تبیان، دستیار زندگی
uot; ونیز " حجت الاسلام سید محمد خاتمی رئیس جمهوری در جمع مردم فومن گفت : « شهرک تاریخی ماسوله بعد از " ونیز" دومین شهر تاریخی جهان است. » به گزارش ایرنا ، رئیس جمهور بعد ازظهر دوشنبه در جمع دهها هزار تن ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماسوله بعد از " ونیز "

حجت الاسلام سید محمد خاتمی رئیس جمهوری در جمع مردم فومن گفت :

« شهرک تاریخی ماسوله بعد از " ونیز" دومین شهر تاریخی جهان است. »

به گزارش ایرنا ، رئیس جمهور بعد ازظهر دوشنبه در جمع دهها هزار تن از مردم مشتاق شهرستان فومن در ورزشگاه این شهر با تاکید بر لزوم ایجاد تحول در اقتصاد و اشتغال این شهرستان افزود : شهرستان فومن با برخورداری از قابلیتهای طبیعی از شرایط ممتازی برای سرمایه گذاری در زمینه های مختلف بویژه صنعت گردشگری برخوردار است.

وی یاد آور شد : در دوران پس از انقلاب کارهای بسیار خوبی در جهت توسعه و پیشرفت این منطقه انجام شده اما همچنان بخش قابل توجهی از ظرفیتهای شهرستان فومن معطل مانده است.

وی مردم" فومن" و" شفت" را شایسته برخورداری از امکانات دانشگاهی و آموزش عالی ذکر کرد و نوید داد با پیگیری های مسوولان بزودی شعبه ای از مراکز آموزش عالی در این شهرستان افتتاح شود.

وی همچنین گفت : تا پایان سال ، مجتمع فرهنگی هنری شهرستان فومن به بهره برداری می رسد و در تمام شهرستانهای استان گیلان شعبه تشکل"خانه جوان" برای ارائه خدمات علمی فرهنگی به جوانان ایجاد می شود.

برگزاری همایش دستاوردهای آخرین کنگره جهانی معماری در خانه هنرمندان ایران

همایشی با عنوان دستاوردهای بیست یکمین کنگره جهانی معماری به همت کانون جامعه مهندسان معمار در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، این همایش که هر سه سال یکبار با عنوان اصلیResource Architecture در برلین برگزار می شود ، امسال با حضور 5 هزار معمار از سراسر جهان به بررسی روند حاکم بر این معماری در جهان می پردازد به همین مناسبت ، جامعه مهندسان معمار ایران به منظور ارائه دستاوردهای این کنگره همایشی برای بررسی عناوینی چون اتحادیه بین المللی معماران ، " معماری ، یک امکان جهانشمول" ، " مسئولیت بزرگ معماری در هزاره سوم" ، " سخنرانی پیتز ایزثمن در کنگره برلین" و " سیمای جدید برلین " برگزار می کند.

این همایش در عین حال به معرفی آثار " رمزوپی ایودانیل لیبسکیند " ، آثار معماری " شیگور " ، " بن " و عرصه نمایشگاهی از آثار معماری در برلین نیز می پردازد.

همچنین برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتب خارجی و انتشار ویژه نامه ای شامل برگزیده ای از مقالات ارسال شده معماران جهان در ارتباط به موضوع کنگره در دستور کار این همایش قرار دارد.

گفتنی است این همایش از

9 تا 11 مهر

در تالار اجتماعات خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

داوران جشنواره ملی فیلم ، عکس و مقاله ی طلای سرخ اعلام شد

اسامی داوران بخش فیلم نخستین جشنواره ملی فیلم ، عکس و مقاله طلای سرخ اعلام شد .

به گزارش روابط عمومی جشنواره طلای سرخ به نقل از واحد مرکزی خبر ، کیانوش عیاری ، ناصر غلامرضایی ، عبدالله باکیده ، محمدرضا اصلانی و بهمن قبادی گروه داوری بخش فیلم جشنواره طلای سرخ هستند .

جشنواره ملی فیلم ، عکس و مقاله طلای سرخ نخستین جشنواره ای است که به صورت خاص و در ابعاد گسترده با موضوع فرهنگ ها و آئین های مردمی و آداب و رسوم در کشور برگزار می شود .

گفتنی است تاکنون بیش از 380 اثر در بخش فیلم ، 617 اثر در بخش عکس و 73 اثر در بخش مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است .

آثار دو عکاس شیرازی در نمایشگاه بین المللی عکس " جانز " و " حمل و نقل اسلواکی "

آثار دو عکاس جوان شیرازی در دو نمایشگاه بین المللی عکس پذیرفته شد .

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ، مسوول انجمن عکس شیراز گفت : عکس ارسالی " اسماعیل شبیری " عکاس شیرازی عضو انجمن عکس شیراز به سی و هشتمین نمایشگاه بین المللی عکس " جانز " برزیل راه یافت.

قاسم معماری افزود: این نمایشگاه در ماه جاری در کشور برزیل برگزار می شود و عکس ارسالی شبیری با عنوان " دختر شهید " به این نمایشگاه راه یافته است.

وی همچنین از موفقیت عضو دیگر انجمن عکس شیراز در نمایشگاه بین المللی عکس حمل و نقل اسلواکی خبر داد.

مسوول انجمن عکس شیراز اضافه کرد: عکس ارسالی " علیرضا عباسی " مورد پذیرش هیات داوران سیزدهمین نمایشگاه عکس حمل و نقل اسلواکی قرار گرفته است .

موضوع این عکس نیز " کوچ عشایر " اعلام شده است .

معماری با اشاره به فعالیت شمار زیادی از عکاسان جوان و حرفه ای در انجمن عکس شیراز از تلاش این انجمن برای تسهیل حضور عکاسان شیرازی در نمایشگاه های بین المللی خبر داد.