تبیان، دستیار زندگی
ی جدید در حوزه فرهنگ و هنر کشور با جدیت دنبال می شود معاونت طرح و برنامه ریزی تحول اداری و اشتغال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: کار تخصصی و کارشناسی برای ایجاد فرصتهای شغلی جدید در معاونتها ، سازمانهای وابسته و ادارات...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایجاد فرصتهای شغلی جدید در حوزه فرهنگ و هنر کشور با جدیت دنبال می شود

معاونت طرح و برنامه ریزی تحول اداری و اشتغال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: کار تخصصی و کارشناسی برای ایجاد فرصتهای شغلی جدید در معاونتها ، سازمانهای وابسته و ادارات کل استانهای این وزارتخانه با جدیت دنبال می شود .

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ، ابوالقاسم ایرجی در جلسه کار گروه هماهنگی اشتغال متشکل از کارگروه معاونتها و سازمانهای وابسته گفت: «این وزارتخانه با تخصیص یک صد میلیارد ریال اعتبار در قالب وجوه اداره شده به توسعه اشتغال زایی حوزه فرهنگ کمک خواهد کرد.»

وی افزود : « این اعتبار از طریق بانک عامل در اختیار متقاضیان استفاده از تسهیلات قرار خواهد گرفت تا با اجرای طرح های اشتغالزا ، زمینه استقرار توسعه فرهنگی پایدار در کشور را فراهم سازند.»

معاونت طرح و برنامه ریزی ، تحول اداری و اشتغال ارشاد تصریح کرد: سازمان ایرانگردی و جهانگردی به عنوان یکی از حوزه های اقتصادی بخش فرهنگ و هنر با وجوه ارائه شده مستقل به مبلغ یکصد میلیارد ریال و سایر امکانات در اختیار ، مسئولیت و سهم بیشتری در اختیار فرصتهای شغلی را عهده دار است . "

وی گفت : " در اختصاص سهمیه ارائه شده به وزارتخانه ، حوزه های کتاب ، فیلم ، سینما ، جراید ، امور هنری و آموزشهای فرهنگ و هنری ، در اولویت برخورداری قرار دارند. "

وی افزود : طرحهای اشتغال زایی میان مدت و بلند مدت در حوزه فرهنگ و هنر در دست تهیه است که با اجرای آنها امکان توسعه فرهنگی بیشتر و اشتغال پایدار در این حوزه فراهم خواهد شد و با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری ، 31 هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.

آثار نقاشی ایرانی در خانه فرهنگ ایران در پاریس

در ادامه هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پایتخت فرانسه برگزار شده است تابلوهای عکس و نقاشی هنرمندان فرانسوی و نمایشگاه ایرانی از دید این هنرمندان و ایران دوستان ، به نمایش درآمد.

به گزارش واحد مرکز خبر در این نمایشگاه که با استقبال هنردوستان ایرانی و فرانسوی روبرو شده است ؛ آثار نقاشی خانم ، " ماری لس بایول " ، نقاش معاصر فرانسوی همچنین خانم ،" برونل " ، دیگر نقاش معاصر فرانسوی به نمایش درمی آید.

درادامه دومین روز هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس ، فیلم مستند جهانگردی ایرانی به کارگرادانی مشترک ، " آلن برونه" ، " دانیل لافارج"  به نمایش درآمد.

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم هند گشایش یافت

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم هند روز (سه شنبه ) طی مراسمی با شرکت 65 فیلم از حدود 40 کشور جهان در دهلی نو گشایش یافت .

به گزارش ایرنا، این جشنواره 10 روزه با نمایش یک فیلم برزیلی بنام " آشفتگی فکری" ساخته " لویس بود انزکی" ، افتتاح شد.

عده ای از مقامات بلند پایه هندی از جمله خانم " شوشما سووراج " ، وزیر اطلاعات و سخن پراکنی هند، و حدود 3000 نفر از هنرمندان و کارگردانان هندی و خارجی در مراسم گشایش سی و سومین جشنواره فیلم هند شرکت کردند.

جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره با عرضه سه فیلم سینمایی شرکت کرده است که روز چهارشنبه و در اولین روز نمایش فیلمها، اولین فیلم ایرانی به نام " فردا " بر روی پرده نمایش می رود.

