تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به جلسه چند روز قبل اعضای کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ، از تنظیم قوانین جدید برای مسدود کردن سایت های اینترنتی متخلف خبر داد. حجت الاسلام «سیدمهدی خاموشی» در خصوص فیلترینگ بی ضابطه برخی سایت های اینترنتی و وبلاگ ها در ..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بازدید از نمایشگاه رسانه های دیجیتال؛

فضای اینترنت نیاز به پالایش دارد

دکتر خاموشی در نمایشگاه قرآن

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به جلسه چند روز قبل اعضای کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ، از تنظیم قوانین جدید برای مسدود کردن سایت های اینترنتی متخلف خبر داد. حجت الاسلام «سیدمهدی خاموشی» در خصوص فیلترینگ بی ضابطه برخی سایت های اینترنتی و وبلاگ ها در فضای مجازی به خبرنگار ستاد خبری سومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال گفت: «در جلسه چند روز قبل دادستانی جلسه ای داشتیم که طی آن مقرر شد کمیته تعیین مصادیق جرائم اینترنتی کار خود را آغاز کند. به نظر من اگر این کمیته کار خود را بر اساس قانون انجام دهد، این مشکل برطرف خواهد شد».

دکتر خاموشی در نمایشگاه قرآن

حجه الاسلام خاموشی کار ویژه این کمیته را «تعیین مصادیق جرم های اینترنتی» دانست اما تعیین زمان برای مشاهده بازخورد فعالیت این کمیته را وظیفه دادستانی کل کشور دانست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسدود کردن سایت های غیر اخلاقی و غیر مجاز را لازم و ضروری دانست و تاکید کرد: « فضای اینترنت، فضایی است که ضرورت پالایش در آن به شدت احساس می شود. مسئله اخلاق، اعتقادات، حریم های شخصی، هتک حرمت های یکدیگر و به طور کلی عدم احترام به حقوق دیگران، نکاتی است که ما باید رعایت کنیم تا بهداشت این فضا قوی تر شود و این مسئله موضوعی است که تمام کشورهای جهان آن را قبول دارند».

دکتر خاموشی در نمایشگاه قرآن

عضو شورای فرهنگ عمومی مسدود کردن سایت های غیر اخلاقی و غیر مجاز را از وظایف نظام اسلامی قلمداد کرد و افزود: «بر مسئوولان و دستگاه های فرهنگی واجب است که فضا را برای استفاده کنندگان اینترنت امن و سالم کند تا آن ها بتوانند از این امکان حداکثر استفاده را ببرند»

تنظیم: هومن بهلولی