تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم برای خمیر کرپ: آرد 150 گرم یا یک لیوان نمک   نصف قاشق مرباخوری تخم مرغ  یک عدد شیر  2 لیوان پیازچه  یک چهارم لیوان مواد داخل کرپ : گوشت مرغ پخته (ساطوری شده)  250 گرم قارچ خرد شده  150 گرم پیاز خرد شده  1 عدد نمک و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کرپ قارچ و مرغ


مواد لازم برای خمیر کرپ:

آرد

150 گرم یا یک لیوان

نمک

نصف قاشق مرباخوری

تخم مرغ

یک عدد

شیر

2 لیوان

پیازچه

یک چهارم لیوان

مواد داخل کرپ :

گوشت مرغ پخته (ساطوری شده)250 گرم
قارچ خرد شده150 گرم
پیاز خرد شده1 عدد
نمک و فلفلبه اندازه لازم
پنیر موزارلا ( رنده شده)100 گرم

طرز تهیه خمیر کرپ:

کرپ یک نوع خمیر پخته شده است که مراحل تهیه آن را با شکل برای شما بیان می کنیم.

در کاسه ای آرد و نمک را با هم مخلوط کنید. شیر  و تخم مرغ  را با هم آمیخته و کم کم به آرد و نمک اضافه کنید.

مایع خمیر را از آب صافی عبور دهید تا مخلوط یکنواختی بدست آورید. در نهایت پیازچه را افزوده و خمیر را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید.

سپس خمیر را از یخچال بیرون آورده و به اندازه یک چهارم لیوان از آن را داخل ماهیتابه ای به شکل گرد و نچسب که از پیش با برس چرب کرده و روی حرارت گذاشته اید، بریزید.

همین که خمیر خودش را گرفت، آن را پشت و رو کنید تا طرف دیگر آن هم طلایی شود.

خمیر آماده شده را از ماهیتابه خارج کنید. سپس به وسیله قالب گردی ازهر کرپ 3 دایره جدا کنید و از مواد آماده شده (مواد داخل کرپ) در آن گذاشته، بپیچید. بعد آن را تزئین کرده و در ظرف موردنظر بچینید.

طرز تهیه مواد داخل کرپ:

روغن را روی حرارت داغ کنید. سپس پیاز را در روغن داغ بریزید. پیاز که کمی طلایی شد، گوشت مرغ پخته و قارچ  را به آن اضافه کنید. برای این که قارچ ها تغییر رنگ ندهند، می توانید کمی آب لیمو به آنها بیفزایید. در نهایت نمک ، فلفل و پنیر موزارلا را افزوده و از روی حرارت بردارید. شما می توانید بر طبق ذائقه خود مواد داخل کرپ را تغییر دهید.

نکات تغذیه ای :

پنیر موزارلا ( MOZZARELLA CHEESE ) ، یک نوع پنیر  نرم نارس با دلمه ی پلاستیک مانند است که اصل و منشا آن جنوب ایتالیا است. امروزه این پنیر در بیشتر کشورهای اروپایی ساخته می شود. این پنیر کاربرد گسترده ای برای روی پیتزا دارد ، چرا که حالت کشسانی خوبی دارد. تصویر بالا این نوع پنیر را نشان می دهد.

*منبع : دنیای تغذیه

کارشناس تغذیه تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.