پنج کودک فلسطینی به جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان دعوت شدند

در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان که در اصفهان برگزار خواهد شد ، به منظور همبستگی با مردم مظلوم فلسطین ، پنج کودک فلسطینی نیز به این جشنواره دعودت شده اند .

به گزارش ایرنا، مدیر جشنواره گفت : به همین منظور پوسترهای ویژه ای در رسای مظلومیت کودکان فلسطینی اردوگاه جنین ، در مدت زمان برگزاری جشنواره در اماکن مختلف نصب خواهد شد.

سید محمد هاشمی گفت : در مدت زمان برگزاری جشنواره برای جذب مشارکت هر چه بیشتر نوجوانان از چهار سینمای نمایش دهنده فیلم های این جشنواره ، دو سینما با نصف قیمت به آموزش و پرورش اختصاص یافته است .

به گفته وی در جشنواره امسال از سه فیلم ساز معاصر کشور ، حمید جبلی ، مرضیه برومند و ایرج طهماسب در سه شب متوالی در یکی از سینماهای جشنواره تجلیل می شود.

هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان

16 مهر ماه

جاری همزمان در هفت نقطه شهر اصفهان گشایش خواهد یافت و به مدت یک هفته ادامه می یابد.

پنجمین جشنواره "

کودک و طبیعت " در موزه حیات وحش ایران برگزار می شود

پنجمین جشنواره "کودک و طبیعت " از روز

شانزدهم مهر ماه

سال جاری همزمان با "روز جهانی کودک" در موزه حیات وحش ایران با حضور تشکل های غیر دولتی برگزار می شود.

"شهریار رشید علیپور" دبیر این جشنواره روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : دراین جشن بزرگ کودکان و نوجوانانی از قومیت های مختلف ایرانی و کودکان خارجی مقیم ایران حضور خواهند داشت.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ارائه راه کارهایی برای نهادینه کردن مسائل زیست محیطی ، توسعه پایدار و مشارکت کودکان و نوجوانان به صورت علمی و طرح آن در میان افراد جامعه بویژه خانواده ها عنوان کرد.

وی برگزاری جشن بزرگ بادبادکها ، نمایشگاه ، مسابقه طنز تصویری ، نقاشی ، جنگ شادی و برپایی ایستگاه های گل بازی با سفال ، خوشنویسی ، علوم جانوری و زیست شناسی را از دیگر برنامه های این جشنواره ذکر کرد.

علیپور گفت : سازمانها ، ارگانها و تشکلهای غیر دولتی شرکت کننده در این جشنواره نیز مسائل شهری و زیست محیطی را در قالب برنامه های مختلف شامل تئاتر ، نمایش فیلم و مسابقه علمی و هنری به کودکان و نوجوانان آموزش خواهند داد.

دبیر جشنواره کودک و طبیعت افزود: استفاده از مجموعه موزه حیات وحش ایران در نخستین روز برگزاری این جشنواره مصادف با روز جهان کودک برای همگان رایگان خواهد بود.

جشنواره "کودک و طبیعت" از

شانزدهم مهر

آغاز می شود و تا

بیست و سوم مهر

ماه

ادامه خواهد داشت.

دومین نمایشگاه هنر مفهومی در موزه هنری معاصر تهران گشایش یافت

دومین نمایشگاه بزرگ هنر جدید عصر روز پنجشنبه 11 مهر با حضور احمد مسجد جامعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمنان معاصر کشورمان در موزه هنرهای معاصر تهران گشایش یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این نمایشگاه 56 اثر هنری از 66 هنرمند معاصر کشورمان در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است .

بنابراین گزارش بیش از 58 هنرمند طرح های خود را به شورای مشاوره نمایشگاه ارائه کرده اند که از این میان 56 اثر به مرحله دوم راه یافته و در این نمایشگاه به نمایش درآمده است .

نمایشگاه هنر جدید شکل نوینی از بیان مفاهیم و اندیشه های هنری است که به صورت هنر مفهومی ، ویدیویی، عکاسی، نوشتاری ، توصیفی ، طراحی و لوح فشرده سی دی به نمایش گذاشته شده است .

ماده اصلی هنر مفهومی ، اندیشه و زبان هنرمند است و این هنر به عنوان یکی از هنرهای غیر تجسمی ، خلاقیت و همت هنرمند را به نمایش می گذارد. مهمترین موضوع آثار این نمایشگاه درباره مسائل اجتماعی است.

