تبیان، دستیار زندگی
پوستر به مناسبت یكصدمین سال تولد صادق هدایت جهانگیر هدایت، در نمابری كه برای گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) فرستاده شده، با اعلام این خبر آورده است: نمایشگاه یادشده به‌ منظور یادبود و فراهم كردن این امكان تش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه كتاب و پوستر به مناسبت یكصدمین سال تولد صادق هدایت

جهانگیر هدایت، در نمابری كه برای گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) فرستاده شده، با اعلام این خبر آورده است: نمایشگاه یادشده به‌ منظور یادبود و فراهم كردن این امكان تشکیل شده كه بازدیدكنندگان و علاقه‌مندان بتوانند آثار صادق هدایت و پوسترهایی را كه به مناسبت این ایام تهیه شده‌ همراه با دیگر یادگاری‌های مربوط به صادق هدایت ملاحظه كنند.

در این نمایشگاه ، نوشته‌هایی از صادق هدایت در مجموعه‌های گوناگون ارایه می‌شوند. همچنین كتاب‌هایی درباره‌ صادق هدایت ، اندیشه‌ها و آثار منتشر شده‌ وی نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

بیش از دویست فیلم در جشنواره شهر ما

209 عنوان فیلم به دبیرخانه جشنواره شهر ما رسیده است.

به گزارش ایران اكتور و به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم و عكس شهرما، 209 عنوان فیلم در قالب مستند، داستانی و انیمیشن با موضوعیت معضلات زندگی شهری به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

این آثار از شهرها و استانهایی چون: تهران،‌ قزوین،‌ مشهد، مركزی، آذربایجان غربی، مریوان، آبادان، مازندران، قم، اصفهان و ... به این جشنواره فرستاده شده است.

گفتنی است نخستین جشنواره فیلم و عكس شهر ما

8 و 9 مهرماه

توسط خانه سینماگران جوان و با همكاری شهرداری تهران در فرهنگسرای هنر (ارسباران) برگزار خواهد شد.

منطقه امنیتی مشترك در فیلمخانه ملی ایران

به گزارش ایران اكتور و به نقل از روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهل و چهارمین دوره جلسات نمایش فیلمخانه ملی ایران با نمایش فیلم " منطقه امنیتی مشترك " محصول سال 2000 كره از دوم مهرماه 1381 در سینما صحرا آغاز می شود. این فیلم به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی به نمایش درخواهد آمد. فیلمخانه ملی ایران برای این دوره از میان دانشجویان، فارغ التحصیلان رشته های مختلف ، اهالی سینما و مطبوعات عضو جدید می پذیرد. این دوره تا

26 آذر

و با نمایش 12 فیلم ادامه خواهد یافت.

" منطقه امنیتی مشترك "

كارگردان: پارك چان ووك

فیلمنامه: كیم هیون سئوك، پارك چان ووك

موسیقی متن: چو یونگ روك

تدوین: كیم سانگ بنوم

بازیگران: لی یونگ ای، لی بیونگ هئون، سونگ كانگ هو، كیم تای وو،‌ شین ها كیون

محصول 2000 -كره جنوبی

خلاصه داستان:

در پی تیراندازی در منطقه خلع سلاح شده در مرز دو كره روی پل موسوم به «بدون بازگشت» دو سرباز كره شمالی، ‌ظاهرا به دست گروهبانی از ارتش كره جنوبی كشته می شوند. شمالی ها كشتن سربازانشان را تجاوز و تعدی وقیحانه جنوبی ها می دانند و جنوبی ها ادعا می كنند یكی از سربازانشان توسط دشمن دزدیده شده است. سرگرد سوفی ژان (لی یونگ ای)، كه نیمی كره ای و نیمی سوئیسی و از نیروهای سازمان ملل است، مامور رسیدگی به این جریان می شود. او نخستین زنی است كه از سال 1953 به این طرف به این منطقه قدم گذاشته است. او در تحقیقات خود درمی یابد كه گلوله های شلیك شده در شب حادثه با گلوله سلاح سربازان متفاوت است. همچنین متوجه می شود كه در شب موعود سربازان كره شمالی یك سرباز كره جنوبی را از روی زمین نجات داده و بین آنها دوستی و الفت به وجود آمده است ...

یادداشت:

پارك چان ووك در سال 1963 در كره جنوبی زاده شد. پس از تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه سوگانگ شد و در رشته فلسفه فارغ التحصیل گردید . او كه در سال های تحصیل در دبیرستان ،گروهی آماتوری را برای نمایش فیلم راه انداخته بود همراه با نمایش فیلم ، نقدهایی نوشت و در همان سال ها در روزنامه ها و مجله های سینمایی و غیر سینمایی كشورش به چاپ رساند.

پارك چان ووك با فیلم  گنگستری "ماه رویای خورشید است " (1992) كار خود را در سینمای حرفه ای آغاز كرد و سپس با فیلمی متفاوت ، كمدی" صحنه ای سه نفره " (1997) ادامه داد و نام خود را بر سر زبان ها انداخت.

" منطقه امنیتی مشترك " (2000) یكی از مهم ترین فیلم های پارك چان ووك است كه در جشنواره های سیاتل و برلین نمایش داده شده و موفقیت هایی كسب كرده است از جمله دریافت جایزه هیئت داوران جشنواره سیاتل و جایزه بهترین كارگردانی و بهترین فیلم. گرچه سن پارك چان ووك به جنگ جهانی دوم و تجزیه و انشقاق كشورش نمی رسد، اما او توانسته در فیلم منطقه امنیتی مشترك ، داستانی جذاب و در عین حال دردناك درباره جدایی ناخواسته ملت ها و كشمكش های آنها را به تصویر درآورد.

مجوز اكران عمومی "همكلاس" صادر شد

همكلاس مجوز اكران عمومی دریافت كرد.

به گزارش ایران اكتور فیلم سینمایی همكلاس دومین ساخته سعید خورشیدیان كه پیش از این جوانه های امید نام داشت، مجوز اكران عمومی دریافت كرد.

لیست عوامل سازنده و خلاصه داستان به نقل از روابط عمومی فیلم بصورت زیر است:

نویسنده و كارگردان: سعید خورشیدیان

تهیه كننده: محسن مسافرچی (موسسه سینمایی راه عرفان)

مدیر فیلمبرداری: حسین ملكی

تدوین: مهدی رجائیان

موسیقی: بهرام سعیدی

مدیر تولید: علی برجسته

عكس: احمد احمدی

صداگذاری و میكس: فریدون خوشابافرد

گریم: مهین نویدی، بابك شعاعی

بازیگران: علی قربان زاده، رامبد شكرابی، حدیث فولادوند، پرستو صالحی، علی برجسته، زهره حمیدی، آرزو افشار، نادیا امیرخسروی، نیلوفر دوستی، فرهاد جعفری

گفتنی است سعید خورشیدیان پیش از همكلاس، در سال 1372 فیلم راز گل شب بو را كارگردانی و روانه پرده سینماها كرده بود.