تبیان، دستیار زندگی
ران به ایتالیا فرستاده شد ده فیلم کوتاه از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران به دبیرخانه چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم های مستند " پوپولی" فرستاده شد . به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این جشنواره که از 24 تا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ده فیلم مستند ایران به ایتالیا فرستاده شد

ده فیلم کوتاه از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران به دبیرخانه چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم های مستند " پوپولی" فرستاده شد .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این جشنواره که از

24 تا 30 آبان

در ایتالیا برگزار می شود، فیلم های مستند در زمینه های  اجتماعی ، قوم نگاری و مردم شناسی در قطع های 16، 35 میلی متری و بتاکم به نمایش در می آید.

فیلم های ارسالی انجمن سینمای جوانان به دبیرخانه جشنواره پوپولی شامل " پیر حرا " ساخته مهوش شیخ الاسلامی ، " زنگو " ساخته ناصر باکیده ، " آواز چگور " ساخته فرید مسعود اسماعیل زاده ، " خانه مادری ام مرداب " ساخته مهرداد اسکویی ، " دام " ساخته فرشاد فداییان ، "آوای خاک " ساخته کوروش گرمساری ، "روژگیران " ساخته مهرداد اسکویی ، " رویش سبز " ساخته عباس صالح مدرسه ای ، " سازنه " ساخته هوشنگ میرزایی و " انیران روز " ساخته علی ایزد پرست است.

( فردوس حاجیان : روح انسان با هنرمعنوی و سازنده،متعالی می شود )

مدیر گروه هنری مرکز بین المللی گفتگوی تمدنها گفت : هنر زمانی که در جهت معنویت و سازندگی باشد ، تعالی روح انسان را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا : دکتر " فردوس حاجیان " در جمع معلمان دوره ابتدایی در کانون تربیتی جوانه های کاشان افزود : باید از هنر همواره برای رشد و بالندگی سود جست. به گفته وی شغل معلمی ، دریایی از هنر است که در جامعه ما ، شکوفا شدن آن نیاز به زمینه سازی دارد.

وی در ادامه افزود : با فراهم آمدن بستر لازم برای آرامش روحی و اجتماعی فرهنگیان ، آنان می توانند در جهت تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان بیش از پیش بکوشند. " حاجیان " گفت : با حضور چشمگیر فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی ، این قشر خواهد توانست ، از حقوق و منافع خود به خوبی دفاع کند.

وی افزود : قشر فرهنگی ، لازم است اندیشه سیاسی داشته باشد ولی باید مسیر آن الهی و به سوی حقیقت باشد.

وی با تاکید بر مقدم دانستن تربیت به تعلیم در آموزش و پرورش اظهار داشت : رسالت هنری معلم ، تجلی بخشیدن به روح کمال طلب و جمال جوی انسانها است.

از مجموع 66 هزار دانش آموز شهرستان کاشان ، 25 هزار و 500 نفر آنان در دوره ابتدایی مشغول تحصیل هستند.

برگزاری کنسرت گیتار فلامنکو کاوه ناصحی در خانه هنرمندان ایران

کنسرت گیتار فلامنکو به سرپرستی کاوه ناصحی در روزهای

12 و 13 مهر ساعت 18 در تالار اجتماعات خانه هنرمندان ایران

برگزار خواهد شد.

به گزارش اتاق خبرخانه هنرمندان ایران ، به نقل از واحد مرکزی خبر: نوازدگانی که در این کنسرت با کاوه ناصحی همکاری دارند ، لوریس ایوازیان ، احسان فرامرزی پور ، امیر مفاخر و علیرضا وخشوری از برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر 2 سال گذشته هستند.

این گروه در روزهای یاد شده قطعاتی از هاکو بلوسیا ، توماتی تو ، پاکو پنیا و سابی کاس اجرا خواهند کرد.

ایران از خدمات " یونیسف " تجلیل می کند

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نقل از واحد مرکزی خبر : امسال در حاشیه مراسم روز جهانی کودک برای نخستین بار در کشور به پاس 5 دهه تلاش برای بهبود شرایط زندگی کودکان در جهان ، از صندوق کودکان سازمان ملل متحد " یونیسف" با اهدای لوح یادبود تجلیل می شود.

در این مراسم ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی رسمی امور فرهنگی و هنری کودکان در ایران از نماینده یونیسف در ایران در مراسمی به سبب تلاش در حمایت از حقوق کودکان ایران قدردانی می کند.

این مراسم چهاردهم مهر در سالن مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون برگزار می شود.

حضور یک فیلم مستند ایرانی در بخش مسابقه جشنواره فیلم مجارستان

فیلم مستند ایرانی " درویش فلزات " ساخته محمود یار محمدلو در بخش مسابقه جشنواره بین المللی هنرهای زیبای " زولنوک " مجارستان به نمایش گذاشته می شود .

به گزارش خبرنگاری جمهوری اسلامی ، جشنواره بین المللی هنرهای زیبای " زولنوک "

از نهم تا چهاردهم مهر ماه

در کشور مجارستان برگزار می شود .

گفتنی است که، " درویش فلزات " به عنوان تنها نماینده سینمای مستند ایران در بخش " مستندهای هنری " این جشنواره روی پرده می رود .

همچنین ، در این جشنواره 380 فیلم از کشورهای مختلف جهان در بخشهای مسابقه و بین المللی حضور دارند .

قدردانی رئیس شورای مرکزی اتحادیه تهیه کنندگان و توزیع فیلم از صدا و سیما

اتحادیه تهیه کنندگان و توزیع فیلم ایران از توجه سیمای جمهوری اسلامی ایران به سینمای ایران و معرفی و نقد آثار در حال نمایش آن قدر دانی کرد .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، رئیس شورای مرکزی اتحادیه تهیه کنندگان و توزیع فیلم ایران در نامه ای خطاب به علی لاریجانی رئیس سازمان صدا و سیما با ابراز تشکر از فعالیت های این سازمان خاطر نشان کرد : امیدوارم این فعالیت ها طلیعه  شناسایی هر چه بیشتر حوزه های هنری و رسانه ای کشور باشد و زمینه تفاهم روز افزون سیما و سینما را فراهم کند .

وی در ادامه می نویسد : بی تردید در جامعه ای که حقوق افراد و اجتماعات انسانی مورد احترام و قبول همگان باشد هنر و رسانه می توانند به عالیترین نوع همکاری دست پیدا کنند و در جهت وفاق ملی و حضور موثر بین المللی گام بردارند.

رئیس شورای مرکزی اتحادیه تهیه کنندگان و توزیع فیلم ایران تاکید کرد : حضور گسترده محصولات وارداتی در بازارهای ویدیویی و تنگناهای روزافزون تولید فیلم داخلی ، حکایت از ضرورت اجتناب ناپذیر همکاری سیما و سینما دارد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بازارهای ویدیویی ، شبکه های تلویزیونی و سالن های سینمایی انباشته از محصولات موفق داخلی شود و رقابت ماهواره ها و هجوم فیلم های خارجی نتواند ابتکار عمل را از دست تولید کننده ایرانی بیرون آورد.