گفتنی است در حاشیه برپایی این نمایشگاه جمعی از هنرمندان معاصر کشورمان از جمله آتیلا پسیانی با حرکات موزون برنامه های نمایشی اجرا کردند.

دومین نمایشگاه بزرگ هنر جدید

تا چهارم آذر

در خیابان کارگر شمالی جنب پارک لاله ، موزه هنرهای معاصر تهران برای بازدید علاقه مندان دایر است.

28 فیلم سینمایی کشورمان در افغانستان به نمایش گذاشته می شود

یک کارشناس فرهنگی اعلام کرد: براساس توافق بین مسئولان فرهنگی ایران و افغانستان 28 فیلم سینمایی از کشورمان در افغانستان به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقای ضابطیان در مصاحبه با برنامه " شهر من سلام " رادیو تهران اعلام کرد : بر اساس توافقی که بین معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان سینمایی افغانستان صورت گرفت ، قرار شد ایران برای بازسازی سینمای افغانستان کمک کند .

این کارشناس فرهنگی فیلم های ترور ، کوسه های عاشقانه ، جان سخت، بانی چاو، دختری با کفشهای کتانی ، شبیخون، زینت ، تجارت ، نابخشوده ، رد پای گرگ ، مادر ، قرمز، بدل، روز دیدنی ، بازیگر، جوانمرد و چند فیلم از فیلمهای مخملباف از جمله سفر قندهار ، روزی که زن شدم ، تخته سیاه ، سکوت ، نون و گلدون و سیب را از جمله فیلمهایی ذکر کرد که قرار است در سینماهای افغانستان به نمایش گذاشته شود.

نمایشگاه مجسمه های ساخته شده از زباله در مصر

یک هنرمند آلمانی برای جلب توجه جهانیان به لزوم حفظ محیط زیست نمایشگاهی از مجسمه های ساخته شده از زباله در منطقه الجزیره که اهرام سه گانه مصر در آنها قرار دارند دایر کرد .

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از واحد مرکزی خبر ، این هنرمند که "اچ آی شولد" نام دارد می گوید : با جمع آوری انواع مختلف زباله از شهر کلن در آلمان و آوردن آنها به مصر مجسمه هایی بصورت هنگی از سربازان ساخته و آنان را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است .

"شولد" معتقد است ، "هنگ وی" بهترین وسیله برای جلب توجه مردم به لزوم حفظ محیط زیست در جهان است.

" شولد" قصد دارد هنگ خود را در کشورهای استرالیا و آفریقای جنوبی و کشورهای قطب شمال نیز به نمایش بگذارد.

نمایشگاه هنری به منظور بررسی خانواده "بورجیا" در ایتالیا گشایش می یابد

یک نمایشگاه جدید که خانواده به نام "بورجیا" در دوران رنسانس ایتالیا را مورد بررسی قرار می دهد ، روز پنجشنبه در رم گشایش یافت .

این خانواده هم به سبب خیانتها و هم به خاطر کمک هایش به گنجینه های هنری شهرت دارد.

به گزارش ایرنا این نمایشگاه به نام "بورجیا هنر قدرت " تا اواخر ماه فوریه (بهمن) در معرض دید علاقمندان خواهد بود. سازمان دهندگان این نمایشگاه با گردآوری نقاشی ها و دیگر آثار هنری و حتی لباس رزمی تلاش کرده اند تا نگاهی به زندگی سلسله بورجیا و دنیای مذهبی ، سیاسی و فرهنگی را که این سلسله در آن رشد یافت در معرض دید قرار دهند .

بورجیا ، خانواده ای بی رحم و برجسته بود که منشاء اسپانیایی داشت و در اوج رنسانس در اواخر قرن پانزدهم و اوایل قرن شانزدهم میلادی زندگی می کرد.

این خانواده ، دو پاپ تحویل جامعه داد که " الکساندر دوم" بدترین پاپ واتیکان شناخته شده است که تنها دو فرزند او "سزاره" و "لوکرتزیا" با میل او به حرص جنایت و طمع ورزی برابر بودند.

این خانواده باوجود بدنامی ، از حامیان هنر بودند که حمایت آنان باعث شد تا هنر در رنسانس رشد کند و دربار آنان توانست برخی از برجسته ترین چهره های با استعداد هنری را جذب خود کند.