تبیان، دستیار زندگی
انتشارات پنتاگون دهلی نو که شعبه‌ای از انتشارات پنتاگون آمریکاست به تازگی کتابی با عنوان «طالبانی‌سازی پاکستان : از 11 سپتامبر تا 26 اکتبر» نوشته «امیر میر» منتشر کرده که در واقع از نخستین گام‌های دولت هند در راه الگوسازی حوادث تروریستی سال گذشته بمبئی و
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتابی جدید درباره روند طالبانی شدن پاکستان از 11 سپتامبر تا 26 اکتبر
کتابی جدید درباره روند طالبانی ر

انتشارات پنتاگون دهلی نو که شعبه‌ای از انتشارات پنتاگون آمریکاست به تازگی کتابی با عنوان «طالبانی‌سازی پاکستان : از 11 سپتامبر تا 26 اکتبر» نوشته «امیر میر» منتشر کرده که در واقع از نخستين گام‌های دولت هند در راه الگوسازی حوادث تروریستی سال گذشته بمبئی و شبیه‌سازی آن با حوادث 11 سپتامبر به حساب مي‌آيد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از میدل ایست ترنسپرنت، نویسنده در این کتاب 422 صفحه‌ای تلاش کرده به ظهور و بروز گروه‌های افراطی در پاکستان که از نظر او نه فقط کشورهای همسایه پاکستان را بلکه سایر جوامع را هم تهدید می‌کنند، بپردازد.

کتاب با نگاهی تیزبینانه، آینده‌نگرانه و البته نگران کننده به وضعیت کنونی پاکستان در سایه حوادث تروریستی بمبئی می‌پردازد.

امیر میر معتقد است با توجه به حمایت ضمنی بخش‌هایی از دستگاه‌های اطلاعاتی و نظامی پاکستان از گروه‌های تروریستی، پاکستان خط مقدم مبارزه با تروریسم محسوب می‌شود. این کتاب ملغمه‌ای از اطلاعات و تحلیل‌های مربوط به حوادث بعد از 11 سپتامبر سال 2001 است و گروه‌های تروریستی افراطی را که در حوادث بمبئی دست داشتند معرفی می‌کند.

این کتاب تصویری نگران‌کننده و تراژیک از پاکستان ارایه کرده و نویسنده آن معتقد است اگرچه این کشور متحد آمریکا در مبارزه با تروریسم محسوب می‌شود، ولی همچنان با بلای رشد طالبانیسم دست و پنجه نرم می‌کند.

آنچه کتاب «طالبانی سازی پاکستان» را خواندنی‌تر کرده، نحوه برخورد او با موضوع‌ها به دور از بزرگ‌نمایی آنهاست. شیوه نگارش نویسنده، روان و ساده و مانند خواندن کتاب‌های رمان است.