تبیان، دستیار زندگی
382 آنچه، برندگان جشنواره ی فیلم فجر گفتند منتخبین بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر پس از دریافت جوایز خود سخنان كوتاهی داشتند كه به اختصار در ذیل می آید. به گزارش خبرنگار هنری ایسنا، علی عبدالعلی زاده كارگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 26 بهمن ماه 1382

آنچه، برندگان جشنواره ی فیلم فجر گفتند

منتخبین بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر پس از دریافت جوایز خود سخنان كوتاهی داشتند كه به اختصار در ذیل می آید.

به گزارش خبرنگار هنری ایسنا، علی عبدالعلی زاده كارگردان سیزده گربه روی شیروانی: جای آن دارد كسانی كه از كنار فیلم نگذشتند تشكر كنم.

عزت الله انتظامی: در طول 65 سال كارم جوایز زیادی گرفته ام اما اهمیت این جایزه بسیار زیاد است.

عسگرپور: چند سال صحبت كردیم بگذارید چند سال ساكت باشیم.

علی معلم كه به جای افخمی جایزه می گرفت خبر از فوت مادر بهروز افخمی داد و اظهار داشت: از هیأت داوران تشكر می كنم كه فیلم گاوخونی را با چشمانی باز دیدند.

شهرام مكری كارگردان فیلم كوتاه طوفان سنجاقك: از آفریده تشكر می كنم كه اگر تلاش او نبود فیلم به جشنواره نمی رسید.

حسن زاهدی صدابردار شهر زیبا: از روزی كه در جشن خانه سینما جایزه را به همسرم بخشیدم هر كه من را می بیند مخصوصاً آقای زندباف از من ایراد می گیرد كه چرا این كار را كردم من این بار جایزه را می بخشم به دخترم.

مریلا زارعی: خیلی هیجان زده ام اول افتخار می كنم كه به خاطر فیلم مسعود كیمیایی این جایزه را می گیرم و بعد اینكه استاد مسلم بازیگری سینمای ایران آقای نصیریان من را انتخاب كردند.این جایزه ممكن است یك بار برای همیشه باشد و دیگر تكرار نشود.

وی افزود: در این مسیر 9 ساله ای كه طی كردم از همه اساتیدم تشكر می كنم از كیمیایی و فخیم زاده كه آموختم و از تهمینه میلانی كه با دو زن من را به سینما معرفی و با واكنش پنجم یادآوری كرد.

بهرام بدخشانی گفت: تشكرمی كنم از درویش كه من را انتخاب كرد و امیر اثباتی كه تیمی را جمع كرد تا یكی از بهترین فیلم های سینمای ایران رقم بخورد. این جایزه را تقدیم می كنم به یار همیشگی ام امیر كریمی و همسرم و همسرم تمامی اعضای دوئل كه یكسال شرایط ما را تحمل كردند.

گوهر خیراندیش: جمشید جان (اسماعیل خانی) می بینی بالاخره من جایزه گرفتم. فكر می كردم این جایزه با آن بازی قشنگ معتمدآریا نصیب او می شود. ترانه، گلشیفته، گلاب و سیمین بسیار بسیار خسته نباشید.

رضا ناجی بازیگر فیلم او: از سال 41 روی صحنه بودم و سه استاد داشتم عباس جوانمرد و ابراهیم آبادی كه به من آموزش دادند و مجید مجیدی من را كشف كرد و دستم را گرفت. جایزه را تقدیم می كنم به مردم هنر دوست آذربایجان.

بهرام رادان: از بازغی و پرستویی و چهار كارگردانی كه با آنها كار كردم تشكر می كنم بخصوص خانم درخشنده كه به خاطرش جایزه گرفتم.

عسگرپور در بخش دیگری اظهار داشت: قرار بود صحبت نكنم ولی دادن سیمرغ خیلی راحت تر از گرفتنش است.

پیمان قاسم خانی: این جایزه مال همه بچه های مارمولك است مال من نیست.

احمدرضا درویش: جای برادرم حاتمی كیا و استادم تقوایی را باید خالی كنیم. جشنواره های مهمی است اما مهمتر از اینجا صحنه است كه من الان به آن حسودیم می شود. وی افزود: جایزه متعلق به پژمان بازغی است چون جشنواره متعلق به جوان ها است.

درویش گفت: 5-6 ساله بودم كه برای اولین بار با برادرم به سینما رفتم. وقتی پرده را دیدم از شخصی كه در فیلم بود ترسیدم و زمین خورم. آن شخص سعید راد بود.

پرویز پرستویی: این جایزه را مدیون تبریزی، قاسم خانی و محمدی كه فكر اولیه را كاشت و اعضای مارمولك از كوچك به بزرگ هستم. این صف طولانی كه برای مارمولك بستید برای سینمای ایران است و این افتخار سینما می باشد.

داریوش مهرجویی: باعث شگفتی بود و هیچ انتظاری نداشتم. از آقای الوند، درویش و كیمیایی تشكر می كنم و كسانی كه در این فیلم با من همكاری كردند. هوشنگ مرادی كرمانی كه داستان را به من پیشنهاد داد، سیما فیلم كه سرمایه گذاری كرد و ... .

منوچهر محمدی: مثل اینكه قسمت این است فیلم هایی كه من سهم كوچكی دارم از طرف مردم جایزه بگیرد. پس خودتان را تشویق كنید.