تبیان، دستیار زندگی
گوگل و ناسا اعلام كردند كه به منظور حل مشكلات محاسبات فضایی و هدایت اطلاعات فضایی به سراسر جهان از طریق اینترنت، توافق نامه جدیدی را امضاء کرده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گوگل و ناسا توافق‌نامه امضاء کردند

گوگل و ناسا اعلام كردند كه به منظور حل مشكلات محاسبات فضایی و هدایت اطلاعات فضایی به سراسر جهان از طریق اینترنت، توافق نامه جدیدی را امضاء کرده‌اند.

گوگل و ناسا

موتور جستجوی بزرگ گوگل و سازمان فضایی آمریكا (ناسا) اعلام كردند كه به منظور حل مشكلات محاسبات فضایی و هدایت اطلاعات فضایی به سراسر جهان از طریق اینترنت، توافق‌نامه جدیدی را امضاء کرده‌اند.

به گزارش آسمان پارس، گوگل در اقدامی برای رسمیت بخشیدن به همكاری خود با ناسا كه سال گذشته آغاز شد، یك قانون توافق فضایی با ناسا امضاء كرد. گوگل و دانشمندان در « ایمز» در اعلامیه‌ای كه نویدبخش نخستین گام در همكاری‌های مشترك دو طرف است، اعلام کردند كه مفیدترین اطلاعات ناسا را در اینترنت قرار خواهند داد.

نقشه‌های سه بعدی ماه، تصاویر گرفته شده توسط ماهواره هواشناسی و تماشای زنده فعالیت‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی از جمله اطلاعاتی است كه احتمالاً به شکل نرم افزارهای ویژه از طریق اینترنت قابل دسترسی خواهد بود.

رئیس ناسا در بیانیه‌ای اعلام كرد كه با توافق ناسا و گوگل به زودی همه خواهند توانست بطور مجازی روی سطح ماه راه بروند و یا از دره‌های عمیق مریخ عبور كنند.

ناسا و گوگل اعلام كردند كه قصد دارند در زمینه‌هایی از جمله افزودن اطلاعات ناسا به برنامه نقشه‌برداری زنده « گوگل ارث »، مدل‌سازی تعامل انسان و كامپیوتر و برگزیدن واقعیات علمی از میان جهانی از اطلاعات، با یكدیگر همكاری كنند. گوگل مدتی است که برخی از تصاویر زنده اكتشافات فضایی ناسا را در اینترنت عرضه می‌كند. این دو غول برزگ جهان همچنین اعلام كردند كه سرگرم برنامه‌ریزی برای همكاری در زمینه تحقیق، تولید، ایجاد تسهیلات، آموزش و انجام مأموریت‌ها هستند.

ناسا و گوگل هم اکنون هر کدام در زمینه فناوری گروه خود تبدیل به غول‌هایی جهانی شده‌اند. بنابراین پیوستن این دو قدرت بزرگ جهان می‌تواند دستاوردهای بزرگی را برای انسان در آینده رقم بزند. این اولین باری نیست که گوگل در همکاری‌های فضائی شرکت می‌کند، بلکه این هدف چندین سال است که مدیران ارشد گوگل را تشویق به ارائه خدمات اینترنتی نظیر ارائه تصاویر و نقشه‌های دقیق از سطح زمین، ماه و مریخ کرده است.

منبع: همشهری آنلاین