تبیان، دستیار زندگی
اخیرا شرکت نایک تولید کننده بزرگ لوازم ورزشی، در اقدامی هتاکانه، اسم جلاله الله را روی کفش های جدید خود حک کرده است!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کفشهای ورزشی موهن به بازار آمدند

این روزها جهان اسلام شاهد ابعاد تازه ای از شبیخون مدرن فرهنگی است که مقدس ترین شعائر دینی مسلمانان را نشانه رفته است.

دو سال و اندی پیش در خبرها خواندیم و شنیدیم که یک شرکت معروف آمریکایی با نام تجاری Nike، در اهانتی آشکار و هتاکانه، به توزیع برخی محصولات ورزشی منقش به نام مبارک "الله" در ابعادی وسیع اقدام کرده است.

کفشهای ورزشی موهن

پس از آن نیز شرکت " آدیداس" در آلمان به عنوان دومین شرکت تولید کننده ورزشی در جهان، تصاویری نامناسب در اهانت به حضرت عیسی علیه السلام بر روی کالاهای ورزشی خود نقش زد؛ که خشم و انزجار جوامع اسلامی و مسیحی را برانگیخت.

کمتر از دو ماه پیش نیز شاهد توزیع شلوارهای جین چینی در بازارهای کشور بودیم كه بر روی جیب های پشت آن آیه شریفه "بسم الله الرحمن الرحیم " گلدوزی شده بود.

شلوار چینی

شنبه گذشته نیز خبر راهپیمایی عظیم مردم کشمیر در اعتراض به چاپ آیات قران بر روی کفشهای تولیدی یک کارخانه در جمهوری هند منتشر شد.

پس از ماجرای آن شلوارها و این کفشهای موهن و در حالیکه هنوز زمان زیادی از تولید توپ های منقش به اسامی مقدس اسلامی ویژه مسابقه های جام جهانی سال 2010 فوتبال در آفریقای جنوبی نگذشته، این بار نوبت به یک شرکت بزرگ تولیدی کفش های ورزشی رسیده تا در میدان اهانت به مقدسات مسلمانان یکه تازی کند.

اخیرا شرکت "نایک" تولید کننده بزرگ لوازم ورزشی، در اقدامی هتاکانه، اسم جلاله "الله" را روی کفش های جدید خود حک کرده است!

اگرچه هنوز مشخص نیست که این کفش ها توسط چه کسانی وارد کشور شده اما بنا بر اظهار برخی سایتها از جمله تابناک، فرارو و خدمت، طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، حجم انبوهی از این کفش ها هم اکنون وارد و در کشور توزیع شده است.

براستی پشت پرده این سناریوی فتنه برانگیز چیست؟

کدام اندیشه پلیدانه از برانگیختن احساسات مسلمانان در سراسر جهان سود می برد؟

اقدامات این شرکتهای ورزشی را نمی توان صرفا متاثر از انگیزه تجاری و سوداگری اقتصادی دانست چرا که برای متاع آنها دست کم در کشورهای اسلامی خریداری نیست؛ اگر چه این احتمال وجود دارد که این شرکتهای بین المللی به دلیل برخورداری از حمایتهای مالی گسترده ی اسلام ستیزان مستکبر، انگیزه کافی برای چنین اقدامات موهنانه ای دارند.

به نظر می رسد علت اصلی اینگونه اهانتهای منافی با قوانین بین المللی، پروژه اسلامی هراسی و بیم از گسترش و نفوذ دین مقدس اسلام در میان وجدانهای حقیقت جو و ملل آزاده جهان است که دشمن را ناگزیر از پاره ای اقدامات شتابزده و به خیال خود بازدارنده ساخته است.

به هر روی، وظایف خطیر دولت ایجاب می کند، که هر گونه عرضه و واردات محصولات تجاری و اقتصادی که مستلزم وهن و توهین به اسلام است، را تحریم نموده و با وارد کنندگان آن برخورد مناسب صورت گیرد.

آحاد ملت نیز می بایست هوشیار بوده که مبادا دشمن در این شبیخون فرهنگی که مذهب را هدف گرفته است، به پیاده سازی نقشه های شوم خود دست یابد.


شکوری_گروه دین و اندیشه تبیان