تبیان، دستیار زندگی
گرافیت پیرولیتی به راحتی پیدا نمی‌شود. شما نمی‌توانید آن را در فروشگاه‌های سخت‌افزار پیدا کنید. اما برخی فروشگاه‌های لوازم آزمایشگاهی یا مراکز دانشگاهی آن را دارند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساخت پروژه‌ی تعلیق "گرافیت پیرولیتی"

"گرافیت پیرولیتی" به راحتی پیدا نمی‌شود. شما نمی‌توانید آن را در فروشگاه‌های سخت‌افزار پیدا کنید. اما برخی فروشگاه‌های لوازم آزمایشگاهی یا مراکز دانشگاهی آن را دارند و می‌توانند در اختیار شما بگذارند.

معمولاً تکه‌هایی از این ماده به ابعاد ١٦ در ٣٢ میلمیتر و به ضخامت نیم تا یک میلیمتر موجود است. آن را به دو ورق نازک تقسیم کنید و سپس آن را به کمک چاقوی تیز نصف کنید تا دو مربع ١٦ میلیمتری حاصل شود، این‌ها برای تعلیق روی چهار آهن‌ربا مناسب هستند.

ساخت پروژه گرافیت پیرولیتی

چاقو باید خیلی نازک باشد تا گرافیت را تمیز و خوب (بدون خرد کردن آن) ببرد. تیغ یا کاتر بهتر از چاقو عمل می‌کند. با احتیاط تیغه را در وسط کناره‌ی گرافیت قرار دهید. به آرامی آن را (با حرکت نوسانی کم) فشار دهید. در زمان دو نیم شدن گرافیت، صدای ظریف و خفیفی شنیده می‌شود.

ساخت پروژه گرافیت پیرولیتی

گاهی بعد از برش، یک تکه‌ی نازک و یک تکه‌ی ضخیم‌تر بدست می‌آورید. می‌توانید قطعه‌ی بزرگ‌تر را به دو نیم تقسیم کنید تا در کل سه تکه حاصل شود. اگر شما خیلی حرفه‌ای باشید می‌توانید حتی چهار تکه نیز بدست آورید.

ساخت پروژه گرافیت پیرولیتی

سر انجام پس از اینکه لایه‌ها خیلی نازک شدند، با چاقو آن‌ها را به دو نیم تقسیم کنید. ممکن است در حین برش قطعات پرتاب شوند مگر اینکه شما انگشت‌تان را روی آن‌ها قرار داده و آن‌ها را نگه‌دارید.

ساخت پروژه گرافیت پیرولیتی

گرافیت ضخیم برای شناور ماندن روی آهن‌ربا خیلی سنگین است. لایه‌های نازک، شناور می‌مانند و لایه‌های خیلی نازک در ارتفاع بالاتری شناور می‌شوند.

بازگشت