تبیان، دستیار زندگی
پس از گذشت 13 سال از آغاز عملیات اجرایی مرکز اسناد ملی شیراز 13 میلیارد تومان اعتبار برای آن ، این شعبه از کتابخانه ملی روز 20 مهر ماه بهره برداری می شود....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایان 13 سال انتظار

شعبه کتابخانه ملی در شیراز افتتاح می‌شود.

پایان 13 سال انتظار

پس از گذشت 13 سال از آغاز عملیات اجرایی مرکز اسناد ملی شیراز و صرف 13 میلیارد تومان اعتبار برای آن، این شعبه از کتابخانه ملی روز 20 مهر ماه بهره‌برداری می‌شود.

علی اکبر اشعری ماور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در گفتگو با خبرنگار مهر از افتتاح نمایندگی این سازمان در شیراز و طی ماه جاری خبر داد و گفت: شعبه استان فارس کتابخانه ملی روز 20 مهر افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به روند ساخت و تکمیل این پروژه، افزود: کار عملیات ساختمانی مرکز تمام شده و آماده بهره‌برداری است.

اشعری واگذاری بخشی از کارهای کتابخانه ملی را در منطقه جنوب کشور به این مرکز، از جمله اهداف تاسیس آن برشمرد و تاکید کرد: از این به بعد اسنادی که در استان فارس است، به این شعبه از سازمان تحویل داده می‌شود و به جای تهران در شیراز نگهداری می‌شود. به عبارت دیگر بخشی از کل دارایی سازمان در آنجا مستقر می‌شود.

رئیس کتابخانه ملی گفت: بخش مجهز ایرانشناسی و اسلام شناسی (به ویژه در خصوص فارس‌شناسی)، بخش آرشیو اسناد ملی و نیز بخش کتابخانه عمومی مجهز به فناوریهای روز (همانند آنچه در شعبه اصلی کتابخانه ملی وجود دارد) قسمتهای مختلف این مرکز را شامل می‌شوند.

وی یادآور شد: تمام تجهیزات لازم برای خدمات رسانی فرهنگی به مردم منطقه در این شعبه مستقر خواهد بود و منابع موجود و  نسخ خطی مورد استفاده این مرکز نیز توسط خود مسئولان آن خریداری می‌شود.

به گفته اشعری تا کنون بیش از 220 هزار جلد کتاب و نشریه از دوره قاجار تا دوره کنونی برای مرکز اسناد ملی استان فارس ارسال شده است. این در حالی است که مرکز فوق گنجایش یک میلیون جلد کتاب را دارد. این مرکز همچنین قادر به ارائه خدمات همزمان به 400 نفر است.

از زمان آغاز عملیت اجرایی این پروژه (سال 1375) تاکنون بیش از 13 میلیارد تومان برای ساخت این مرکز هزینه شده و قرار است 4 میلیارد تومان دیگر نیز برای نصب تجهیزات و تاسیسات تکمیلی آن  صرف شود.

خبرگزاری مهر

تنظیم:بخش ادبیات تبیان