تبیان، دستیار زندگی
لال "باید" قهرمان شود در مدتی که دکتر قریب به دلیل انجام مناسک حج به مکه مشرف شده بود اخبار ضد و نقیضی پیرامون باشگاه استقلال به گوش می رسید. در خصوص آخرین وضعیت استقلالی ها، مسائل و مشکلات مالی و ... با مدیر عامل باشگاه استق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قریب: قلعه نوعی خواست سامره برود!

استقلال "باید" قهرمان شود


در مدتی که دکتر قریب به دلیل انجام مناسک حج به مکه مشرف شده بود اخبار ضد و نقیضی پیرامون باشگاه استقلال به گوش می رسید. در خصوص آخرین وضعیت استقلالی ها، مسائل و مشکلات مالی و ... با مدیر عامل باشگاه استقلال گفتگویی اختصاصی انجام دادیم که می خوانید:

در جریان سفر شما به مکه شایعاتی بود مبنی بر اینکه مدیرعامل تیمش را به امان خدا رها کرده و رفته زیارت.

قبل از سفر به خانه خدا جلسات متعددی با معاونین باشگاه داشتیم و تقسیم کاری بین حوزه های مختلف تحت سرپرستی معاونین انجام شد و هر یک از معاونین بر اساس شرایط خاص وظایفی را در اختیار گرفتند و در مواقع لزوم با بنده هماهنگی می کردند! از آنجایی که در عصر ماهواره و ارتباطات هستیم بنده هر روز هر چند نوبت با معاونت ها در تماس بودم و خوشبختانه با تلاش اعضای سرپرستی و معاونین مشکلی ایجاد نشد و کارها به نحو مطلوبی پیگیری و دنبال شد. حتی بنده کاملاً در جریان سفر بچه ها به کیش بودم و با موافقت خود تیم به این جزیره رفت.

در خصوص ترانسفر نیکبخت و سامره باشگاه چه سیاستی را اتخاذ کرد؟

اتفاقاً سوال خوبی پرسیدید چون از ابتدای فصل بحث ترانسفر نیکبخت مطرح بود اما به درخواست کادر فنی او تا پایان تیم فصل در استقلال ماند و سپس طبق قول و قراری که با نیکبخت داشتیم در نیم فصل به او اجازه دادیم که برود. اتفاقاً من از عملکرد این بازیکن راضی هستم. وی همواره برای استقلال زحمت کشیده است. در مورد سامره هم باید بگویم که باشگاه به جمع بندی رسید تا او ترانسفر شود و در این جمع بندی نظر کادر فنی تامین شده است.

یعنی چه؟ یعنی کادرفنی گفت سامره برود؟

بله! دقیقاً همینطور است. آقای قلعه نوعی تاکید داشتند سامره به خارج از کشور ترانسفر شود. این موضوع در جلسات شورای معاونین مطرح شد و ما نیز نظر مساعد سر مربی تیم را به معاونین اعلام کردیم تا شرایط ترانسفر انجام شود. در مدت غیبت من از میان دو پیشنهادی که برای سامره آمده بود معاون ورزشی و معاون پشتیبانی بهترین شرایط را انتخاب کردند تا زمینه انتقال سامره عملی شود که جا دارد من از تلاش همکارانم به خاطر این ترانسفر خوب قدردانی کنم. البته جا دارد از حسن نیت سرمربی تیم نیز به خاطر تشریک مساعی تشکر کنم چون این ترانسفر بر اساس مصالح باشگاه انجام گرفت.

البته بعضی ها اعتقاد داشتند با رفتن سامره و نیکبخت، استقلال تضعیف شده یعنی به نوعی مدیریت، تیم را تضعیف کرده است.

نه، اصلاً چنین ادعایی صحیح نیست. استقلال بازیکنان بزرگی دارد. با رفتن این دو بازیکن خوب مشکلی در این تیم احساس نمی شود اگر چه آنها دارای توانایی های بسیاری هستند اما این نبوده که صرفاً مدیریت بخواهد این دو ترانسفر شوند در ترانسفر این بازیکنان خود سامره نیکبخت نقش داشتند. نظر مساعد و درخواست قلعه نوعی برای عملی شدن این ترانسفر (سامره) مهم بود و در نهایت ما هم با بررسی تمام شرایط صلاح دیدیم که این کار انجام شود ضمن آن که با حضور سامره و نیکبخت تیم استقلال در پایان نیم فصل به مقام چهارم رسید پس این ادعا که با رفتن این دو نفر تیم تضعیف شده درست نیست چون اگر استقلال با این دو در نیم فصل قهرمان می شد، می توانستیم بگوییم ممکن است رفتن این دو نفر تاثیر منفی دارد اما وقتی تیم چهارم شده که نمی توانیم چنین ادعای کنیم که تیم ضعیف شده البته بنده صراحتاً اعلام می کنم که استقلال بازیکنان بزرگی دارد و لیاقت این تیم قهرمانی است به طور حتم با حضور جوانان برومندی که در اختیار داریم خلاء این دو احساس نخواهد شد و تمام تلاش من و همکارانم و اعضای کادر فنی کسب عنوان قهرمانی است. ما "باید" برای احترام به هواداران خود به این مهم برسیم و قهرمان لیگ شویم.

این روزها شایعاتی مبنی بر حضور یک مربی مثل فیروز کریمی در راس کادر فنی استقلال مطرح شده است نظرتان در این مورد چیست؟

نه، با صراحت می گویم ما از عملکرد کادر فنی راضی هستیم. یکی از نکات مثبت قلعه نوعی همراهی او با مدیریت و درک متقابل از شرایط است که در نوع خود قابل تقدیر می باشد. بنده و سایر اعضای هیات مدیره از عملکرد این مربی جوان رضایت داریم و در مورد حضور مربی جدید هم بنده این خبر را تکذیب می کنم.

با خبر شدیم برخی وزارتخانه ها مثل وزارت نفت مبالغ قابل توجهی را در اختیار پرسپولیس و استقلال قرار داده اند اما مثل اینکه سازمان تربیت بدنی اعلام کرده که این پول ها باید به حساب آنها واریز شود.

بله دقیقاً همینطور است. باور کنید در شرایط فعلی هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به پول نیاز دارند. رایزنی های بنده و معاونین باشگاه باعث شده برخی وزارتخانه ها مبالغ قابل توجهی را در اختیار ما قرار دهند اما سازمان تربیت بدنی می گوید این پول ها اول باید به حساب آنها ریخته شود سپس در اختیار این دو باشگاه قرار گیرد که قانوناً این نکته کاملاً درست می باشد اما چرخه اداری در سازمان بسیار کند و کشنده پیش می رود که این امر به نوعی به ضرر هر دو باشگاه است. امیدوارم همکارانمان در سازمان تربیت بدنی راهکار مناسبی را جهت تزریق این مبالغ به قرمز و آبی در نظر بگیرند تا مشکلات استقلال و پرسپولیس هر چه سریع تر مرتفع شود.