تبیان، دستیار زندگی
الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید با اشاره به برخی اظهارات در مورد حل مشكلات جامعه و موضوع وحدت تاكید كرد: با كسانی كه تكیه‌گاه آنها آمریكا و اروپاست نمی‌شود وحدت كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توصیه های آیت الله نوری همدانی
آیت الله نوری همدانی

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید با اشاره به برخی اظهارات در مورد حل مشكلات جامعه و موضوع وحدت تاكید كرد: با كسانی كه تكیه‌گاه آنها آمریكا و اروپاست نمی‌شود وحدت كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در دیدار دبیر كل اعضای شورای مركزی و هیات اجرایی حزب موتلفه اسلامی، وی تاكید كرد: چه طور می‌شود با كسانی كه الان به نفع صهیونیست‌ها و علیه رهبری گام برمی‌دارند، وحدت ایجاد كرد یا كسانی كه اصرار دارند راه ساركوزی و اوباما را بروند چه طور می‌شود وحدت ایجاد كرد آنها هنوز نغمه مخالفت سر می‌دهند.

وی با اشاره به راه‌حل‌های مشكلات جامعه، افزود: وحدت محور می‌خواهد رهبری جامعه مسلمین نقطه‌اتكا وحدت مردم است، اگر اعتراف به اشتباه كردند و از رفتن به مسیر دشمنان اسلام توبه كردند و در برابر و رهبری سرتعظیم فرود آمدند می شود با آنها وحدت كرد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان امام خمینی (ره) گفت: امام می‌فرماید ما با خدای خویش عهد كردیم دنباله رو راه سیدالشهدا باشیم؛ هیهات كه خمینی (ره) ساكت و آرام بماند یا نظاره‌گر صحنه‌های جنایات كسانی باشد كه به اسلام و ملت‌ها تجاوز می‌كنند، خمینی تنها هم بماند راه را ادامه خواهد داد به یاری خدا در كنار بسیجیان خواب راحت را از ستمگران سلب می‌كند لذا ما باید تابع چنین امامی باشیم.

وحدت محور می‌خواهد رهبری جامعه مسلمین نقطه ‌اتكا وحدت مردم است

وی با اشاره به رهبری‌های هوشمندانه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی طی 30 سال گذشته خاطرنشان كرد: راه ما بسیار روشن است ما باید راه امام (ره) را برویم بعد از امام (ره) 20 سال است سكان این كشتی انقلاب در دستان با كفایت مقام معظم رهبری است ایشان نعمت بسیار بزرگی و این كشتی را در تمام توفان‌ها و تلاطم‌ها حفظ كرده است محور وحدت اطاعت از خدا و رسول است ما باید برگردیم در آن مسیر گام برداریم.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما باید روی فرهنگ انقلاب كار كنیم پایه‌های اصلی و اساسی انقلاب سه چیز است: 1- دین اسلام2- رهبری 3- مردم . ما باید دین خود را خوب بشناسیم و تفقه در دین داشته باشیم. معارف عبادی، اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی،سیاسی، فرهنگی،‌قضایی و جهادی دین باید به دقت مورد تفقه قرار گیرد.

این مرجع تقلید همچنین در مورد اهمیت رهبری تاكید كرد: مسئله رهبری خیلی مهم است دنیا از حادثه خالی نیست رخدادهای فراوانی به وقوع می‌پیوندد رهبری باید هدایت را به عهده بگیرد خدا می‌گوید من یا تعیین رهبری دین را كامل كردم وقتی رهبری الهی تعیین شد دشمن مایوس می‌شود دیگر ترس از دشمن معنا ندارد.

آیت‌الله نوری همدانی در مورد جایگاه مردم در جمهوری اسلامی افزود: ما باید با مردم عزیز و هماهنگ باشیم همین مردم بودند كه استبداد داخلی و استعمار خارجی را شكست دادند. مردم از پایه‌های اساس انقلاب هستند ما باید در جهت جلب رضایت مردم حركت كنیم ومسائلی كه مردم را رنج می‌دهد مثل گرانی و بیكاری را حل كنیم.

وی با اشاره به برخی روایات تصریح كرد: شناخت زمان خیلی مهم است عاقل كسی است كه زمان خود را بشناسد و موقعیت خود را تنظیم كند كه الحمدالله ما در زمانی زندگی می‌كنیم كه به بركت رهبری امام (ره) قدرت‌های استكباری واستبدادی را عقب راندیم. خداوند یك فقیه زمان‌شناس مدیر،‌مدبر و فریادگر با صلابت و بت‌شكن، مثل امام خمینی (ره) را به ما داد تا با مجاهدات عظیم انشاءالله زمینه ظهور امام عصر (عج) را فراهم كنیم.

همچنین در این دیدار محمد نبی حبیبی دبیر كل حزب موتلفه اسلامی گزارشی از فعالیت‌ها و دیدگاه‌های حزب در مورد مسائل اخیر را ارائه داد.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور