تبیان، دستیار زندگی
روز جهانی کودک را خود بچه‏ها به وجود آورده‏اند. در سال 1986 میلادی، دو نفر از بچه‏های نه ساله مدرسه‏ای در شهر نیویورک، نامه‏ای به دبیر کل آن زمان سازمان ملل متحد نوشتند و از او خواستند تا به اتفاق همه‏ی بچه‏های جهان، روزی را به صلح اختصاص دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز همه‏ی بچه‏های جهان
روز جهانی کودک

روز جهانی کودک را خود بچه‏ها به وجود آورده‏اند. در سال 1986 میلادی، دو نفر از بچه‏های نه ساله مدرسه‏ای در شهر نیویورک، نامه‏ای به دبیر کل آن زمان سازمان ملل متحد نوشتند و از او خواستند تا به اتفاق همه‏ی بچه‏های جهان، روزی را به صلح اختصاص دهند. آنها در نامه‏شان نوشته بودند:

«بزرگترهای ما برای خود عقاید ثابتی دارند. آنها چون ما بچه‏هایشان هستیم، ما را دوست دارند اما آیا آنها می‏دانند که چه دنیای را برای ما به وجود آورده‏اند؟ اگر کمترین اشتباهی در ماشین هسته‏ای جهان که ساخته‏ی دست بزرگترهاست رخ دهد، ما هرگز شانسی برای رشد نخواهیم داشت. ما امکانی برای رشد و پرورش می‏خواهیم.»

بچه‏ها در روز جهانی کودک می‏خواهند بگویند در حالی که همه ساله هزینه‏های زیادی خرج اسلحه و جنگ‏ها می‏شوند. بچه‏های زیادی از نداشتن بهداشت، گرسنگی و بد غذایی رنج می‏برند و می‏میرند.

بزرگترها خودشان گفته‏اند که اگر 5 دلار به هر کودک اختصاص پیدا کند. می‏توان جان 90درصد بچه‏هایی که همه ساله می‏میرند را نجات داد یا اینکه سطح زندگی بچه‏ها را در کشورهای فقیر بالا برد. این مبلغ، فقط یک ششم هزینه‏های نظامی در جهان است. بچه‏ها در روز جهانی کودک می‏خواهند به همه بگویند که از همه‏ی گروه‏های اجتماعی دیگر، آسیب پذیرترند و از هیچ چیز آنها از جمله، غذا، پوشاک و نیازهای دیگرشان نباید کم کرد.

روز جهانی کودک

دوست کودکان

تنظیم:بخش کودک و نوجوان

*************************************

مطالب مرتبط

كودكان ایرانی همگام با روز جهانی كودك

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.