تبیان، دستیار زندگی
امیه جشن سینمای آزاد در فرهنگسرای هنر جشن سینمای آزاد در فرهنگسرای هنر پایان یافت . به گزارش روابط عمومی ستاد جشن سینمای آزاد ، دوشنبه هشتم مهر پس از یک هفته نمایش 120 فیلم کوتاه در بخش های چهارگانه مسابقه ویژه، مروری به آثار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبر سینمایی

اختتامیه جشن سینمای آزاد در فرهنگسرای هنر

جشن سینمای آزاد در فرهنگسرای هنر پایان یافت .

به گزارش روابط عمومی ستاد جشن سینمای آزاد ، دوشنبه هشتم مهر پس از یک هفته نمایش 120 فیلم کوتاه در بخش های چهارگانه مسابقه ویژه، مروری به آثار بازیگران و فیلمسازان، جشن سینمای آزاد ،با برگزاری مراسمی پایان یافت .

گفتنی است در این مراسم برندگان جوایز چهارگانه بخش مسابقه و منتخبان هیئت داوران فرهنگسرای هنر معرفی شدند .

رئیس سازمان تبلیغات قصر شیرین : 70 درصد از فیلم های سینمای دفاع مقدس واقعی نیستند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان قصر شیرین معتقد است که 70 درصد از فیلمهای ساخته شده در زمینه دفاع مقدس با واقعیت های جنگی مطابقت ندارند .

حجت السلام و المسلمین «صادق روستا» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فلسفه اصلی دفاع مقدس احیای عملی ارزشهای اسلامی بود .

وی اظهار داشت : تنها با نشان دادن توپ و تانک نمی توان واقعیت های جنگ را برای نسل امروز بیان کرد .

صادق روستا تصریح کرد : جوانان امروز از رشادت ها و فداکاری های رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس اطلاعی ندارند.

وی بر لزوم بهره گیری از هنر سینما در مراکز علمی و دانشگاهی برای انتقال ارزشهای جنگ به نسل جوان و نوجوان تاکید کرد.

پنجاه سال سینمای فرانسه در تهران

هفته فیلم با عنوان " پنج دهه سینمای مستند فرانسه " با حضور دست اندکاران و فیلم سازان فرانسوی در خرداد ماه سال آینده در تهران برگزار می شود .

به گزارش واحد مرکزی خبر " محمد آفریده " رئیس مرکز سینمای مستند و تجربی ، امروز در مصاحبه با خبرنگاران رسانه های گروهی با بیان این مطلب گفت : این مرکز در حال تولید چند فیلم با اتحادیه اروپاست و به زودی نیز 6 هفته فیلم به عنوان چشم انداز در کشورهای مختلف اروپا و لبنان برگزار می شود .

وی افزود : ده شبکه اروپایی نیز مسئولیت پخش تولیدات مشترک مرکز سینمای مستند و تجربی و اتحادیه اروپا را بر عهده دارند .

آفریده با اشاره به گشایش بانک فیلم های مستند گفت : باید با تلاش فیلم سازان سینمای مستند ، نگرش آنان را به این سینمای پویا و زنده تغییر دهیم .

رئیس مرکز سینمای مستند و تجربی همچنین گفت : به زودی گروهی از مستند سازان جوان کشورمان برای تولید چند فیلم مستند عازم جنوب لبنان و فلسطین می شوند .

آفریده با تاکید بر اهمیت تولید فیلم های مستند گفت: مشکل سینمای مستند این است که تا به حال به آن توجه نشده و به اصطلاح به عنوان فیلم های لوکس در ویترین باقی مانده است .

فرهنگی ادبی

نامه جمعی از هنرمندان و دانشگاهیان کانادا به " کرتین

" در مخالفت با سیاست بوش

بیش از یکصد نفر از هنرمندان ، نویسندگان ، پزشکان و استادان دانشگاههای کانادا با ارسال نامه ای به" ژان کرتین " نخست وزیر این کشور از وی خواستند از سیاست جنگ طلبانه جورج دبلیوبوش پیروی نکند.

به گزارش واحد مرکزی خبر در این نامه آمده است دولت کانادا باید از همه امکانات سیاسی خود برای جلوگیری از شروع هر نوع جنگی که آثار و پیامدهای ناگوار آن همه جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد استفاده کند .

دولت کانادا تاکنون خواهان برخورد با عراق از طریق سازمان ملل متحد است .

برگزاری میزگردهای تخصصی برای بررسی مسائل کودکان به مناسبت روز جهانی کودک

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، 3 میزگرد تخصصی ویژه مسائل و مشکلات کودکان برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی این کانون نشست های تخصصی با حضور جامعه شناسان ، نویسندگان و استادان دانشگاه ها به مناسبت روز جهانی کودک در

روزهای 14،

15 و 16 مهر

دایر خواهد شد .

میزگردهای یاد شده با سه موضوع کودک ، اسباب بازی کودک ، ادبیات کودک و آسیب های اجتماعی برگزار خواهد شد .

در میزگرد کودک و اسباب بازی به کارکرد اسباب بازی ها در پرورش و رشد خلاقیت کودکان پرداخته می شود .

موضوع میزگرد کودک و ادبیات ، راه کارهای آشنا کردن کودکان با حوزه های ادبی و تاثیر متقابل آن بر خلاقیت کودکان است .

در نشست تخصصی کودک و آسیب های اجتماعی نیز به بررسی علل و ریشه های آسیب هایی پرداخته خواهد شد که کودکان را در بستر جامعه تهدید می کند و اثرات آن در دوره های بعدی زندگی کودکان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

میزگردهای تخصصی کودکان ، در محل مرکز آفرینش های فرهنگی - هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب برگزار خواهد شد .

وظیفه هنرمند تصویر مشکلات اجتماع است

مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون گفت : وظیفه هنرمند تصویر مشکلات اجتماع است .

به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم و عکس شهر ما ، به نقل از واحد مرکزی خبر مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون افزود: وجود وزارتخانه ها و سازمانهایی که در تهران متمرکز شده اند خود دلیلی به ازدحام جمعیت و شلوغی تهران است .

مظفری گفت : هنرمند و جامعه هنری با به تصویر کشاندن و نشان دادن راه حل می توانند نقش مهم و بسزایی در حل معضلات شهری داشته باشد زیرا با به نمایش در آوردن معضلات ، خیلی راحت تر می توان مسائل را ذکر و مردم را متوجه راه حل آن کرد.

مظفری در پایان گفت : ما اگر بتوانیم فرهنگ کهن خود را حفظ کنیم و طبق سنتهای خودمان حرکت درستی داشته باشیم به راحتی می توانیم مسائل و مشکلات را برطرف کنیم ، مشکلات حل شدنی است .

سازها « تهران » را می نوازند

سوئیت سمفونیک آوازی « تهران » که توسط محمدرضا درویشی ساخته شده است همزمان با سالگرد خانه موسیقی به وسیله ی ارکستر سمفونیک تهران اجرا می شود .

درویشی که به تازگی کتاب دایره المعارف سازهای ایرانی را تألیف کرده ، عنوان برترین پژوهشگر موسیقی جهان را نیز به خود اختصاص داده است.

شهرام ناظری خوانندگی بخش آوازی این اثر را به عهده دارد و ایرج صهبایی ارکستر سمفونیک « تهران » را برای اجرای این اثر رهبری می کند .

به گزارش ایسنا ، قرار است لوح فشرده و کتاب پارتیتور این اثر ، در مراسمی ویژه از طرف جامعه موسیقی به رئیس جمهوری تقدیم گردد.

بیش از پانصد فیلم كوتاه ایرانی و خارجی در جشنواره سینمایی جوان به نمایش درمی‌آید

فیلمسازان ایرانی و خارجی با ارائه بیش از 500 فیلم كوتاه در نوزدهمین جشنواره ملی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه سینمای جوان در تهران، یكی از بزرگترین جشنواره‌های بین‌المللی سینمایی ایران و جهان را برگزار خواهند كرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری جشنواره ، در نوزدهمین جشنواره ملی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه سینمای جوان، كه از

29 مهر تا 4 آبان 1381

در سه سالن مجموعه فرهنگی هنری تهران برگزار می شود، حدود 200 فیلم كوتاه ایرانی و بیش از 300 فیلم كوتاه خارجی از چهل كشور جهان، در دو بخش مسابقه و جنبی جشنواره به نمایش درمی‌آید.