواهند با این روش جا می‌اندازند. آنها برش این ابزار را درك كرده‌اند و شماها نیز كه در نظامی با ارزش و تعریف شده هستید خبر را جهت‌دار و با واقعیت‌ها مطرح كنید. نقاط ضعف و قدرت را به مردم بگویید.

فوتبال را زشت و زیبا و هنرمندانه می‌دانند

در كار ورزش باید عدالت باشد و نگاه به اقشار مختلف وجود داشته باشد و توزیع جغرافیایی ورزش نیز رعایت شود. فوتبال را رشته‌ای زیبا و هنرمندانه می‌بینم.به همین خاطر است كه همه دنیا آن را می‌پذیرند. باید دید چه پیچیدگی‌ها و ظرایفی دارد كه همه را به طرف خود می‌كشد.

سعیدلو در کنار آشتیانی

چهار اولویت اصلی داریم

بحث اساسی در دولت نهم و دهم بر چهار محور و مبنا بوده است و اولویت‌ها و آرمان‌های ما را این چهار اولویت مشخص می‌‌كند. اولین آن عدالت است. اینكه در نقدها عدالت رعایت شود و امكانات و اعتبارات توزیع عادلانه‌ای داشته باشند. به ورزش بانوان نگاه ویژه‌ای داریم حتی در احوال پرسی‌ها نیز باید عدالت را رعایت كنیم.

محور دوم، محور مهرورزانه است، اصل كار بر مهرورزی است و این مساله باید بین آحاد ملت و تمامی انسان‌ها نهادینه شود. آیا هدف اصلی ورزش چیزی جز صلح و دوستی است؟ قهرمانی‌ها مكمل این مساله هستند و نباید این مسائل را فقط در مسائل سیاسی اعلام كنیم.

محور صلح و دوستی و نگاه مهرورزانه را باید با همه آحاد ملت در میان گذاشت اما اگر یك رئیس فدراسیونی را تغییر دادیم این معنایش دشمنی نیست بلكه برای آنكه فدراسیون دچار بحران بیشتر نشود و رئیس فدراسیون دچار افت شخصیت نشود چنین كاری انجام داده‌ایم.

سومین محور، خدمت‌گذاری است. هم ما مدیران و هم شما رسانه‌ها باید بنا را بر خدمت‌گذاری بگذارید همه ما وقت می‌گذاریم تا به مردم خدمت كنیم.

محور چهارم محور پیشرفت و تعالی در همه ابعاد است. رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند این دهه باید دهه پیشرفت و عدالت باشد.

مرخصی یك روزه مدیر یعنی آنكه 70 میلیون را به مرخصی بفرستیم

مدیریت یعنی آنكه از منابع محدود و از زمان محدود و در برابر تهدیدهایی كه محدود نیست به اهداف تعیین شده برسیم. در ورزش ثانیه‌ها مهم هستند؛ بنابراین اگر یك روز مدیری به مرخصی برود مثل آن است كه 70 میلیون نفر را به مرخصی فرستاده باشیم. همانطور كه اگر یك روز شما خبرنگاران خبر را تعطیل كنید و خبری منتشر نشود مردم راضی نیستند. البته خبری كه به مردم فرهنگ و جهت و امید می‌دهد. خبر بد و خبر غیر واقع می تواند زندگی یك نوجوان را هم به هم بریزد.

سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی

با سران فدراسیون‌ها جلسات شبانه داریم

تقریبا هر شب مسئولان فدراسیون‌ها را دعوت می‌كنیم و با آنها جلسات مختلفی داریم. در جلسات مسائل آنها را بررسی می‌كنیم و اهداف آنها را در بازی‌های آسیایی و المپیك در نظر می‌گیریم اما این گونه نیست كه اگر بخواهیم در فدراسیونی تغییر ایجاد كنیم بخواهیم بر اساس رفاقت و فامیل بازی این كار را كنیم بلكه جمع در این مورد تصمیم می‌گیرد و حرف‌هایی را كه فدراسیون‌ها می‌زنند با علم و دانش و عقل می‌سنجیم. اینگونه نیست كه اگر رئیس فدراسیونی بگوید یك میلیارد را به من بدهید تیم را به جام جهانی می‌برم و ما این كار را انجام دهیم.

حدود 23 فدراسیون بی‌سرپرست هستند كه باید به آنها سامان دهیم. بحث فدراسیون تكواندو را از روزهای گذشته آغاز كردیم.

مدیر با سابقه 28 ساله در ورزش داشتیم

تغییر هم در دولت نهم و هم در دولت دهم است. تغییر چیز بدی نیست. شخصی در ورزش داشته‌ایم كه 28 سال مدیر بوده و اگر دو سال دیگر باقی می‌ماند بازنشسته می‌شد. یك مدیر چه چیزی می‌خواسته بعد از 28 سال به مجموعه‌اش اضافه كند؟

اگر به این نقطه برسیم كه شخصی نمی‌خواهد یك فدراسیون را اداره كند آن را تغییر می‌دهیم و اگر انتخاب غلطی صورت گرفته باشد شجاعت داریم كه بگوییم این كار غلط بوده است، هیچ كس در حاشیه امنیت نیست حتی خود من و قرار نیست چون رئیس جمهور حكمی را امضا كرده است من چهار سال حتما در سازمان تربیت بدنی بمانم. اگر نتوانم تدبیر كنم و ارتباط برقرار كنم و سرعت شیب مناسب را برای پیشرفت نداشته باشم ممكن است عوض شوم و فرد دیگری جایم را بگیرم نمی‌خواهیم افراد بیكار شوند؛ اما شاید از آنها در جای دیگر كه موفق‌تر هستند استفاده كنیم.

علی سعیدلو و بهرام شفیع

بودجه ورزش را در سال آینده پنج برابر می‌كنیم

یكی از مسائلی كه در ورزش مهم است مسائل مالی است. مصوب شد یك درصد از درآمد نیروهای مسلح به ورزش اختصاص داده شود البته قرار نیست این پول را به سازمان تربیت بدنی بدهند اما همینكه نیروهای مسلح یك ورزشگاه بسازند و جوانان جامعه در آن ورزش كنند این یعنی كمك به ورزش. بودجه سال آینده ورزش را 5 برابر می‌كنیم البته اگر در اجرا زیرك باشیم و كامل اجرا كنیم.

توسعه زیرساخت‌های ورزش استراتژی دولت نهم نبود

بحث زیرساخت‌های ورزش كه علی ‌آبادی آنها را انجام داد استراتژی دولت نبود، این مساله غلط است كه یك نفر بگوید كه من می‌خواهم فقط بسازم. ورزش موجود بی‌جانی نیست ورزش مثل انسان، معنویت، ارتباط، علم و هوشیاری و ابزار لازم دارد و اگر كسی ناموفق جلوه می‌كند شاید به این خاطر است كه عدالت را رعایت نكرده است.

یك ماشین دارای چهار چرخ است و اگر فقط به یك چرخ آن رسیدگی شود پیشرفت متعادل نبوده است. توسعه زیرساخت‌ها یعنی به تهران و نهبندان یكطور نگاه شود. یكی از برنامه‌های دولت این بود كه سرانه سازمان تربیت بدنی اضافه شود.

به نقل از فارس ، در مورد همین طرح‌های تكمیلی كه مصوب نیز شده است هزار و 500 میلیارد پول نیاز دارد تا این طرح‌ها تكمیل شود؛ بنابراین می‌بینید كه چقدر كار روی زمین مانده و در چهار سال آینده نیز كارهای زیرساختی را ادامه خواهیم داد. ما باید در رشته‌هایی كه ظرفیت داریم در سطح جهان نمود پیدا كنیم هیچ چیزی از دنیا كمتر نداریم.

رسانه‌ها به حاشیه نروند

حرف‌های ما را خوب منعكس كنید و به حاشیه نروید چون در اینصورت ما سوء استفاده می‌كنیم و نقاط ضعف خود را می‌پوشانیم. تعامل باید كامل، مستمر، شفاف و نقد باید صریح و صحیح باشد. ضعف هست اما اگر ندانیم كه ضعیف هستیم ممكن است حرفی بزنیم كه جامعه ملتهب شود. بهتر است از ورزش بگویید و از ورزش بنویسید 95 درصد در مورد ورزش بنویسید و 5 درصد در مورد مدیریت بگویید.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری