تبیان، دستیار زندگی
ماه 1382 نوای حماسه در ایران می پیچد جشنواره «نواهای حماسی» اواخر اردیبهشت ماه سال آینده در شیراز برگزار می شود. سید جواد هاشمی، دبیر هفتمین جشنواره موسیقی دفاع مقدس كه با عنوان «نواهای حماسی» برگزار می شود، با ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 3 اسفند ماه 1382

نوای حماسه در ایران می پیچد

جشنواره «نواهای حماسی» اواخر اردیبهشت ماه سال آینده در شیراز برگزار می شود.
سید جواد هاشمی، دبیر هفتمین جشنواره موسیقی دفاع مقدس كه با عنوان «نواهای حماسی» برگزار می شود، با اعلام خبر یاد شده افزود: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره اشاعه نام و فرهنگ دفاع مقدس در جامعه است و با توجه به جایگاه وسیعی كه فرهنگ دفاع مقدس در جامعه پیدا كرده است، یكی از بهترین راهها برگزاری جشنواره هایی از این دست است.
به گزارش مهر، دبیر این جشنواره در ادامه در خصوص محورهای هفتمین جشنواره «نواهای حماسی» گفت:3محور اصلی ما در بخشهای سرود، موسیقی و نوحه خلاصه می شود.

در بخش «سرود» بیشتر به نوجوانان توجه می شود.بخش «موسیقی» یا همان بخش ارسال آثار ضبط شده به جشنواره كه شامل موسیقی باكلام و اركسترال می شود، دارای زیر مجموعه های موسیقی سنتی، محلی و موسیقی با كلام نظامی است و در این بخش بزرگسالان شركت كنندگان اصلی هستند.در بخش «نوحه» نیز تلفیقی از موسیقی و كلام در دوران دفاع مقدس اجرا می شود كه نوحه خوانان، مدیحه سرایان و حماسه پردازان، فضای آن زمان و دفاع مقدس را زنده می كنند. وی در ادامه به دیگر بخشهای جشنواره اشاره كرد و افزود: در كنار بخشهای اصلی، بخشهای مسابقه نوجوانان، بیان خاطرات بزرگان نوحه خوان در دفاع مقدس و همایش نوحه با حضور برگزیدگان نوجوان نوحه، از بخشهای جنبی این جشنواره هستند.