تبیان، دستیار زندگی
استاد ادبیات استان چهارمحال و بختیاری گفت: به موجب ناشناخته بودن شعرهای مولانا در میان مردم استان چهارمحال و بختیاری استقبال کمتری از غزلیات مولانا در این استان صورت می گیرد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کمترین خوانندگان اشعار مولوی

شعرهای مولوی کمترین خواننده را در چهارمحال و بختیاری دارد .

بزرگداشت «مولوی» در خانه هنرمندان برگزار می‌شود

شهرکرد - خبرگزاری مهر: استاد ادبیات استان چهارمحال و بختیاری گفت: به موجب ناشناخته بودن شعرهای مولانا در میان مردم استان چهارمحال و بختیاری استقبال کمتری از غزلیات مولانا در این استان صورت می گیرد.

احمد رحیم خانی در گفتگو با خبرنگار مهر در شهرکرد اظهار داشت: مولانا به علت روحیه درونگرایی نسبت به شعرایی همچون حافظ و سعدی غزلیاتش کمترین مخاطب را در این استان داراست.

وی با اشاره به اینکه استقبال مردم از این بزرگداشت مولوی ا مطلوب نبوده است، بیان داشت: نباید به کمیت ها توجه کرد بلکه باید کیفیت و نتیجه کار مهم باشد.

رحیم خانی افزود: مولانا به علت روحیه ویژه عمدتا دارای سه گروه مخاطب است که گروه اول مخاطبان عام هستند که کمترین مخاطبان غزلیات را در استان تشکیل می دهند، دومین گروه مخاطبان خاص هستند که بیشترین مخاطبان مولانا را تشکیل می دهند و سومین گروه مخاطبان اخص هستند که این گروه در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارند اما ناشناخته مانده اند.

وی با اشاره به اینکه استقبال مردم از شعرهای حافظ نسبت به مولانا در استان چهارمحال و بختیاری بیشتر است، عنوان کرد: حافظ شخصیتی برونگرا داشته و شاعری اجتماعی، سیاسی است.

وی اذعان داشت: مسائلی که در شعرهای حافظ دیده می شود بیشتر موضوعاتی است که مردم با آنها درگیر هستند و باعث شده تا مردم به نسبت، شعرهای مولانا را کمتر بخوانند.

وی با اشاره به اینکه کلاس های مثنوی خوانی هم اکنون در خانه هنرمندان در حال برگزاری است، یادآور شد: بتوان با این اقدامات به معرفی بهتر مولانا به مردم کمک کرد که البته همت و سعی مردم علاقه مند نیز موثر است.

خبرگزاری مهر

تنظیم:بخش ادبیات تبیان