تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران برای نخستین بار در 50 دوره برگزاری این رقابت‌ها با هدایت محمد بنا و استفاده از ترکیبی جوان و دگرگون‌شده با کسب عنوان نایب‌قهرمانی بر سکوی دوم جهان ایستاد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران نایب قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی

تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران برای نخستین بار در 50 دوره برگزاری این رقابت‌ها با هدایت محمد بنا و استفاده از ترکیبی جوان و دگرگون‌شده با کسب عنوان نایب‌قهرمانی بر سکوی دوم جهان ایستاد.

تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان با کسب یک مدال طلا توسط حمید سوریان در وزن 55 کیلوگرم وسه مدال برنز توسط فرشاد علیزاده، حبیب الله اخلاقی و امیرعلی اکبری در اوزان 74، 84 و 96 کیلوگرم و با کسب بیشترین مدال در بین تیمهای شرکت کننده برای نخستین بار بر روی سکوی افتخار قرار گرفت.

در روز پایانی این رقابتها فرشاد علیزاده روز یکشنبه پس از استراحت در دور نخست در دورهای دوم، سوم و چهارم کشتی‌گیران لتونی، مجارستان و فرانسه را شکست داد و به دیدار نیمه‌نهایی راه یافت.

ایران نایب قهرمان جهان

علیزاده در دیدار نیمه نهایی و با ناداوری مسلم مقابل مادسن از دانمارک در عین شایستگی شکست خورد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. علیزاده در دیدار رده‌بندی موفق شد در دو تایم و با نتایج 1- صفر و 3- صفر حسین‌اف از آذربایجان را شکست دهد و در اولین تجربه‌ حضور خود در رقابت‌های جهانی صاحب مدال برنز شد. در این وزن "سبی" از ترکیه با شکست "مادسن" دانمارکی قهرمان شد و دیگر مدال برنز این وزن را کشتی‌گیر بلاروس با غلبه بر حریف آلمانی به دست آورد.

به نقل از مهر ، افشین بیابانگرد در وزن 66 کیلوگرم هفتم شد و مسعود هاشم زاده در وزن 120 کیلوگرم از دور رقابتها کنار رفت.

فرنگی کاران ایران روی سکوی دوم

در پایان پنجاه و دومین دوره‌ رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی که در شهر هرنینگ دانمارک برگزار شد، دلاورمردان تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب یک مدال طلا توسط حمید سوریان در وزن 55 کیلوگرم و سه مدال برنز توسط فرشاد علیزاده در وزن 74 کیلوگرم، حبیب‌اله اخلاقی در وزن 84 کیلوگرم و امیر علی‌اکبری در وزن 96 کیلوگرم با کسب 39 امتیاز و با فاصله‌ کم نسبت به تیم ترکیه نایب قهرمان جهان شد.

تیم ترکیه با 2 مدال طلا و یک برنز و کسب 44 امتیاز قهرمان شد و تیم آذربایجان و با یک مدال و 2 برنز و کسب 38 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

از نکات جالب توجه این رقابت‌ها می‌توان به سقوط 15 پله‌ای تیم آمریکا قهرمان دوره‌‌ گذشته این رقابت‌ها اشاره کرد که با کسب 11 امتیاز درجایگاه پانزدهم قرار گرفت ضمن اینکه تیم روسیه قهرمان رقابت‌های المپیک نیز با کسب 31 امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری