تبیان، دستیار زندگی
پایگاه اینترنتی «گفت و گوی آرام میان شیعه و سنی» از سوی یک گروه تحقیقاتی از اساتید و طلاب حوزه خراسان راه اندازی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایگاه اینترنتی گفت و گوی آرام میان شیعه و سنی راه اندازی شد

پایگاه اینترنتی گفت و گوی آرام میان شیعه و سنی راه اندازی شد

پایگاه اینترنتی «گفت و گوی آرام میان شیعه و سنی» از سوی یک گروه تحقیقاتی از اساتید و طلاب حوزه خراسان راه اندازی شد.

مصطفی جوادی نسب، طلبه پایه چهارم مدرسه علمیه امام موسی بن جعفر(ع)  مشهد و مدیر پایگاه اینترنتی «گفت و گوی آرام میان شیعه و سنی» در گفت و گو خبرگزاری رسا در مشهد از راه اندازی این پایگاه خبر داد و گفت: پایگاه اینترنتی «گفت و گوی آرام میان شیعه و سنی» به همت یک گروه تحقیقاتی از اساتید و طلاب حوزه خراسان راه اندازی شده است.

وی، سوق دادن جامعه به سوی منطق گرایی و عقل گرایی و تقویت وحدت شیعه و سنی را از اهداف ایجاد این پایگاه ذکر کرد و افزود:

این پایگاه بی طرفانه به شفاف سازی ادعاهای شیعه و سنی پرداخته و اهل سنت را در برابر اهل بدعت قرار می دهد چرا که در فضای کنونی اغلب مشاهد می شود که طرفین بدون دلیل به هم تهمت می زنند.

جوادی نسب، فراهم کردن زمینه جستجوی سالم شیعه و سنی در مورد عقاید و دیدگاه های یکدیگر را از مزایای ویژه این پایگاه برشمرد و اظهار داشت: هر سه هفته یک بار یک مولوی اهل سنت و یک روحانی شیعه جهت پاسخگویی به سؤالات کاربران معرفی می شوند.

مدیر پایگاه اینترنتی «گفت و گوی آرام میان شیعه و سنی» با اشاره به اینکه این پایگاه برگرفته از وبلاگ www.baralichegozasht.blogfa.com می باشد، تصریح کرد: این پایگاه به نشانی http://www.shia-sonni.com/ با بخش های مختلفی چون مقالات، بررسی روایات اهل سنت، مناظرات اعضای سایت با طلاب و مولوی ها و دانشجویان اهل سنت، ترجمه مقالات و مطالب اساتید گروه و بخش عضویت و همکاری در دسترس کاربران قرار دارد.

وی از برخی فعالیت‌های این پایگاه خبر داد و ابراز داشت: کتاب «فرقه وهابیت را بهتر بشناسیم» با 220 منبع که هفت منبع آن از منابع شیعه و سایر منابع اهل تسنن است در قطع پالتویی و 126 صفحه هم اکنون آماده چاپ است که به دلیل کمبود اعتبار به چاپ نرسیده است.

جوادی نسب گفت:

این کتاب، وهابیت را از اهل سنت جدا می کند؛ زیرا در جامعه امروز این دو خلط شده اند؛ از سوی دیگر به این نکته می پردازد که اموری که وهابیان برای شیعه شرک می دانند از سوی اهل سنت نیز انجام می شود؛ اما وهابیت با آنان برخوردی که با شیعه دارد انجام نمی دهد.

وی با بیان اینکه هیچ گونه حمایت مالی ومعنوی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در این پژوهش ها صورت نگرفته است، ابراز داشت: اگر یک طلبه شیعه کتاب داستان بنویسد برای مسؤولان بیشتر ارزش دارد تا اینکه در مورد شیعه و سنی و این گونه مسائل تحقیق کند.

این مؤلف حوزه علمیه مشهد با تأکید براینکه طلاب باید تخصصی کار کنند و مسؤولان نیز برای تخصص ارزش قائل شوند، بیان داشت: نحوه ادامه تحصیل یک طلبه نویسنده و پژوهشگر باید متفاوت از سایرین باشد تا بتواند به امور تحقیقاتی بپردازد.

گفتنی است کتاب های «مردی از جنس بلور» به سبک چهل حدیث، «برعلی چه گذشت» و مقالات «افسانه شهادت حضرت زهرا(س)» و «خلیفه ثانی؛ جناب عمربن خطاب» تاکنون به قلم این نویسنده حوزوی از سوی موسسه بیان معرفت به چاپ رسیده است.