تبیان، دستیار زندگی
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شورای اسلامی از تغییر مسوول كتابخانه شماره 2 این مركز كه به ارایه آثار ایران‌شناسی اختصاص دارد، خبر داد و گفت: با هدف تسهیل در استفاده كاربران، مجموعه آثار و كتاب‌های این بخش به‌روز رسانی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش مرجع كتابخانه شماره 2 كتابخانه مجلس به‌روز رساني شد
احسان‌الله شكراللهی

مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي از تغيير مسوول كتابخانه شماره 2 اين مركز كه به ارايه آثار ايران‌شناسي اختصاص دارد، خبر داد و گفت: با هدف تسهيل در استفاده كاربران، مجموعه آثار و كتاب‌هاي اين بخش به‌روز رساني شدند.

احسان‌الله شكراللهي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن اعلام با بيان اين خبر، عنوان كرد: كتابخانه‌هاي مرجع به دليل اين كه حاوي اطلاعات و آثار منبع‌اند، حداقل هر 15 سال يكبار بايد به‌روزرساني شوند. در اين راستا برخي از دايرةالمعارف‌ها و واژه‌نامه‌ها كه در دوره‌هاي گوناگون اولويت‌هاي استفاده از آنها تغيير مي‌كند، بايد متناسب با درخواست مراجعان در هر دوره زماني روزآمد شوند.

وي با اشاره به تغيير چينش كتاب‌هاي بخش مرجع كتابخانه شماره دو در تحولات جديد اين مركز عنوان كرد: چيدمان اين ‌آثار به تناسب نيازهاي جديد مراجعان و تشخيص اولويت‌هاي كتابداري مدرن تغيير كرد.

شكراللهي اين اقدامات را در راستاي بازنشسته شدن مسوول قبلي اين بخش و برگزيده شدن «سكينه مرادي» به عنوان مسوول جديد دانست و اظهار داشت: همسو ساختن اطلاعات كامپيوري و مشخصات برگه‌دان‌ها از ديگر تحولاتي بود كه اخيرا به انجام رسيد. اين دو پايگاه اطلاع‌رساني در هر كتابخانه‌اي بايد هم‌سو با يكديگر عمل كنند و هم‌پوشي داده‌هاي اطلاعاتي داشته باشند.

مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي، پاسخگويي تلفني به پژوهشگران و محققان و ارايه اطلاعات خاص با شيوه‌هاي نوين‌تر و تخصيص تسهيلات در ارايه خدمات اين بخش را از ديگر تغييرات جديد خواند و گفت: در اين راستا با برخي از كتاب‌هاي مرجع اين بخش نيز همانند نسخ خطي برخورد كرده و نسخه ديجيتال‌سازي آنها را نيز در پايگاه اطلاع‌رساني اين كتابخانه قرار داده‌ايم و آثار نيازمند به ترميم را به دست متخصصان بخش ترميم سپرده‌ايم.

وي گزينش كارورزان دانشگاه‌هاي گوناگون و آموزش و به‌كارگيري آنها در فعاليت‌هاي بخش ايران‌شناسي كتابخانه مجلس را از ديگر تحولات جديد برشمرد و اذعان داشت: بخش رزرو كتاب در بخش مرجع كتابخانه نيز با روشي جديد سامان يافته است.