تبیان، دستیار زندگی
بیش از 360 هزار بن الكترونیكی كتاب دانشجویان 80 دانشگاه كشور در هماهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا یك ماه دیگر شارژ می‌شوند. این اقدام كه با هدف در دسترس قرار دادن كتاب برای دانشجویان پیش‌بینی شده است، امكان تهیه كتاب‌های درسی را نیز در آغاز سال تحص
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانشجويان 80 دانشگاه كشور بن الكترونيكي كتاب مي‌گيرند
 محسن اسلامی

بيش از 360 هزار بن الكترونيكي كتاب دانشجويان 80 دانشگاه كشور در هماهنگي با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تا يك ماه ديگر شارژ مي‌شوند. اين اقدام كه با هدف در دسترس قرار دادن كتاب براي دانشجويان پيش‌بيني شده است، امكان تهيه كتاب‌هاي درسي را نيز در آغاز سال تحصيلي جديد، براي آنان فراهم مي‌كند. وزارت علوم در تلاش است تا دانشجويان دانشگا‌ه‌هاي پيا‌م‌نور و غيرانتفاعي نيز مشمول اين طرح شوند.

مدير كل دفتر امور فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، افزود: در دو سال گذشته هماهنگي‌هاي بسياري براي واگذاري بن الكترونيكي خريد كتاب به دانشجويان انجام شد و به دنبال آن، دانشجويان حدود 80 دانشگاه زير پوشش وزارت علوم موفق به دريافت بن شدند.

وي ادامه داد: اين اقدام كه با هدف در دسترس قرار دادن كتاب براي دانشجويان پيش‌بيني شده است، امكان تهيه كتاب‌هاي درسي را در آغاز سال تحصيلي براي آنان فراهم مي‌كند.

اسلامي، تحت پوشش قرار دادن دانشجويان دانشگا‌ه‌هاي پيا‌م‌نور و غيرانتفاعي را يكي از الويت‌هاي وزارت علوم معرفي كرد و يادآور شد: در تلاشيم علاوه بر دانشجوياني كه در دانشگاه‌هاي دولتي هر مركز مشغول به تحصيلند، دانشجويان ساير مراكز آموزش عالي نيز از خدمات بن‌الكترونيكي كتاب بهره‌مند شوند. به گفته وي، بن‌هاي الكترونيكي دانشجويان تا يك ماه ديگر شارژ مي‌شوند.

اسلامي، در بخش ديگر سخنان خود از توزيع كتاب‌هاي رايگان «راه‌هاي پيشگيري از اعتياد به مواد مخدر» در آستانه سال تحصيلي جديد دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: اين كتاب نيز در شمارگان 70 هزار نسخه در ميان دانشجويان جديد دانشگاه‌هاي كشور توزيع شده است.

وي درباره اهداف تهيه و توزيع اين كتاب توضيح داد: ارايه آگاهي به دانشجويان و سوق دادن آنان به پيشگيري از رفتارهاي پرخطر و دوستي‌هاي نادرست، از ديگر اهداف تهيه و توزيع اين كتاب به شمار مي‌آيند.