تبیان، دستیار زندگی
نشست تخصصی تکنولوژی تبلیغ با موضوع جایگاه کاربرد ادبیات داستانی در تبلیغ دینی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی صبح امروز در مرکز همایش های این نهاد حوزوی برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده از ادبیات داستانی برای انتقال پیام دین
سرشار

نشست تخصصی تکنولوژی تبلیغ با موضوع جایگاه کاربرد ادبیات داستانی در تبلیغ دینی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی صبح امروز در مرکز همایش های این نهاد حوزوی برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، محمدرضا سرشار، پژوهشگر ادبیات داستانی اظهار داشت: ادبیات داستانی یکی از ابزارهای موثر و مهم برای رساندن پیام به مخاطب است که در حوزه مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد ادبیات داستانی و اهمیت آن بیان داشت: این انقلاب با این عظمت و ابعاد و آثار علمی، از لحاظ ارائه مبانی فکری خودش یکی از ضعیف‌ترین و کم‌کار‌ترین انقلاب‌ها و بلکه تحولات دنیا است تا جایی که بسیاری از روشنفکران ایرانی به بیان مبانی فکری انقلاب روسیه پرداختند و این در حالی است که درباره انقلاب ایران و دفاع مقدس و مبانی فکری آن هنوز فعالیت قابل توجهی صورت نگرفته است.

وی افزود: این کشور احتیاج به داستان‌نویسی دارد و هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند بدون داستان‌نویسی پیش رود اگر داستان انقلاب و جنگ را خودی‌ها ننویسند غریبه‌ها به دروغ مطالبی با عناوین مبانی فکری انقلاب و جنگ تحمیلی منتشر می‌کنند.

این نویسنده و داستان‌سرا ادامه داد: داستان، خبری است که از پی خبر دیگر نقل شود و داستان دینی، مایه‌های دینی و مذهبی دارد و کسانی می‌توانند در این زمینه موفق باشند که در زمینه علوم دینی دارای اطلاعات وسیع و عمیق باشد و در حوزه دین سالیان سال فعالیت داشته باشد.

محمدرضا سرشار گفت: کسی می‌تواند قصه‌های دینی بنویسدکه از روح دین خبر داشته باشد و در معارف و استنباط‌های خود مجتهد باشد و یا مقلدی باشد که از مرجع مجتهدی این معارف را به خوبی دریافت کرده باشد.

وی در پایان بیان داشت: قصه در تمامی سطوح از بزرگان تا مردم عادی کاربرد دارد و بی‌تردید در اذهان جامعه تاثیر‌گذار است.