تبیان، دستیار زندگی
لباس‌های فضایی جدید به فضانوردان امكان می‌دهد تا تحرك بیشتری داشته باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لباس‌های فضایی جدید

لباس‌های فضایی جدید به فضانوردان امكان می‌دهد تا تحرك بیشتری داشته باشند.

لباس فضایی

دانشمندان موسسه فن‌آوری ماساچوست در آمریكا در تلاش برای طراحی نوع جدیدی از لباس‌های فضایی هستند كه به فضانوردان امكان می‌دهد در این لباس‌ها تحرك بیشتری داشته باشند.

یکی از محققان این موسسه در این زمینه می‌گوید: «در طول 40 سال اخیر که انسان‌ها به فضا سفر كرده‌اند، لباس‌های فضایی كه به تن می‌كردند تغییرات اندكی داشته است. این لباس‌های فضایی شامل انبوهی از سامانه‌ها و تجهیزات بودند تا از آنها در برابر خطرات احتمالی حفاظت كند اما در عین حال توانایی فضانوردان در میان این تجهیزات برای حركت كردن و جابه جایی بسیار محدود می‌شود.»

دکتر داوا نیومن، استاد سیستم‌های مهندسی فضایی و فضانوردی، در این موسسه مشغول طراحی یك لباس فضایی زیبا و پیشرفته موسوم به « بیوسوئیت » است كه از تركیب نایلون و اسپاندكس ساخته می‌شود. وی در طراحی این لباس به مرد عنكبوتی می‌اندیشد.

به گزارش آسمان پارس، این استاد به همراه چندین دستیار خود مدت هفت سال است كه بر روی این پروژه مشغول فعالیت هستند. نمونه‌های اولیه از لباس‌های فضایی كه این گروه تولید كرده‌اند هنوز آماده پرواز نیست اما نشان می‌دهند كه این گروه در دستیابی به اهدافشان نزدیك‌تر می‌شوند.

پیش بینی می‌شود كه بیوسوئیت تا زمان آغاز ماموریت آژانس فضانوردی آمریكا (ناسا) برای اكتشافات مریخی در حدود 10 سال آینده آماده شود.

منبع: همشهری آنلاین